Sojaschroot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Sojaschroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 05:43

Iemand een adres in Brabant (regio Tilburg/Waalwijk) waar sojaschroot te koop is?

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 09:12


Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Sojaschroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:07

Ik haal het altijd gewoon bij de fouragehandel (Vd Panne in IJsselstein) en ik betaal daar echt geen dik 20 euro hoor. Hoogstens 12 ofzo. Volgens mij is de soja die ik heb van De Heus.

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Sojaschroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:10

Van Gorp (horsefood the best) even bellen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Hoeveel heb je nodig? 10 kg of 10.000?

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Re: Sojaschroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:34

Heb ooit een zak gekocht. Zal bij P. vd Wouw in Udenhout of Thielen in Tilburg geweest zijn. Zou even bellen.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 12:22

smiley schreef:
Heb ooit een zak gekocht. Zal bij P. vd Wouw in Udenhout of Thielen in Tilburg geweest zijn. Zou even bellen.


Inderdaad bij vd Wouw besteld!

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Sojaschroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:24

Ik bestelde het gewoon bij de plaatselijke voerhandel.

Eventueel heb ik ook nog wel een zak die je mag hebben, woon alleen niet helemaal in de buurt.. :) Dus dan heb je wel verzendkosten.

xMvGV
Berichten: 140
Geregistreerd: 30-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:26

Informeer eens bij voerfabrieken zoals For Farmers, Agrifirm - zitten beiden in Brabant, voor de veehouderij wordt sojaschroot gebruikt, wellicht kunnen hun je helpen.
Want sojaschroot wordt gewonnen uit de sojaboon, maar daar zijn vele verschillende rassen en ook daardoor dus ook schroot verschillen. En wil je echt de schroot of het vervolg product, de meel er van?

Ben eigenlijk wel benieuwd waarvoor je de schroot wil gebruiken? :)

Edit: zie zojuist dat je al wat besteld had bij van der Wouw in Udenhout ;-)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Sojaschroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 20:38

Een goede dikmaker. Voor een ziek wat ouder paard waarbij een extraatje geen kwaad kan :)

xMvGV
Berichten: 140
Geregistreerd: 30-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:50

sanso schreef:
Een goede dikmaker. Voor een ziek wat ouder paard waarbij een extraatje geen kwaad kan :)


Ah oke duidelijk!
De lysine in de sojaschroot is belangrijk voor de ontwikkeling van je dierDus wanneer hij wat zwakker/schraler is zou dit zeker een middel kunnen zijn om 'm 'erbij' te krijgen aangezien die de groei van je dier kan bevorderen.
Het is misschien wel goed om te controleren of dat daadwerkelijk in je aangekochte sojaschroot zit, anders betaal je veel voor weinig zeg maar, aangezien dat een van de belangrijkste functie van schroot als diervoeder behoort te zijn...
Knoflook is misschien ook nog wel een bruikbare tip, zeker wanneer ze ziek zijn gezien de werkende functie van dit kruid. Evenals ongeschilde appels, de buitenlaag zit vol goede stoffen die het lichaam helpen infecties te weren en tevens vol antioxidanten zodat het lichaam beter kan zuiveren van binnenuit. Succes en beterschap met de patiƫnt! :)