Goedkope muesli om te mengen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Goedkope muesli om te mengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 23:32

Hoi!

Omdat ik misschien merken over het hoofd zie.. Ik ben op zoek naar een goedkope muesli om voor 'smaak' te mengen met de brok die mijn paard eet. Ik heb per maand ongeveer 30 kilo nodig, bij voorkeur ben ik op zoek naar een muesli zonder brokken erdoor (wat bij bijv. de goedkoopste Subli variant wel het geval is).

Iemand tips? Ik voer op dit moment Pavo sportsfit, het zou fijn zijn als het net wat goedkoper kan.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:36

Meestal zeggen ze om mueslie en brok niet te mengen omdat de brok groter is en de muesli dan minder gekauwd zou worden.

Qua brok is een goedkope de hippostar polo met een 9 euro per 20 of 25 kg. (ben ik wel tevreden van)
Relatief goedkope muesli is de Cavalor Harmony, een 9.5 euro voor 22 kg. Doen ze het hier ook goed op en vinden ze heel lekker.
(Eigenaars mogen hun voer zelf kiezen)

upendo

Re: Goedkope muesli om te mengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 23:46

Haha ze vreet haar brok niet als er geen muesli doorheen zit.. Met een beetje muesli gaat het schoon op. Wij kunnen niet onze eigen brok kiezen, anders was ik inderdaad helemaal overgegaan op een mix. Gelukkig is het geen dikke brok, vergelijkbaar qua dikte met wat er in veel muesli's ook tussendoor zit, vergelijkbaar met de cavalor Harmony.

Al zat ik te zoeken op hippostar, dat het nu equifirst en daar zie ik wel een goede kanshebber, de condition mix. :j

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:51

Ja ik heb nooit naar de voedingswaardes gekeken, maar mijn ervaring met hippostar is wel dat ze dat veel liever eten dan de dure zakken zonder zetmeel en suiker. Nog geen enkele gehad die er niet op aanviel. Rare beesten ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 23:52

Haha, hier gaat ook alles van pavo erin als zoete koek, zit volgens mij ook een redelijk aandeel suikers in.. :P

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 01:53

Hippostar is idd Equifirst geworden. En eerlijk ik ben er niet blij mee. Vind dat er nu veel meer suikers inzitten dan vroeger. Voerde altijd de Horsekwik.

Maare bij een slechte eter kijk eens naar de Appelmix van Horsefood. Die vinden die van mij wel zooooooooooooooo lekker he :Y) Daar gaat echt alles ermee in. Ook medicijnen. Hij ruikt ook echt lekker.
En kwa weinig suikers, de Happy summer mix ook van Horsefood. Daar zit wel alles in maar maar weinig suikers en zetmeel. En ook die vinden de mijne niet te versmaden.

HaffieIngrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:15

30 kilo per maand? Dat betekend een kilo per dag? Lijkt me niet een beetje om even door de brok heen te voeren, hoeveel brok geef je dan? Misschien moet je op zoek naar een volledige brok of muesli die je paard wel eet. Ik voer marstall muesli en daar doen mijn paarden het super op.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:20

Pavo cerevit? Dat is een goedkope muesli, wel met een brokje. Anders pavo cereals compleet?

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:20

De kruiden muesli van subli valt hier altijd erg in de smaak, maar als je er zoveel van moet voeren zou ik voor iets beters kiezen of zelfs de brok helemaal vervangen voor een goede muesli.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:24

upendo schreef:
Haha, hier gaat ook alles van pavo erin als zoete koek, zit volgens mij ook een redelijk aandeel suikers in.. :P

Pavo bevat van de traditionele voersoorten juist de minste hoeveelheid suiker en zetmeel.

Ik denk dat Pavo cerevit voor jou al te brokrijk is, maar je zou het kunnen proberen. Ik vind het lastig inschatten. Ook Pavo Granencompleet is een goede optie, maar ik weet niet of jouw paard die hoeveelheid haver grappig vindt. Hoewel ook bij Sportsfit het havergehalte behoorlijk is.

Pavo sportsfit is 14€/15kg
Pavo cerevit is 11€/15kg
Pavo Granencompleet is 12€/20kg. Deze is dus het goedkoopst.

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:48

Cavalor misschien, dat is iets van € 10 voor 20 kilo

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:20

De brok die in muesli zit is volgens mij de vitamine korrel. Ze moeten dat wel ergens in persen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:56

Even ter vergelijk. En Pavo is en blijft duur.
Mizora schreef:
Pavo sportsfit is 14€/15kg = 0.93 per kilo
Pavo cerevit is 11€/15kg = 0.73 per kilo
Pavo Granencompleet is 12€/20kg. Deze is dus het goedkoopst. = 0.60 per kilo

Waar ik bij horsefood betaal:
Appelmix 11.50/20 kg = 0.58 per kilo
Goed de happy Summer Mix is duurder 18.25/20kg = 0.91 per kilo maar is nog steeds goedkoper dan de duurste Pavo.

