Voer voor oud vermagerend paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 13:50

Hier ook goede ervaringen met Senioren priores.
Mijn oudje vond het altijd erg lekker en ze heeft het er 2 jaar lang goed op gedaan toen haar tanden al heel slecht waren.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Voer voor oud vermagerend paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:42

Mijn paard van 30 krijgt gewoon de onderhoudsbrok van stal. De laatste bulkwagen vond hij niet lekker dus nu tijdelijk merriebrok van stal. Verder gewoon hooi van stal.
Zolang hij het daar nog prima op doet ( ondanks slechter wordend gebit) gaan we niets veranderen.

Als supplementen krijgt hij dagelijks Joint Saver Glucosamine van NewMarket voor zijn arrtrose en soms in de winter krijgt hij een onderhoudsdosering NAF Devils Relief

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Voer voor oud vermagerend paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:50

Een oud, vermagerd paard is een ontzettende uitdaging. Wat goed dat je eraan begint/wilt werken.

Ik er jarenlang in gezeten (helaas is mijn pony overleden) eigenlijk het enige wat bij die van mij écht wonderen verrichte was gewoon gras. Ik moest haar nog verhuizen op 36 jarige leeftijd omdat mijn stalling ermee stopte. Vond het vreselijk maar voor haar het beste.

Nu is gras lang niet altijd voor handen maar als je ook maar even de mogelijkheid hebt, maak er gebruik van. Bijvoorbeeld iets wat je kan huren oid.

Naast gras kreeg mijn pony Pavo Speedibeet wat ook goed aanzette. Omdat ze Cushing had, ben ik destijds gestopt met seniores priores. Verder bood ik nog hooi aan, maar dat liet ze op een gegeven moment staan (proppen) en ben ik Hartog Grasmix bij gaan geven. Dat is verhoudingsgewijs wel weer meer suikers, maar je moet wat.

Succes met je paardje!