Veulenvoer ja of nee

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MacKai

Veulenvoer ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 17:37

Kunnen jullie mijn geweten sussen?

Situatieshets:

Pim tinkerveulen van 8 maand

Mac quarter van juist 4 jaar

24/7 buiten met schuilstallen.

Mac jaagt pim bij zijn bak weg en dan gaat pim mac zijn voeding eten. Aangezien Pim maar weinig krijgt is mac daar snel dooruit gegeten en gaat dan terug zijn voerbak plunderen...

Ik weet zo niet of Pim genoeg binnen heeft én of het wel zo gezond is.

Resultaat ik ben ze nu gewoon hetzelfde aan het voeren. Quartermix van equifyt met equifyt natural base.

Alleen blijft nu in mijn hoofd spoken of Pim wel genoeg binnen krijgt. Echt in de hoogte groeien lijkt hij me niet (al heb ik er geen ervaring bij hoe snel veulens groeien) dus ik geef hem nu uit de hand pavo liga bij omdat deze dubbel gevitamineerd zou zijn.

Ik heb gekeken of er een supplement is voor veulens maar dan zit ik op maandbasis 30€ enkel voor pims voer (reken daar mac zijn voer, hooi en weide huur bij) bovendien staat er dan op de verpakking voor veulens tot 12 maanden. pim is al 8 maand... en zo zeer geconcentreerd voer stel ik me ook vragen bij.

Dus ik ben aan het twijfelen of ik Pim niet toch PAvo podogrow geef en enkel savonds dan zijn portie grow en smorgens gewoon een handje equifyt basic ?

Mac krijgt ook mijten bodybuild bij en als zr van bak wisselen gaat pim dit eten en ik denk niet dat het ook zo goed is voor veulens.

Om de zaak duidelijker te maken.. ik voer ze opweg naar het werk smorgens dus ik kan echt niet wachten tot “hermaler pim” op zijn gemak zn brokjes binnen heeft.

Savonds wel vandaar ik dacht savonds zijn veulenvoer te geven. Of is gewoon beide hetzelfde geven ook goed?

Mac zijn quarter voer bevat veel voor spieren en gewrichten.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:44

Ik zou veulen er 2x per dag uithalen en eerst ruwvoer geven, zoveel als ie wil.

Mocht ie op een gegeven moment toch wat te schraal blijven, dan zou ik brok bijvoeren, ponybrok voor sober ras.
Zo zou ik het doen met alle sobere rassen.

Maar ruwvoer staat met stip op 1.
Pas als ik zeker weet dat ie dat voldoende op heeft, dan pas zou ik brok bijvoeren.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:46

Misschien spijlen in de bak maken waar Pim zijn neus wel door past en die van de Quarter niet?
Je hebt van die speciale veulen voerbakjes, misschien zoiets fabriceren voor Pim?

Semper Fidelis
Never let the fear of striking out keep you from playing the game.
Hakuna Matata
http://www.unitedwardrobe.nl/user/Sara.001.html --> kleding en schoenen!

MacKai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 17:53

Pim en Mac krijgen zéker genoeg hooi bij, en wortelen en ook spirulina poeder en een maatje lijnzaad.
Het is zelfs zo dat mac élk spiertje hooi op eet en Pim die gaat erdoor lopen en doen, hij eet ongeveer 5 kg ruwvoer per dag (en hij zou er in principe ma 3 "moeten" eten om gezond te blijven dus hij krijgt wel genoeg binnen)

mexx lady: dat is misschien nog wel een idee, maar ik heb zo van die "inhang" voederbakken die je bv ook in trailers kunnen hangen.

ponyparadijs

Re: Veulenvoer ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:42

Krijgen ze zoveel krachtvoer dat je ze 2x per dag moet voeren?
Als de hoeveelheid niet te groot is kan je ze beter alleen in de avond geven als je in de gelegenheid bent om ze vast te zetten ofzo.
Geef ze in de ochtend alleen ruwvoer dan

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:20

TinkerTak schreef:
Pim en Mac krijgen zéker genoeg hooi bij, en wortelen en ook spirulina poeder en een maatje lijnzaad.
Het is zelfs zo dat mac élk spiertje hooi op eet en Pim die gaat erdoor lopen en doen, hij eet ongeveer 5 kg ruwvoer per dag (en hij zou er in principe ma 3 "moeten" eten om gezond te blijven dus hij krijgt wel genoeg binnen)

mexx lady: dat is misschien nog wel een idee, maar ik heb zo van die "inhang" voederbakken die je bv ook in trailers kunnen hangen.

Als ze allebei genoeg krijgen, zou ik het verder zo laten.
Pas als hij schraal wordt, door of te weinig of omdat hij zo hard groeit dat hij het niet bijgegeten krijgt, zou ik apart gaan voeren.
( mijn vorige post was omdat ik dacht dat hij niet genoeg kreeg )

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie