Biotine , welke moet je hebben ?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Amal

Biotine , welke moet je hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 22:49

Beste blokkers,

Ik ben sinds september vorig jaar bezig met mijn paard te behandelen voor straalkanker, nu hebben we dit goed onder controle, echter rade de dierenarts mij aan biotine bij te gaan geven maar ik zie zoveel verschillende biotine, gebruik nu een tijdje biotine forte van pabo, eerste instantie ad mijn paard dit goed, nu laat hij het staat . Iemand tips voor een goede biotine die ook moeilijke paarden eten ?

Liefs Linda en Amal

_Charlot

Re: Biotine , welke moet je hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 23:08

Qua biotine weet ik het zo even niet uit mijn hoofd.

Maar hier voeren we poeder door de slobber.

Slobber maken en laten staan tot het klaar is, dan de poeder erdoor en direct voeren.
Als je de poeder er in het begin bij doet; kan het de werking verliezen. :)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 23:29

Hier veruit de beste resultaten met biotine exrra van de paardendrogist.

Pas weer de biotine van pharmahorse geprobeerd maar aten ze niet goed en zagen de paarden ook minder glanzen en hoefgroei was ook niet om naar huis te schrijven nu weer terug naar deze en daar doen ze het goed op. En regelmatig aanbiedingen wij kopen altijd de navulling

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 23:40

Je zou eens kunnen kijken naar de hoeveelheid biotine die er werkelijk in je gekochte product zit. Vaak zijn de potten biotine die je koopt in de ruitershop voornamelijk opgevuld met vulmiddel (suikers, melasse etc) en zit er maar een klein percentage biotine in. (Lees maar in de ingrediënten: over het algemeen maar x aantal mg biotine per kg product..)
Dit is één zonde omdat je dan best veel betaalt voor vulmiddel ipv voor de werkelijke biotine. Twee, misschien vind je paard het vulmiddel juist niet zo lekker en laat hij het daarom staan.
Eventueel kan je kijken of je meer pure biotine kan bestellen (wel goed uitrekenen wat je moet voeren) -> heb je minder nodig, merkt je paard het ook minder in het voer.
Misschien zou je zelf met humane pilletjes voordeliger uitzijn als je dit uitrekent. (bv kruitvat of holland en barret. Ik heb dit nu niet uitgerekend want voer het op dit moment niet.)

Zelf voer ik elk poedertje altijd in slobber, dan merken ze er meestal niet zoveel van.

Hanmar
Advies Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 06:21

Dit topic past niet helemaal op Forumzaken, ik verplaats 't voor je naar Voeding & Supplementen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:45

Goede ervaring met de biotine van Pharmahorse. Heeft de hoeven van mijn paard opmerkelijk sterker gemaakt.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:15

Ik ben net een paar weken bezig met Biotine+ van Pharmahorse omdat mijn paard haar hoeven te kort zijn bekapt. Ik hoop dat ze nu wel wat sneller groeien (al zegt men dat er wel wat tijd over heen gaat).
Toch sterkte met de straalkanker! Hoeven zijn zo belangrijk..

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:29

Cavalor Hoof Aid Plus! Onze hoefsmid en wij stonden versteld van de goede en snelle resultaten!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:11

Ik voer die van Naf https://www.paardendrogist.nl/product/n ... us/101362/

Zelf geef ik het nog te kort om er echt resultaat van te kunnen zien, maar vanwege de goede recensies ben ik deze gaan geven. Het ruikt in ieder geval goed en wordt goed gegeten door mijn zeer kieskeurige paard.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:01

De biotine van subli heeft de hoogste dosis per gram.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:14

biotin p van prodivet eten ze ook gemakkelijk