Geen kiezen meer en geen slobber meer willen eten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

parador

Geen kiezen meer en geen slobber meer willen eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 23:57

Onze b welsh van 27 heeft geen kiezen meer en krijgt per dag 4x slobber ( ong netzo dik als snert) en was hier altijd wild op . Hiernaast nog 2x daags een seniorenbrok .
Nu wil hij de slobber niet meer eten . De biks nog wel . Hij is erg kieskeurig en wil geen senior proires , speedy beet . Lucerne hooi ed gaat niet meer .
Zijn er mensen met nog andere opties ?

Berryz

Re: Geen kiezen meer en geen slobber meer willen eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 00:06

Bij ons op stal kreeg de 30+er zonder kiezen optima+ all in soup. Geen idee of dat in Nederland te verkrijgen is, maar hij at het heel erg goed.

Hij kreeg er een grote tobbe van om 24u van te kunnen eten, omdat ze hier op de wei staan en hij geen gras of hooi meer kon eten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 00:07

Kun je haar zelf laten grazen? Het is soms verbazingwekkend wat ze nog kunnen zonder tanden. Of geweekt grasbrok zonder toevoegingen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 00:09

Lust hij wel fibrebeet?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 00:09

Welke slobber voerde je? Wellicht kun je een andere proberen?

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 00:15

Grasmix van Hartog nog extra tip. Verder zou ik ook andere merken slobber gaan proberen.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 00:19

De slobber die hij nu krijgt is een mix van grasbrok en seniorslobber . Grasmix en gras krijt hij ook niet meer weg . We hebben eerder dit jaar al een flinke slokdarmverstopping met hem doorgemaakt

parador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 00:19

Fibrebeet is toch net als speedybeet

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 00:20

Onze oude draak lust na 2,5 jaar ook geen seniores meer en lust het wel met wat pavo slobber mash.
Op 3/4 schep seniores priores een kwartje pavo slobber en zijn bak gaat weer leeg.
Dat is wat rijk in zetmeel, maar die ouwe eet tenminste weer!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 00:22

Speedybeet is bietenpulp en fibrebeet is een soort luzernepulp om op gewicht te komen

Gabrielletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 00:26

Masters Seniorenslobber?

parador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 00:30

Bietenpulp oid hoef ik echt niet aan te beginnen . En ik denk dat fibrebeet te grof is . De optima + is hier niet te koop . Ik ga maar eens beetje wat proberen

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 00:33

Fibrebeet vind mijn paard ook lekkerder dan speedibeet.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 00:58

En als je de brok die je voert mee laat weken met de slobber? Misschien lust hij het dan wel weer.

Ik heb een kieskeurige oude merrie, die ik om de zoveel tijd een ander merk moet voeren, want anders komt het haar de neus uit. Moeilijk af en toe, maar heeft ook met de ppid te maken daardoor is haar smaak veranderd. Vroeger at ze wel echt ALLES!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 01:07

Berryz schreef:
Bij ons op stal kreeg de 30+er zonder kiezen optima+ all in soup. Geen idee of dat in Nederland te verkrijgen is, maar hij at het heel erg goed.

Hij kreeg er een grote tobbe van om 24u van te kunnen eten, omdat ze hier op de wei staan en hij geen gras of hooi meer kon eten.

Waarom moest dat dier nog leven?

Klinkt mi niet als paardwaardig meer.

TS je paard is verder wel levendig? Met andere woorden, er speelt niet een ander probleem (voortanden die gevoelig zijn) of darmen?

Misschien eens kijken naar gewone slobbers, evt extra aangevuld met de seniorenbrok. Of tijdelijk iets minder SP geven, maar aanvullen met een andere slobber.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 01:09

Wiesencobs, Lucernecobs, Maiscobs of Kraftpaket van Agrobs wat een combi van die 3 is.
De beide ouwe draken hier, Shet van 33 en Quarter van 16, krijgen dat beide. De wiesencobs krijgen ze de soort van Marstall. Die vinden ze het lekkerste. En ik geef op het moment Kraftpaket van Agrobs erbij. Er was een periode dat de lucerne en maiscobs bij hun niet te krijgen was.

Quarter wil nog wel eens prinsesje spelen, en wil dan ook niets meer eten, een handje of 2 aan Appelmix van Horsefood doet wonderen :D Dat ruikt ook echt naar appels en is buitengewoon lekker. Ze doen er hier allemaal een moord voor.
Normaal krijgen die beide Wiesencobs en kraftpaket samen met Happy Summer Mix (ook van Horsefood). Dat voer is heel fijn van structuur, en dus voor paarden met een slecht gebit heel makkelijk te eten. En voordeel voor die van mij, heel laag in suikers en zetmeel. Alles wat structuur heet, oa grasmix ed. krijgen die van mij ook niet meer weg. Shet had van de week nog een slokdarmverstopping van een mini stukje wortel. Die krijgt ie nu dus ook echt niet meer.

Normaal kan je de wiesencobs van Marstall gewoon bij hun bestellen en thuis laten leveren. Alles van Agrobs moet je even kijken wie er dealer is in NL. Ik heb een voordeel dat ik het bij Loesdau kan bestellen. Wordt dan thuis geleverd.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 01:13

Fiberbeet toch maar proberen? Misschien gaat het niet om de structuur er van maar om de smaak hé. Evt wat brokjes er doorheen gooien die hij wel op eet of een smaakvolle / sterk ruikende musli mee weken.
Als het lang door blijft gaan zou ik de DA langs laten komen, misschien toch ergens pijn of ongemak.

Edit: die van mij moest na een tijd senior priores ook niet meer hebben, al kwam dat waarschijnlijk door medicatie. De Fiberbeet gaat er wel makkelijk in.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 01:21

Onali schreef:
Berryz schreef:

TS je paard is verder wel levendig? Met andere woorden, er speelt niet een ander probleem (voortanden die gevoelig zijn) of darmen?

Misschien eens kijken naar gewone slobbers, evt extra aangevuld met de seniorenbrok. Of tijdelijk iets minder SP geven, maar aanvullen met een andere slobber.

Ik heb hem vanmiddag lekker laten rennen in d bak . Ik denk dat hij in zijn hoofd echt 4 is . Sp krijgt hij niet en van hooi lucerne grasmix ed krijgt hij meer kans op slkdarmverstopping

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 02:00

Onali schreef:
Berryz schreef:

Wat is het verschil tussen hem en het paard van TS, dat ook geen kiezen meer heeft?

Iig, was niet mijn paard, dus niet mijn plaats om erover te oordelen.

Rapaz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 02:08

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 02:31

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 07:06

Mijn oudje heeft het altijd goed gedaan op de senioren slobber van Masters. Ook nog een optie misschien. succes!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 07:10

Geweekte luzernebrok
Marstall Bergwiesen Mash
Marstall wiesen fasern

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 07:30

Gooi eens een zakje geraspte wortels door de grasbrok.

Hier gaat de grasbrok er ook niet altijd even goed in en dan zit er al een schep pavo slobber door. Nu bij de welkoop 20 kg wortelen gehaald, even door de keukenmachine om te raspen en mevrouw is helemaal blij met haar hapje.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 08:14

Hier hielp een scheutje appelsap door de slobber om het wel weer te gaan eten.