Mizora schreef:Nature's best is gewoon gelijk aan basisbrok qua energie, dat valt heel erg mee. Het is voor een basiskrachtvoer best geconcentreerd qua mineralen, gelijk aan een sportbrok, maar dan zonder de hoge ewpa van een sportbrok. Voor dikke paarden zou ik echt naar een mineralenbrok toe gaan, want daar vind ik NB niet geschikt voor. Ik heb het ook wel als gedeeltelijke ruwvoervervanger ingezet omdat het zo goed aanzette maar tegelijkertijd veel vezels bevat. Dat bij een paard met een tandprobleem.
Princesj schreef:De paarden lopen gemiddeld 5 dagen per week, gevarieerde training, dressuur gericht. Ze krijgen onbeperkt voordroog (van eigen land, zeer goede kwaliteit), hooi is sowieso uit den boze want dan krijg ik echt wandelende skeletjes, net als dat ik geen slowfeeders gebruik maar grote bakken.
Olie verhogen ga ik zoiezo mee beginnen. Ik moet wel de mest in de gaten houden, ze reageren daar snel op.
Senior Priores is geen optie, dan moeten ze te lang binnen staan. Slobber etc. zien ze als delicatesse, daar moet je van genieten![]()
Ik zal eens kijken naar grasbrok, dat voegt het makkelijkst toe denk ik. Natures best voer ik juist aan mijn dikke paarden, omdat het overal zo laag in is, dat voelt voor mij nogal onlogisch dat dan aan hun te geven.
dekensenzo schreef:Goede ervaring met onderstaande product.
Gesneden gerst. Kwam mijn veel te magere paard heel goed van aan (in combinatie met merriebrok). Seniores priores werd hij niet dikker van. Begonnen met gesneden gerst voeren en hij werd snel dikker.
http://www.actionquality.nl/nl/assortim ... on-muscle/
baudyh schreef:dekensenzo schreef:Goede ervaring met onderstaande product.
Gesneden gerst. Kwam mijn veel te magere paard heel goed van aan (in combinatie met merriebrok). Seniores priores werd hij niet dikker van. Begonnen met gesneden gerst voeren en hij werd snel dikker.
http://www.actionquality.nl/nl/assortim ... on-muscle/
Niet dikker van seniores dat is apart. Gaf je hem wel genoeg. Paarden worden er altijd dikker van. Maar je moet er soms wel flink van voeren.
Gesneden gerst kan inderdaad ook maar daar zit wel energie in. Ik verkoop zelf action quality dus ken het product
Princesj schreef:Senior Priores is geen optie helaas, het weken is geen probleem, echter doen ze er zo lang over om het op te eten dat het geen optie is (ter vergelijking, 1/4 voerschep slobber wordt bijna een half uur over gedaan).
Tijdelijk op de merriebrok heb ik ook aan gedacht, alleen zou tijdelijk dan de hele winter zijn, gezien die vetjes niet zo goed blijven plakken. Ik kijk dan liever naar een product wat meer passend is bij hun arbeid.
Ik kijk nu naar Pavo Ease&Exel of 18+, beide zijn namelijk hoog in eiwit en olie gehalte.
Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 7 bezoekers