Kijk gewoon eens op voervergelijk. Daar staan heel veel soorten voer, en je kan ook precies aangeven wat je in een voer zoekt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 09:34

HaffieIngrid schreef:
30 kilo per maand? Dat betekend een kilo per dag? Lijkt me niet een beetje om even door de brok heen te voeren, hoeveel brok geef je dan? Misschien moet je op zoek naar een volledige brok of muesli die je paard wel eet. Ik voer marstall muesli en daar doen mijn paarden het super op.

Ze krijgt 2 kilo brok per dag en inderdaad per voerbeurt bijna een schep muesli erdoor. Bij minder valt ze in, ze staat flink in het werk. Een handje muesli over een kilo brok vreet ze ertussenuit en dan blijft de brok alsnog liggen.

Even voor de duidelijkheid, ik sta volpension. De sportbrok zit daarbij in. Als ik over zou gaan op een andere brok vinden de staleigenaren dat geen probleem, maar dan wel op eigen kosten. Als ik dat even snel doorreken zit ik op een flink bedrag extra per maand. Ik heb alles voor haar over, maar als ik op deze manier mijn 'eigen' mixbrok kan fixen heeft dat de voorkeur.

Zo te lezen is die Cavalor tradition prijstechnisch dus een prima keuze. Was mij ook al opgevallen bij de fouragehandel, maar ik wist niet zeker of dat echt een muesli was.

Pavo vind ik in verhouding wel duur inderdaad. Prima spul, maar verhoudingsgewijs niet goedkoop. :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 09:35

crow schreef:
De brok die in muesli zit is volgens mij de vitamine korrel. Ze moeten dat wel ergens in persen.

Goed om te weten. Ook niet verkeerd als ze dat extra binnenkrijgt. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 09:37

Mizora schreef:
upendo schreef:

Pavo bevat van de traditionele voersoorten juist de minste hoeveelheid suiker en zetmeel.

Ik denk dat Pavo cerevit voor jou al te brokrijk is, maar je zou het kunnen proberen. Ik vind het lastig inschatten. Ook Pavo Granencompleet is een goede optie, maar ik weet niet of jouw paard die hoeveelheid haver grappig vindt. Hoewel ook bij Sportsfit het havergehalte behoorlijk is.

Pavo sportsfit is 14€/15kg
Pavo cerevit is 11€/15kg
Pavo Granencompleet is 12€/20kg. Deze is dus het goedkoopst.

Ze doet gelukkig niet heel veel op haver. Bij de fokker stond ze op draversbrok, hier op een sportbrokje en ik merk eigenlijk geen verschil in gedrag. Ben ik heel blij mee. Het is sowieso een tiepje qua voer. Ik heb heel lang gekwakkeld met haar.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:55

Waarom voer je dan niet gewoon haver erbij? Zeker geplette haver heef veel volume. Met een schep haver ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan een schep muesli.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 09:58

Omdat ze alleen haver ook laat liggen. :)

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:00

Is de Subli Dieetmix niet wat? Wel iets duurder dan de andere variantan van Subli maar een mooie muesli laag in suiker en zetmeel. 20 kilo, 15,99 euro.

Ook heeft Welkoop wel eens 20/25% korting wat ook gewoon geldt op zakken voer :)

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:10

En pavo topsport? Is duurder maar voer je ook veel minder van en zet goed aan. Hoef je waarschijnlijk ook minder brok te voeren.....

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:15

hoeveel ruwvoer krijgt ze? aangezien je best wat moet geven om haar op gewicht te houden. mij is altijd geleerd ruwvoer ophogen ipv krachtvoer.

Maar stel ze staat op onbeperkt. Misschien schep lucerne bij de brokken ipv meusli? Mits ze dan de brokken dan ook op eet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 10:26

Onbeperkt en in de ochtend krijgt ze er al luzerne bij. :P

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:28

upendo schreef:
Omdat ze alleen haver ook laat liggen. :)

ahh dat is jammer

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:38

maw je paard wil het "zoete" van muesli's

Als ze de extra energie (en suikers) kan verdragen, dan is eigenlijk nagenoeg elke basis-/onderhoudsmuesli ok. Hier in de buurt is de Best-mix de goedkoopste.

Als je niet perse extra energie en granen wil toevoegen, dan is de dieetmix van Subli of fibermix van Cavalor een betere optie. Een optie tussenin: Red-fiber van D'hooghe