Verschil vitaminebrok en balancer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lughnassadh

Verschil vitaminebrok en balancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 21:14

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een vitaminebrok en een balancer? Ik ben zoekende naar iets wat mijn paard wel wil eten/echt lekker vindt. Ik wil heel bewust geen standaard brok met veel suiker en graan. Vitalbix eet hij niet, Metazoa redelijk en Pavo Vital lust hij ook niet. Maar wat dan wel?

Anoniem

Re: Verschil vitaminebrok en balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:26

Een vitaminebrok is hetzelfde als een balancer. :)
Jammer dat hij zoveel merken niet lust, je zou eens kunnen kijken naar Je Paard Gezond en Fit, misschien valt die wel in de smaak?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:34

Het is wel belangrijk dat je goed oplet of het een volledige vitaminebrok is of een aanvulling NAAST krachtvoer. Daar gaan sommige mensen wel eens de mist in.
Ik heb eens een gevoerd waarvan ik dacht dat het volledig zou zijn maar bleek een aanvuller.

Annie_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:00

Lughnassadh schreef:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een vitaminebrok en een balancer? Ik ben zoekende naar iets wat mijn paard wel wil eten/echt lekker vindt. Ik wil heel bewust geen standaard brok met veel suiker en graan. Vitalbix eet hij niet, Metazoa redelijk en Pavo Vital lust hij ook niet. Maar wat dan wel?

Eet hij en de brokjes en de meusli van vitalbix niet? Ik kom even niet op de precieze namen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:26

Balancer is de engelse term voor mineralenbrok of vitmainebrok.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:47

Nutrimash. Zijn ze hier verzot op en komen elke dag in galop aanjakkeren voor hun bodempje slobber met balancer.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:23

Lindsey_99 schreef:
Nutrimash. Zijn ze hier verzot op en komen elke dag in galop aanjakkeren voor hun bodempje slobber met balancer.

Die van mij haalt haar neus er voor op :o

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 10:46

Xyzutu2, dank je. Meneer is de 1e paar jaar, vorige en enige andere eigenaar zijn vrienden van mij en ik weet dus precies wat hij gegeten heeft, van zijn leven verwend met standaardbrok ;) . Ik vermoed dat die zoeter smaakt en dat dat het probleem is. Ik ga eens kijken.

No_No, is er iets waar ik dat aan kan zien?

Annie_23, de daily complete eet hij niet. De muesli durf ik niet te testen omdat ik niet zit te wachten op een paard met meer energie. Dat heeft hij echt niet nodig.

Lindsey_99, ik ga een kijken. Hij heeft nog nooit slobber gegeten dus ik weet niet of hij dat lust.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:57

marstall force misschien?

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:04

Die van mij eet in feite alles, maar krijgt ook metazoa. Lust dat gelukkig goed. Kan je pulp van maken door er water bij te doen en dan doe ik er nog wat supplementjes bij ook. Maar kan je ook zo geven.

Gek idee (en ik weet niet of het suikergewijs het beste idee is, maar dan moet iemand me maar corrigeren): en een bodempje appelsap erdoor mengen? Eventueel met wat water? Dan smaakt het wel zoeter?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 14:53

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 15:38

Iets om een mineralenbrok door te mengen werkt nog wel eens, zeker als dat een muesli is en er dus wel vaker wat smaakverschil in de hapjes zit. Maar ik heb hier gelukkig van die kliko's die eigenlijk alles wel eten. Nu zijn die vrij jong gekomen en meerdere smaakjes leren kennen is ook soort schriktraining voor heel luie mensen. En door veel van dit soort topics vondt ik het een heel goed idee om ze andere smaakjes te leren kennen voordat ze bv ooit aan de ruwvoervervangers zouden moeten.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 18:09

Ik voer de mijne al een paar jaar Marstall Force. De ene is een kliko, die vreet alles. De andere daarentegen wilde het eerst echt niet. Dus ben begonnen met mengen met muesli en luzerne, toen muesli en luzerne met een beetje bietenpulp (want ruwvoer) en na verloop van tijd de muesli geminderd tot 0 en nu eet hij tot grote tevredenheid een kilo pulp per dag met wat grasbrok en 100 gram Marstall Force. (En losse vitamine E, foenegriek en een scheut olie) Verder heeft hij onbeperkt hooi.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 18:57

Er is ook nog de optie Equilin Balancer

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 13:12

Lindsey_99, dank je! Die ga ik even bestellen.

Caritas, misschien dan idd toch ook eens gaan mengen.

Daydream, ik ga het eens even opzoeken.

M_V_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:23

Ik voerde mijn paard altijd de Equilin Balancer. Deze vond ze gigantisch lekker! Is ook behoorlijk zoet, haha.

Mocht je willen heb ik overigens nog wel een zak staan, want ze krijgt nu niet meer, maar ik had toen nog een hele nieuwe zak staan xD

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:45

Ik ben heel tevreden over OerBalans. :j

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 20:23

O die ken ik nog niet! Ook even opzoeken dus.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:02

ik heb nog ca 1000 gram marstall force over, mocht je het willen proberen.

Fwis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:41

Ik heb goede ervaringen met de balancer van Je Paard Gezond en Fit :) Ik heb de poedervorm meng het met een heel klein handje geweekte Equifyt Herbs.

Zover ik weet, is het verschil tussen balancer en vitaminebrok dat een balancer specifiek is samengesteld om obv voedingsstoftekorten en -overschotten in ruwvoer het rantsoen letterlijk in een goede balans te brengen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:43

Hier wordt de balancer van je paard gezond en fit ook heel goed gegeten!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:49

Ik heb zelf Equillin Balancer. Dit mix ik met een handje/klein schepje Pavo’s Nature’s Best. Perfecte combinatie.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:16

Ik mix ook de Equilin Balancer met een beetje Pavo Care 4 Life. Ze eten het allemaal prima.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:43

Geen idee wat het verschil is, maar gezien je moeite hebt met het vinden van geschikt vitaminevoer: ik heb net agrobs naturmineral besteld.

Voerde tot op heden vitalbix. Daar zit echter luzerne in en mijn paard heeft vaak jeuk, dus ik wilde even testen of het mogelijk door de luzerne kwam. Agrobs naturmineral kwam bij mij goed uit de test qua samenstelling. Is wel duurder maar je voert ook minder. Uiteindelijk kwam ik gelijk uit met de vitalbix qua kosten geloof ik.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 12:03

MyrtheJ, ik houd het even in gedachte! Ik heb inmiddels diverse proefjes liggen en anders wordt het wat veel.

Remark, ik ga deze ook eens opzoeken.