Ervaringen glucobalance

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen glucobalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:13

Ik ben benieuwd naar ervaringen met glucobalance.
Uiteraard in combinatie met een aangepast rantsoen.
Pony reageert op suikers... en ik krijg het management nét niet helemaal ok.

Waar ik benieuwd naar ben:
Welke resultaten merk je?
Houden jullie een stopweek?( ik wil niet non stop kruiden geven)
Geven jullie het bepaalde maanden?
Eten ze het makkelijk?

Ik geef namelijk ook nog
Magnesium en zout...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:26

Ik geef het, maar had toch mijn pony bevangen. Nu geef ik er weer magnesium bij, kreeg ie al jaren en toen maanden niet, maar merk dat dit wél verschil geeft. Die gluco balance dus niet van overtuigd, maar hij vindt het echt superlekker..

Ik geef het met een beetje Metazoa.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:27

Ik heb het van de winter een poos gegeven aan m'n senior, maar merkte eigenlijk geen enkel verschil, ook niet toen ik er weer mee gestopt was.
Hij heeft een harde manenkam en ik krijg die er met aangepast voer niet af, maar met de glucobalance merkte ik er ook geen enkel verschil in.

Mando

Re: Ervaringen glucobalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:48

Ik geef het al jaren.
Begin in maart en eindig in oktober dan stopmaand en dec en Jan kwartje dan stopmaand en in maart beginnen we weer.

Hij krijgt ook idd magnesium erbij

Hij doet het er prima op.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:49

Ik voer het ook samen met Metazoa. Heb het idee dat hij minder opgeblazen is door de glucobalace. Ik ben er erg blij mee, vind ‘m er beter uit zien en hij vindt het erg lekker. Voorlopig hou ik ‘m de zomerperiode (op de wei) op wat hij nu krijgt als ze van het land afgaan dan krijgt hij gewoon weer alleen metazoa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:58

Mijne staat jaarrond buiten.
Hij heeft ietsje “ vet ophoping”, gelukkig verder niet opgeblazen of dikke kam...
Maar wel ertegenaan...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:08

ik ben er sinds begin deze zomer mee begonnen.in mei
mijn ruin is 27, heeft altijd al problemen op gras gehad.
heeft zomereczeem....

ik stop er mee als de zomer om is.
ik meng het met wat subli dieetmix , pavo vital en lijnzaad olie, en wat zwarte kummelchips

valt me dit jaar wel op dat hij minimaal jeuk heeft.
geen rare plekken, hoef bijna niet te smeren.
maar! het gras is bij ons nu ook niet zoveel soeps door de droogte.
dus ik vind het moeilijk inschatten wat het is.

tenzij ik natuurlijk zou stoppen met de glucobalance en kijken wat het verschil is

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:24

Voor het eerst dit jaar begonnen en ben heel tevreden! In april begonnen en heb nu de stopweek (wist niet dat dit moest :D ) tot nu toe geen harde manenkam, of andere vetophopingen die erger geworden zijn (hij heeft altijd wel beetje kwabjes bij de schouders maar het is al maanden stabiel) Hij is ook echt stabiel qua gewicht, wél icm graasmasker als ze een nieuwe weide opgaan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:26

Ik geef het mijn lusitano voor de tweede of derde zomer, de arabo fries voor het eerst.
De lusitano was begin deze zomer ondanks de glucobalance toch nog wat opgezwollen, strak in zijn vel, erg dik, en hield vocht vast.
Ik ben hem detox en liver comp er een paar weken bij gaan geven en daar knapte hij erg van op.
De Arabofries reageert er heel goed op, gelijk losser en minder strak.

Ik geef ‘s morgens 1 schepje door het voer, beide eten het goed op.
In de winter stop ik er een paar maanden mee.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:38

Mijn merrie krijgt het ook al een paar jaar, alleen in de periode dat ze op het gras staat. Dan wordt ook haar rantsoen gelijk aangepast om zo min mogelijk suiker en zetmeel te voeren.

Of het helpt...dat ga ik niet uittesten. In 2014 is ze bevangen geweest, sinds die tijd krijgt ze elke zomer Glucobalance en heeft ze in combinatie met haar rantsoen, geen problemen meer gehad.
De ellende die we toen gehad hebben wil ik niet nog een keer meemaken, dus voor de zekerheid geef ik tijdens de grasperiode Glucobalance bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:36

Ik ben net wel overschakeld naar andere vit korrel en ander mixje om te mengen.
Geef m zelf regelmatig lymfe drainage.
Maar als dit niet helpt ga ik toch eens een pot testen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:46

Zelf geef ik ook als ze op het land gaan en weer eraf komen een detox comp kuur van phytonics.

