Nu ik m'n paard steeds serieuzer ga trainen loop ik soms tegen wat twijfels aan. Dit jaar zijn we van een matige L1 basis door gevlogen naar pittige M training na een peesblessure. Ik ben hem sinds de blessure steeds wat meer gaan voeren en tot nu toe eigenlijk met goed resultaat, maar nu loop ik een beetje vast.
Paard krijgt:
Elke dag halve schep basis/onderhoudsbrok
Elke dag 1 schep Vitalbix Active+ (+- 800 gram)
Na het rijden Pavo Slobber met 80ml lijnzaadolie
Na het rijden soms nog een schep Vitalbix
Verder naar behoefte hooi (nooit op) en staat dagelijks op het land, momenteel zelfs nog in vrij vol grasland.
Ik merk dat hij sinds deze zomer met de Vitalbix meer energie heeft tijdens het rijden, kan het beter volhouden. Daar ben ik heel tevreden over Vitalbix. Toch mis ik nu soms wat pit en uithoudingsvermogen. Hij is gigantisch gegroeid in bespiering maar moet nu niet dikker worden.
Ik zoek nu een advies waardoor ik meer pit onder het zadel krijg maar hij niet vervelend wordt. In de hand is die goed te doen maar wel sensibel (zeker op wedstrijd). Is haver een optie? Ter vervanging van lijnzaadolie? Zitten ook vetten in Vitalbix immers. Meer Vitalbix voeren? Laat wel soms al een halve bak staan om het later pas op te eten.
Wat ik zoek: voer waarmee ik meer vuur onder het zadel krijg, zonder een vervelend paard aan de hand.
Rij hem overigens 4 a 5 keer in de week waarvan 3x dressuurmatig en 2x naar buiten.
Donkere foto maar om een beetje een beeld te krijgen.