Mijn paard heeft tetanie, welke producten, elektrolyten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 11:34

Pandora2 schreef:
CalipsoLover schreef:
Jup, inderdaad. Dierenarts heeft deze middag vergaderd met de dierenkliniek en ze gaan een test doen op die vitamine D, helaas is in de winter bij ons op stal buiten staan geen optie, maar misschien is het wel beter dat ik stilaan uitkijk naar een stal met wat meer weidegang, aangezien ik nu ook weet dat het vermijden veel makkelijker is dan genezen. Verder gaan we nog een extra bloedtest doen op het moment zelf dat hij de hik heeft, dit moet ik hoogstwaarschijnlijk zelf doen aangezien het niet voorspelbaar is wanneer hij het krijgt... Een opname en testen in de kliniek zelf is daarom ook te moeilijk, omdat de momenten heel verschillend zijn.Verder moet ik nu gewoon de elektrolyten dagelijks bijgeven ipv enkel op de dagen dat we trainen.


Ah kijk. Fijn dat ze verder gaan zoeken ! Want blijven calcium inproppen als hij 't niet voldoende opneemt, is ook niks :7

Andere stal is imo ook een goeie. Als ik voor je mee kan kijken, roep je maar. Geen idee welke regio je zoekt ?

Nee, denk dat de oplossing makkelijk is als hij een paar dagen per week naar buiten kan. Want de eerste 2,5 jaar stond hij dus zowel winter als zomer buiten en toen heeft hij er nooit last van gehad. Ik probeer het eerst te bespreken met mijn stalbaas of ze een oplossing kunnen vinden, zo niet is het wss dan verhuizen... Mee helpen zoeken mag gerust! Ik zit in regio Waasland (Belgiƫ)

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:46

Hopelijk kan de stalbaas iets voor jullie doen. Altijd makkelijker dan verhuizen.
Oei, Waasland is een beetje uit mijn richting. Woon in Vlaams-Brabant :D
Enige wat ik daar ken is QC Stables.
Of bij de T resemiek P icavet thuis, staan 17 stallen en weiland en piste. Die zitten dus naast de kliniek in Moerbeke. Maar geen idee of ze stallen verhuren eigenlijk.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 12:47

Pandora2 schreef:
Hopelijk kan de stalbaas iets voor jullie doen. Altijd makkelijker dan verhuizen.
Oei, Waasland is een beetje uit mijn richting. Woon in Vlaams-Brabant :D
Enige wat ik daar ken is QC Stables.
Of bij de T resemiek P icavet thuis, staan 17 stallen en weiland en piste. Die zitten dus naast de kliniek in Moerbeke. Maar geen idee of ze stallen verhuren eigenlijk.

Haha oeps, ja QC is super maar helaas heel duur -O- Of ik moet teruggaan naar waar ik vroeger stond, accommodatie is daar ook echt super en verzorging van de paarden is ook top. Kan je bij wijze van spreken voor een maand er niet heen gaan en weten dat je paard het goed heeft. Maar de mensen steken daar wel enorm tegen, heel veel geroddel, niet zo'n goede sfeer en de piste is vaak bezet in de winter waardoor je er niet bij kunt :=

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:54

Haha ja, QC duur kan ik mij voorstellen. Wat een accommodatie :wow: Vroeger op wedstrijd geweest.
Niet leuke mensen is ook niet leuk. :\
Hopen maar dat hij buiten kan op je plekje nu.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 13:04

Pandora2 schreef:
Haha ja, QC duur kan ik mij voorstellen. Wat een accommodatie :wow: Vroeger op wedstrijd geweest.
Niet leuke mensen is ook niet leuk. :
Hopen maar dat hij buiten kan op je plekje nu.

Moest ik al werken zou ik het zo doen :D Maar momenteel nog iets te duur als studentje :+
Nee, inderdaad. Ik trek me daar zo weinig mogelijk van aan, maar dan nog is het soms wel zuur en onprettig... Hoewel mijn oude lesgever daar ook is waar ik heel graag les van had. Het heeft echt zo zijn voor en nadelen, maar over de service van de stal kan ik weinig slecht zeggen.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Mijn paard heeft tetanie, welke producten, elektrolyten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 12:40

Vandaag hoor ik de uitslag, tandarts komt ook even op bezoek, heb intussen ook een berichtje naar mijn stalbazin gestuurd en het probleem uitgelegd en gevraagd of we samen tot een oplossing kunnen komen, maar vrees er een beetje voor. Echt heel poedersuiker want ik sta daar wel gewoon heel graag. := Maar paard zijn gezondheid gaat uiteraard voor. Vandaag staat er ook een afspraak met een andere stal op de planning.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:52

Hoe ging het op de andere stal ?

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 13:40

Pandora2 schreef:
Hoe ging het op de andere stal ?

Ik had me blijkbaar vergist van adres, en het was 30min met de auto ipv 10min met de fiets. Heel jammer, anders had ik het sowieso wel gedaan. Mensen waren heel nuchter en vriendelijk, het was geen grote luxe, maar de paarden worden wel allemaal heel goed verzorgd en de mensen waren echt heel behulpzaam. Geen geldklopperij.

Intussen wel met mijn stalbazin overlegd, er is een grote weide achteraan waar ik hem op kan zetten. Maar moet hem er wel zelf af en op zetten, het is een oplossing, maar niet ideaal helaas. Ik woon op 20min rijden met de auto, de stal is pas geopend vanaf 9u, maar ik moet om 09:40 mijn trein hebben naar school, dus dat wordt te nipt om hem s'ochtends buiten te gaan zetten. Ik ga nu zoveel mogelijk proberen dit te doen, ik heb niet elke dag les en in het weekend ook niet, dus ik ga het wel proberen. Maar ondertussen dus ook wat verder kijken...

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 15:18

Toch besloten om actief terug op zoek te gaan naar een nieuwe stalling waar paard minstens de helft van de week kan buiten staan, want helaas lukt het mij maar zelden om zowel paard binnen als buiten te zetten... Adresjes mogen zeker!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:18

Ah jammer !
Aan adresjes kan ik je niet helpen, behalve dan dat ene eventueel wat ik hier ergens gepost had :+
Ben niet echt bekend in de streek daar :P

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 18:06

Pandora2 schreef:
Ah jammer !
Aan adresjes kan ik je niet helpen, behalve dan dat ene eventueel wat ik hier ergens gepost had :+
Ben niet echt bekend in de streek daar :P

Geen probleem, wel bedankt voor de hulp!