Paard eet geen zand weg, help!?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

Paard eet geen zand weg, help!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 15:58

Allereerst hoop ik dat't hier goed staat. Ik weet dat er verschillende topics over zijn maar mijn paard is geloof ik gevalletje apart! }:0

Ik wil 'm graag zandweg geven, de poeder vorm, maar hij eet 't gewoon niet! Heb 't droog met brokken geprobeert, met water en brokken, met slobber, waar 't andere paard alles eet wat los en vast zit... Lijkt die van ons een mega kieskeur!

Hebben jullie nog meer opties? Ik las al broodje met appelstroop, maar begin nu toch echt te twijfelen of ik dit ooit naar binnen ga krijgen...

Blackberry28

Re: Paard eet geen zand weg, help!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 16:04

Ken veel paarden die geen zandweg eten hoor,is ook niet het meest smakelijk om te eten. Geloof niet dat er nog meer opties zijn dan die je al geprobeerd hebt eerlijk gezegd. Heb er zelf ook zo 1 die veel dingen niet eet en probeer daarom meestal maar een brokje van iets te geven, die zijn er van de psyllium ook.
(Floris Psyllium Pellets)

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 16:09

Oplossen mocht niet toch met Zand weg? Staat op de verpakking als het goed is. Mocht dat nou wel, dan misschien in een spuit met appelmoes of gewoon water?

Anders misschien mengen met kleine stukjes wortel/appel en appelmoes. Wordt het een zoet goedje. Niet te veel geven natuurlijk en ook niet als ie gevoelig is voor suikers.

Of als je een beetje behendig bent met een flinke wortel/appel, die uithollen, zandweg er in en aan je paard geven?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 16:19

een week lang 1x daags psyllium of psylliumvezels geven. Eten ze met smaak, kan gewoon bij de brok/muesly gegeven worden, of door slobber
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 06-04-19 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 16:20

Probeer eens lijnzaad of pysllium zaad of malingen hiervan. Werkt ook prima en wordt met meer smaak gegeten. Zandweg is ontzettend droog.
Hier mix ik het vaak door slobber met bietenpulp.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 16:31

Wat hier werkt is het mengen met muesli en een scheutje olie. Dan plak het genoeg, maar zet het niet meteen zo uit tot een slijmerige boel.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 22:26

Iedereen bedankt voor 't mee denken, we hebben 't geprobeert met roggenbrood daarop appelstroop en zandweg, dan eet hij 't wel op. Verder krijgt hij al 3x in de week gekookte lijnzaad.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:47

Lijnzaad doet niks om zand weg te halen :o
Fijn dat het gelukt is! alleen mag zandweg wel met zo'n kleverige substantie gegeven worden?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 16:14

_Dracarys schreef:
Lijnzaad doet niks om zand weg te halen :o
Fijn dat het gelukt is! alleen mag zandweg wel met zo'n kleverige substantie gegeven worden?

Geen idee eigenlijk maar zie 't overal voorbij komen.. Dus dacht dat 't geen probleem zou zijn ik zal 't ook eens overleggen met de dierenarts.