manonevita schreef:Mijn merrie valt heel erg af in deze periode en dit krijg ik er gedurende de winter er meestal niet weer bij heeft iemand goeie tips ? Ze krijgt onbeperkt hooi heeft dekens op ze krijgt 1 kg pavo conditie brok en 1 kg merrie brok ze is nu 4 en word regelmatig gereden. Heb al verschillende dingen geprobeerd bietenpulp wil ze niet eten en meer hooi geven heeft geen zin ze eet het gewoon niet op ze komt de hele dag buiten in de paddock en als het niet te nat is nog een halve dag op gras omdat het andere paard niet de hele dag op gras kan staan. Apart zetten heeft geen nut dan lopen ze alleen maar heen en weer dit vooroorzaakt veel stres voor beide paarden. Ze gaat elk jaar naar de tandarts en word netjes ontwormt wie heeft de gouden tip?
Peetstap schreef:manonevita schreef:Mijn merrie valt heel erg af in deze periode en dit krijg ik er gedurende de winter er meestal niet weer bij heeft iemand goeie tips ? Ze krijgt onbeperkt hooi heeft dekens op ze krijgt 1 kg pavo conditie brok en 1 kg merrie brok ze is nu 4 en word regelmatig gereden. Heb al verschillende dingen geprobeerd bietenpulp wil ze niet eten en meer hooi geven heeft geen zin ze eet het gewoon niet op ze komt de hele dag buiten in de paddock en als het niet te nat is nog een halve dag op gras omdat het andere paard niet de hele dag op gras kan staan. Apart zetten heeft geen nut dan lopen ze alleen maar heen en weer dit vooroorzaakt veel stres voor beide paarden. Ze gaat elk jaar naar de tandarts en word netjes ontwormt wie heeft de gouden tip?
Joh, he merrie ziet er met een veulen aan haar voet bijzonder goed uit, geen probleem als die wat gewicht kwijt raakt in deze komende maanden.
https://boktimg.nl/img/m/3sNYUb.png
Sanet schreef:Ik heb goede ervaringen met bijvoeren met Subli seniores priores. Je zou bijvoorbeeld 1 of 2 emmers (1 voerschep per keer) kunnen geven per dag.
Wanneer is de tandarts voor het laatst geweest? Sommige paarden kunnen in een halfjaar tijd soms gekke dingen voor elkaar krijgen...
Gebruikers op dit forum: Annienke, LunarEclipse en 11 bezoekers