Ik geef mijn paard nu nog brok met luzerne erdoor gemengd zodat ze wat langzamer eet.
Helaas al meerdere soorten/merken geprobeerd maar ze vind de luzerne niet lekker, ok ze eet wel rustig haha. Maar omdat ze zo in de bak loopt te roeren valt de helft eruit en wordt niet meer opgegeten.
Een paar handjes muesli gemengd door de brok om te proberen, en dan eet ze ook rustiger dan met alleen brokken.
Nu vind ik het alleen wel lastig welke muesli te geven, ook al is het maar 2x daags paar handjes erdoor..
De meeste muesli zitten erg hoog en suiker en zetmeel, en daar reageert ze snel op (druk gedrag) Haver maakt dan weer niets uit..
Ik hoor graag de tips en ideeën voor welke muesli goed zou kunnen zijn.
Agrobs alpengrün muesli is een fijne om mee te mengen.
Wijslander
Geplaatst: 03-03-19 16:40
Tarico schreef:
Agrobs alpengrün muesli is een fijne om mee te mengen.
Die inderdaad, erg mooi product! Zit van alles zichtbaar doorheen, o.a. zonnebloempitten en paardenbloem.
vur
Geplaatst: 03-03-19 17:48
Ik geef nu de onderhoudsmuesli van Horsefood er door heen. Dat gaat goed. Hier al alles geprobeerd. Alle zogenaamde muesli 's geprobeerd die zogenaamd niet heet zouden maken. Maar niks werkte. Deze wel. Ik heb me beperkt tot de merken die algemeen verkrijgbaar zijn trouwens.
Ik geef hier de Pavo Nature's best muesli, ze zijn er hier gek op, ruikt erg goed, ziet er goed uit. Zelfs met de smerigste supplementen die ik eerst met de spuit moest geven erdoorheen gaat het er nog in. 4% suiker 16,7% zetmeel.
Mandy_89
Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-19 20:22
De agrobs valt voor mij af, want zou niet weten waar dat hier te halen is. Online bestellen vind ik niet handig.
Hier in de buurt is horsefood, subli, voermeesters, pavo, havens, en marstall muesli te koop.
De brok is van voermeesters, de efficiënt (vergelijkbaar met de ponybrok van subli, maar dan hele grote brokken)
De suiker en zetmeel hoeft niet super laag te zijn. Liefste tussen de 25%-30%
Dan zou ik nl als ze wat extra energie moet iets meer muesli kunnen geven ivm brok
Drico
Geplaatst: 04-03-19 13:47
Ik zou zeggen de Subli Dieetmix
Koper
Geplaatst: 04-03-19 13:51
Laura_ schreef:
Vitalbix active +? Laag in suikers etc.!
Dat is juist op basis van luzerne en dat lust d'r paard niet.
TS kun je niet gewoon wat haver bij de brok geven?
Rena100
Geplaatst: 04-03-19 13:52
Havens Cool mix is ook een mooie en erg smakelijke muesli
Nadia
Oppermuts
Geplaatst: 04-03-19 13:57
25-30% suiker en zetmeel is best veel als jouw wens is om dat niet teveel te voeren. Je kan ook kijken naar de Marstall Vito of de Faser Light, de ene is iets fijner qua structuur dan de andere, maar beide fijne muesli's.
Dan zou ik gewoon eens de pavo nature's best zakje halen bij de epplejeck of divoza. Mooie kleine 3 kg zakjes om het uit te proberen. Daar zit gezamenlijk 20,7% in.
De muesli van Cavalor die met appel ruikt ook echt heerlijk, maar dit zat wel vrij hoger in suikers/zetmeel.