Wat voer jij aan je ppid'er

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendie1992Jarig

Berichten: 1228
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Delft

Wat voer jij aan je ppid'er

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 09:55

Zoals de vraag hierboven, wat voeren jullie je paard met ppid?

Bij mijn paard is het pas sinds een paar dagen bekend, en ben ik benieuwd wat jullie voeren aan je paard met ppid. Musli of brok, Luzerne , tussendoortjes en zo ja welke. En krijgen die van jullie hooi of voordroog kuil? Of normale kuil?

Wendie1992Jarig

Berichten: 1228
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Delft

Re: Wat voer jij aan je ppid'er

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 15:53

Niemand?

janouk
Blogger

Berichten: 17888
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Wat voer jij aan je ppid'er

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:00

JudithO @ [MD] [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Er is hier op bokt een groot topic met eigenaren met PPID paarden: hier kunnen ze je vast helpen. Ook over de dagelijkse verzorging en toedienen van de medicijnen. Met Prascend zie je vaak je paard heel snel opknappen, al moet de dosering heel rustig worden opgebouwd naar de juiste dosering voor jouw paard.

Dennis

Berichten: 31479
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wat voer jij aan je ppid'er

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:29

Bij voor keur suiker arm voer. Eiwitten hebben veel wel nodig.
Sommige PPIDers worden mager, die voer je weer anders dan de PPIDers die dik worden als ze naar eten kijken.
De dunne juist pulp er bij, de dikkies echt zo arm mogelijk (hooi+vitamine brokje).

De basis is imo altijd goed hooi en starten met medicijnen. Dat rare dure roze pilletje kan echt wonderen verrichten.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:59

Dat ligt geheel aan de conditie van je paard. Is hij bevangen (geweest)?
De mijne heb ik de eerste jaren gewoon gevoerd zoals altijd. Genoeg hooi en muesli zonder haver van Havens.
Nu geef ik grasbrok, seniorenslobber en ipv hooi grasmix met compact gras omdat hij nog maar weinig kiezen heeft.

Anoniem

Re: Wat voer jij aan je ppid'er

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:04

Mijne gaf ik de laatste maanden 3 scheppen seniores priores verdeeld over 2 porties.
Savonds nog een halve emmer luzerne en een klein handje basismuesli voor het idee.

Overdag stond ze buiten op kaal land. Kreeg goed (arm) hooi bijgevoerd en op stal onbeperkt hooi.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:14

Mijn paard vindt de producten van Vitalbix erg lekker. De active + muesli, de slobber. Van Dodson & Horrell heb ik de alfalfa oil plus. Vindt ze ook erg lekker. En ik geef ook vitaminebrokjes bij. En omdat ze afgevallen was na een verhuizing, geweekte grasbrok gemengd met bietenpulp (omdat bietenpulp alleen niet lekker is). Verder goed hooi.