Bestaat dit voer? Graan-, melasse- en luzernevrij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romyxbonbel

Berichten: 14
Geregistreerd: 24-08-18

Re: Bestaat dit voer? Graan-, melasse- en luzernevrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:33

Ik voer zelf de metazoa superfitbroxx van timotheegras, dit is een mineralen brok zonder granen/melasse laag in suiker en ipv van luzerne wordt het dus gemaakt van timotheegras wat lager in eiwitten is. Wel zit hier een kleine hoeveelheid biotine in, maar misschien vind je het toch interessant! :) Dit is een link naar het product:http://metazoa-horse.nl/nieuw-superfit-broxxx-met-timothee/

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Bestaat dit voer? Graan-, melasse- en luzernevrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:50

Aanvullende opmerking:
Je weet dat hartog grasmix melasse bevat ?

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 00:15

Wellicht vitalbix?

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Bestaat dit voer? Graan-, melasse- en luzernevrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 00:34

Heb je alleen de website van pure paarden voeding bekeken of ook contact gehad met Astrid? Ze heeft meestal wel goede ideeën qua voer.

Lillian__

Berichten: 3279
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bestaat dit voer? Graan-, melasse- en luzernevrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 01:17

Ik voer na volle tevredenheid mijn shetlander Purefeed Easy, hij heeft een verleden met jeuk (voornamelijk zomers icm overgewicht) op metazoa wou hij nog wel eens gaan schuren, nu het hem al een tijd niet meer zien doen.

de tinker die ik bijrijd staat er ook op, die is snel gestresst en gespannen en lijkt dat nu wat beter te kunnen afvloeien.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Bestaat dit voer? Graan-, melasse- en luzernevrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 01:46

Metazoa op basis van timothee geen optie? Via agradi makkelijk te bestellen..

Kaatastrof

Berichten: 6269
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 09:44

Roos_M schreef:
Aanvullende opmerking:
Je weet dat hartog grasmix melasse bevat ?

Ja, helaas wel. Daarvoor gaan we dus evt ook een ander alternatief moeten zoeken.

Ik ben momenteel vooral gefocust op de Alpengrün. Maar bedankt voor alle andere tips. Zeker handig om een paar back-ups te hebben. Volgend weekend is er een grote paardenbeurs hier dus daar ga ik ook bij alle leveranciers eens langs gaan.

NRJ

Berichten: 1526
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:07

Misschien is Marstall Force een optie? https://www.marstall.nl/producten/plus- ... duct_id=29
Mijn paard heb ik dit een hele tijd gegeven. Nu geef ik de vitamine poeder van Pure Paardenvoeding.
De Equifyt Sainfoin&timothee is ook een aanrader. Mijn paard is ook gevoelig voor luzerne, granen en suikers/zetmeel maar doet het hier heel goed op. Daarnaast onbeperkt hooi.
Edit: de Marstall Wiesen Chips vallen ook goed in de smaak en geef ik als extraatje.

Truelove2011
Berichten: 22
Geregistreerd: 30-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:16

Ik was hier altijd zeer tevreden over: Ultimate Balancer Dodsonn en Horrell. Wel prijzig maar je hoeft er maar heel weinig van te geven.

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:47

Naskapower schreef:
Heb je alleen de website van pure paarden voeding bekeken of ook contact gehad met Astrid? Ze heeft meestal wel goede ideeën qua voer.


Hier wordt ook al jaren tevreden purefeed gevoerd, paarden zien er super uit en Astrid is erg fijn wat advies geven betreft!

Ipv grasmix e.d. kun je bijv pure feed easy geven, dat zijn ook sprietjes zonder melasse en zonder lucerne met een klein vitaminebrokje er door.

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Bestaat dit voer? Graan-, melasse- en luzernevrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:57

Ik mis in je op een belangrijk antwoord; wat is er mis met je huidige voer en waarom wil je veranderen?

Wil jij je paard meer voeren als de paar brokjes van Vital? Of valt ze teveel af ervan of?

Hollyleaves
Berichten: 1945
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Bestaat dit voer? Graan-, melasse- en luzernevrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:15

Dodson en Horrell en Agrobs. Ik bestel het via René Wielens.