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:50

Hier geef ik het al voor de tweede zomer, zodra hij op het gras staat voer ik het bij. Vorig jaar na een pot een stopweek gehouden, merkte meteen verschil, dus voer nu dus de hele zomer door. Van het weekend wou hij zijn brok, waarmee ik het dus meng, niet meer eten. Meteen weer last, dus zonder glucobalance ook geen gras voor hem. Geef het omdat hij hoefbevangen is geweest. Als hij last van de suikers heeft, is hij meteen opgeblazen, harde manenkam en heeft licht pulsatie. Nooit een gram te vet geweest, maar kan de suikers dus slecht verwerken. Geef jaarrond ook magnesium bij, zonder wordt hij strak in zijn spieren. Brok wat ik geef is de Vitalbix daily compleet.

welle18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 01:35

Ik geef zelf extra vit korrel, en dit spul vanwege exzeem.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:17

Zonder glucobalance kan mijn pony de wei niet op. Hij krijgt het inmiddels al jaren elke zomer (ik begin een paar weken vóór start weideseizoen).

Hij is niet gevoelig voor bevangenheid, maar krijgt jeuk door gras als hij geen glucobalance krijgt. Met een schepje per dag + greenguard graasmasker heeft hij helemaal nergens last van.

Ik hou geen stopweek. Eerder wel geprobeerd maar ik merk geen verschil in werking en ben dan toch wat bang voor een terugval.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:16

Ik heb 1 pot opgevoerd maar weet niet of het nu echt zoden aan de dijk zette bij de mijne

Ze raakte hoefbevangen (licht ) heb haar direct op de zandpaddock gezet met een hooinet , water en glucobalance gemengd met wat havens groenmix en wat water en de victorious secret 200 die ze al kreeg
In de krappe maand dat ze daar op stond is ze wel wat afgevallen
Maar na de verhuizing naar ene andere stal met een beter voermanagement en bewegingsregime is ze veel meer afgevallen in eenzelfde tijdsbestek en nu zijn we op het punt dat bewegen het restje spek op moet gaan eten en omzetten in spieren

Inmiddels voer ik haar ook weer bij, een halve liter schep agrobs alpin senior
Een liter schep alpengrun met ene halve dosering VS 200 en een halve dosering agrobs amino pur omdat
Maar! Wel in combi met actief stapwerk onder de man (paard is maar zadel en ruitermak en stond juist op het punt doorgereden te gaan worden toen ze bevangen raakte)
En verder uitbouwen van dat werk

Maar , volgende kanttekening , mijne heeft voor zover ik weet geen onderliggende problematiek die tot de bevangenheid heeft geleid , de oorzaak was helaas gewoon te veel voer en een te vette wei tegenover te weinig beweging
Dat en het feit dat het een sober dier is (IJslander) zou ze van minder al slecht hebben kunnen gaan
Met een onderliggende problematiek zou ik er best nog eens een pot tegen aan willen gooien om te kijken wat het doet
Ik denk dat je dit product wel onder de “ baat het niet dan schaad het niet” noemer kunt schuiven en met een aanbieding is het dan zeker een poging waard denk ik(regelmatig in de aanbieding bij agradi en andere winkels)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:25

Ik gaf het mijn paard met PSSM(1) nog voordat ik wist dat zij dit had en dacht dat ze IR oid was. Ze had een harde nek en deed sowieso heel pafferig aan en had een chronisch trillend ooglid. Op Glucobalance trok dat weg, wat ik vooral frappant vond met die oogtrilling. Ik heb meerdere malen geprobeerd te stoppen, maar dan kwam die oogtrilling steeds weer terug. Mijn conclusie is dus dat het haar wel degelijk hielp :-)

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:44

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:08

Ik gaf het dit jaar voor het eerst aan mijn paard die eerder bevangen was geweest en het gekke was dat hij dus juist dit jaar weer bevangen raakte en het enige wat veranderd was in zijn voerschema en beweging en dergelijke was de glucobalance, dus of dat er mee te maken heeft gehad geen idee, maar ik geef het hem niet meer in ieder geval.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:21

Ik geef het elk jaar, bij start weideseizoen en dan steeds als ze verandert van wei (dus weer naar voller stukje wei gaat). Ze wordt er minder opgeblazen van. Ik ben er tevreden over. Mijn pony wordt van lucht al te zwaar en is gevoelig voor hoefbevangenheid. Ze eet t makkelijk door een handje voer heen (natgemaakt).