Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
wendy1987 schreef:Wat is aan de magere kant? Daar zit ook wel eens verschil in![]()
Ik zou voor een vitamine korrel gaan. En goede kwaliteit ruwvoer
Bloemmeke schreef:Bedankt voor alle reakties!
Ze is niet roodmager. Maar idd voor het mooie mag er echt wel wat bij.
Ik heb het gevoel dat ze de laatste tijd enorm de hoogte in gegaan is en dat daar haar energie naar toe is gegaan. (wordt in april 3 en meet nu 1.54)
Ze hoeft momenteel nog niet hard aan het werk. Vooral lekker aan de normale dingen wennen. Ze stond 24/7 in een kudde en was nog niet veel in de hand geweest. Ze is nog erg puppy ook.
Skippy01 schreef:@Mizora ik heb dat juist niet: graag in de winter schraal. Ze staan hier jaarrond op de wei, en in de zomer is dat een 'vette' wei. Helaas daarop geen invloed op de stal waar ik sta. Dan heb ik ze liever in de winter dus schraal, zodat ze niet moddervet de zomer uitkomen. Ligt dus ook vaak wel aan de rest van het 'management', hoe en wat. En aan het paard dat je hebt... mijn vorige paard bleef veel makkelijker schraal en die voerde ik flink bij. Mijn haf blijft niet schraal, die heeft wel aanleg om dikker te worden, dus die wil ik schraal de winter door. Wel op voldoende hooi, ze heeft haar hooi nooit helemaal op. Maar bijvoeren om dikker te maken als ze wat schraal staan maar niet mager, doe ik niet snel bij dit type paard.
Bloemmeke schreef:Hallo,
Ik zou graag advies hebben over het volgende:
Wij zijn sinds afgelopen vrijdag de trotse eigenaren van een bijna 3-jarige haflinger merrie.
Zij stond in een kudde, 24/7 buiten. Kreeg alleen hooi bijgevoerd.
Ze is uiteraard volop in de groei en wat aan de magere kant.
Bij ons staat ze overdag lekker buiten maar snachts op stal.
Wat zouden jullie gaan voeren, naast onbeperkt ruwvoer?
Ik hoor het graag.
yarkayunda schreef:Christadk schreef:Mijn 2,5 jarige haflingermerrie krijgt 1/3e schep fiber force van cavalor per dag en 60 gram vitaminenkorrel van marstall.
Ik voer ook fiberforce aan mijn fjord en haf maar waarvoor doe je er vitsminekorrel bij? Misschien dat ik dat ook moet doen