Dikke hanenkam en sterke urine lucht

Moderators: Apple, Coby, Pistasche, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pigidjzi

Dikke hanenkam en sterke urine lucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-18 18:39

Ruin 5 jaar staat op gras en avond op stal met hooi. Ik rij recreatief dus beweegt ongeveer half uur per dag. Krijgt ochtend en avond een handje muesli en biks met aangevuld grasmix. Sinds 2 weken heeft hij een wat verdikte manenkam en sinds paar dagen is zijn urine op stal zo sterk dat op mijn ogen slaat. Lijkt mij eiwitten? Iemand op stal zei geef cranberry capsules. Iemand anders een idee?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:45

Toevallig stond die van mij vandaag ook dikke manenkam,maar komt echt puur van het gras.
Is momenteel echt wat te suikerrijk voor die van mij(is ook zomereczemer,dus gevoelig daar voor)
Zou dus kijken of je dat flink kunt verminderen.

Geen cranberry gaan geven,want je weet niet precies waarom die urine zo sterk ruikt.
Wat ik denk:
Bij teveel aan eiwitten zouden ze juist veel meer moeten drinken en je zou dan juist heel lichte urine krijgen.
Bovendien zijn eiwtten juist nodig voor een paard.
Te weinig drinken kan op een sterke urine duiden.
Zou even in de gaten houden hoeveel hij drinkt, kijk of je voor die manenkam het gras kunt beperken.
En je kunt morgen altijd even telefonisch overleggen met je veearts als je het niet vertrouwd,wat die er van zegt?

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

Pigidjzi

Re: Dikke hanenkam en sterke urine lucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-18 19:09

Ja vind drinken meevallen. Wel buiten uit de ton maar op stal weinig. Ja Ga idd bellen morgen! Gras was ook bemest denk daardoor idd. Dank je wel

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:42

Oei heel goed opletten, die dikke manenkam icm sterke urine lucht (of dus waarschijnlijk ook donker gekleurde urine) kan echt wel duiden op komende hoefbevangenheid oid.

You can't always get what you want, but if you try sometime, you might find, you get what you need.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie