Gezonde beloning

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Gezonde beloning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 19:47

Ik maak veel gebruik van paardensnoepjes in mijn trainingen.
Maar deze zijn gewoon te groot en te hard. Het is niet even tussendoor iets toe stoppen.
Biks brokjes hebben een mooi formaat maar laat ik nu geen brok voeren maar meusli en vind hetnzonde om een grote zak brok te kopen waar een handje per dag uit gaat.

Nu kwam ik bij de paardendrogist gedroogde rode bieten stukjes en rozenbottel tegen. En die leken me uitermate geschikt om voor trainingen te gebruiken.

Wat gebruiken jullie als beloningsbrokjes?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:51

Toch brokjes, voermeesters efficient. Vrij groot formaat en relatief laag suiker/ zetmeel gehalte. Ik doe pakweg een half jaar met een zak maar das prima. Stuk goedkoper dan ‘echte’ snoepjes, vind ik ook wel fijn

Jessix

Re: Gezonde beloning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:57

Snoepjes of stukjes wortel.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:58

Smikkels van subli.
Dat zijn brokken van ongeveer 2-3 cm groot en smal. Kleiner en smaller dan de gewone vazijntjes maar zonder suikers en andere gekkigheden. Het kan ook gevoerd worden als basisvoer. Zit een rode, 10 kg zak bij de welkoop haal ik het vaak.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:00

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:19

Wij hebben die rozenbottels van de PD ook en die zijn ideaal daarvoor.
Die bieten niet, dat zijn hele kleine vlokjes.. meer voor door het voer.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:24

Mijn pony vreet letterlijk alles maar de rozenbottels blieft ze niet. Ze spuugt ze letterlijk uit :+
Ik gebruik meestal inderdaad voermeester brok of de vitalbix snoepjes als beloning.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:26

prugelpiet schreef:
Welkoop heeft kleine snoepjes in de vorm van een hartje. Banaan rode bieten smaak dacht ik. Ik zal een linkje voor je zoeken.

Edit: https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... am_1213408

Met deze werk ik ook altijd en zit geen suiker en graan in. Is gewoon gedroogde groente en fruit pulp. Je doet er ook heel lang mee :)

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:27

Ik snijd altijd komkommer in kleine stukjes. Daar is de mijne gek op en zit natuurlijk niks in.

SEtequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:35

Ik gebruik meestal appel of wortel, maar ze hebben bij de EJ of welkoop ofzo ook graanvrije snoepjes daar zitten minder suikers in. :Y) Anders zou je nog bij de paardendrogist zak lijnzaadbrok kunnen halen, dat is ook erg goed voor de vacht en hoeven! Alleen zit je dan alsnog wel ermee dat je een hele zak moet kopen, en het zijn soort van stevigw brokjes.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:41

Ik heb de snoepjes van Metazoa snaxxx, zijn gemakkelijk te breken waardoor je kleine stukjes kan voeren. Vrij laag in suiker en zetmeel.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 20:50

Bommeltje_ schreef:
prugelpiet schreef:
Welkoop heeft kleine snoepjes in de vorm van een hartje. Banaan rode bieten smaak dacht ik. Ik zal een linkje voor je zoeken.

Edit: https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... am_1213408

Met deze werk ik ook altijd en zit geen suiker en graan in. Is gewoon gedroogde groente en fruit pulp. Je doet er ook heel lang mee :)

Die klinken echt super goed. 3 boerenbonds in de buurt bij alle drie niet op voorraad. En met bestellen komt er 6 euro verzendkosten bij. Erg jammer.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:53

Bommeltje_ schreef:

Citaat:
Ingredienten Maïs, palmvet, rode bieten (1,5%), banaan (0,5%)

Er zit maar 2% fruit/groente in.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:54

Als je naar de winkel gaat, kunnen ze het ook gewoon voor je bestellen! Dat is gratis, moet je het wel even in de winkel ophalen :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:19

Ik geef al járen deze snoepjes: http://bit.ly/bolcomvitakraft
Ze hebben de perfecte maat, iets groter dan biks maar kleiner dan paardensnoepjes, ze zijn makkelijk mee te nemen, zijn gemaakt van luzerne en hooi en natuurlijke ingrediënten zonder conserveermiddelen, zonder suiker en zonder kleurstoffen.
Mijn paarden vinden ze heerlijk, en je kan er niet zomaar teveel van voeren.
In de meeste dierenwinkels kun je ze ook kopen en meestal een stuk goedkoper.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:06

Grasbrok, lucernebrok of rijpe eikels (laatste met mate). Anders eigen voer gebruiken, iets aan vit./min.hebben ze toch extra nodig.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:51

Ik geef Subli mineralen bikkels als snoepje, die komen in 10kg zakken dus ook makkelijker dan direct zo'n giga zak (te koop bij Welkoop) of metazoa snaxx want die had ik gewonnen en vind ik ook wel ideaal qua formaat en ze vinden t erg lekker.

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:01

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:04

Als je traint met beloningen zijn 'snoepjes' vaak wel te duur o.a. door de kleine verpakkingen. En vind ik er vaak ook teveel in zitten.

Ik heb ooit ook metazoa snaxx gebruikt. Maar paardlief krijgt al z'n vitamine mineralen al via z'n voer, en dan zou hij juist teveel binnen krijgen. En dat is vaak ook niet de bedoeling, want niet alles wordt uitgeplast.

Nu geef ik hem dus hooibrokjes of luzernebrokjes gemengt met lijnzaadbrokjes. Die kan je kopen in 20kg zakken, zijn goedkoper en eigenlijk zit er niks in :-). Ideaal, want wat hij nodig heeft krijgt hij al via z'n normale voer binnen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:07

Ik gebruik hier lijnzaadbrokjes van Horsefood van. Handig formaat, en niet te veel ballaststoffen.
Soms pak ik ook wel eens een wortel in kleine stukjes, maar over het algemeen gebruik ik de lijnzaadbrokjes. Koop ik in een 5kg zak en daar doe ik wel even mee.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 20:51

Danjel schreef:
Wij gebruiken deze als beloning. Ze zijn prijzig maar zeker gezond.
https://www.vitalbix.com/vitalbix-produ ... r-paarden/

Heb ik al een paar keer in mijn handen gehad.
Ik voer zelf vitalbix complete, luzerne en breed en grow. Zeer tevreden over.
Maar de snoepjes leken me ook best groot hard en moeilijk te breken.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 04:57

Ik heb hetzelfde. Ik deel vaak een zak biks met een stalgenoot. Verder koop ik wel een zak hooibrok voor eigen gebruik en ter afwisseling maak ik mijn eigen paardenkoekjes. Die kun je zo groot of zo klein maken als je zelf wilt.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 08:28

Ik snij vaak gewoon een wortel in kleine stukjes, werkt prima!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:09

De snoepjes van Vitalbix komen bij mij al uit de zak als mini koekjes, dus geen idee hoe die breken.

Ik heb laatst een kleine zak Mineralen Bikkels van Subli gekocht, die breken ook makkelijk.

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:06

Hooicobs van Kramer zijn ideaal. Paarden vinden het lekker, hond trouwens ook. Is alleen maar geperst hooi en kosten maar 10 euro voor 10 kilo.