Voer/ supplement voor enorm hete merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:12

Mijn hete merrie werd van magnesium alleen maar heter :+. Dus daar ben ik maar heel snel weer mee gestopt.

Sommige paarden schijnen van Pavo heel branderig te worden. Dus mocht je Pavo voeren kan het zeker lonen even naar ander voer te kijken. Die van mij doet het beter op Havens in elk geval.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:01

Ach, dat helpt allemaal niks om er van allerlei poeders in te stoppen.Ik zou het karakter gewoonweg accepteren hoe het is :D
Wees blij dat jouw merrie wilt werken onder het zadel er niks vervelenders dan een trapzak die niet wil lopen of werken. Spreekt uit ervaring.
“Ik voer mijn paarden de sportbrok van Pavo. Af en toe krijgen ze wat muesli, de Nature's Best,dit is het enigste voer, waar ze niet de pan van uitstijgen.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:13

Heet worden kan ook juist door het voer of ander verkeerd management komen.........afhankelijk van het soort kuil wat je voert kunnen daar nl. maag en darmklachten uit komen en die maken een paard prikkelbaar en dat lijkt dan "heet". Daarbij komt dan weer de vraag; van wat voor soort gras is de kuil gemaakt? Zit daar teveel of te weinig voeding is. Basisbrok zit meestal niet veel in qua energie en persoonlijk ben ik geen fan van PAVO.
Kuil laten testen en evt. overstappen op goed, droog, hooi met een goede vitaminenbrok en aanvullende een goede brok met veel eiwitten. Kans is ook nog dat je paard eigenlijk ondervoed is; drachtig, nog in de groei, 4 x in de week aan het werk............Ik kan het dan ook alleen maar eens zijn met anderen hier; laat er staan tot na de geboorte van het veulen, de basis heb je er nu in, die kan je dan meteen weer oppakken als het veulen oud genoeg is om even alleen te zijn.
Oh, en naar een paard kijken om te zien of die klaar is voor het werk onder het zadel werkt alleen als je röntgen ogen hebt.......... een 3-jarige is nog volop in de groei en veel groeischijven zijn nog niet dicht ( o.a. in de rug gaan ze pas op 5 a 6 -jarige leeftijd dicht).

Dus kans is groot dat het "hete" gedrag een kwestie is van management ( voeding, huisvesting, belasting, etc). wat niet bij dit dier past.