Hooistomer gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Hooistomer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:34


karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Hooistomer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 08:47

Is een idee echter niet uitvoerbaar. Meneer maakt zo'n zooi van zijn stal en eet dan niet meer als er hooi in de stal vermengd is met stront. Hij poept gewoon waar zijn kont is. Dan kan ik alleen maar hooi weggooien.
Dit doen we al heel lang zo en dat gaat prima. Waarom het niet fijn zou zijn voor zijn eethouding? Dag mag je me best toelichten, echter denk ik niet dat dat in dit topic relevant is. Dan stuur je me maar een PB.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:20

Josie, goede vraag...ik denk dat het sowieso oplosbaar in water moet zijn en als de weekmakers uit het plastic komen, dan zal je kliko snel uit elkaar spatten, zoals bv plastics kunnen doen die niet weersbestendig zijn.

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Hooistomer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:35

De hooistomer hebben we nu een week in gebruik. Het stoom trekt goed door het hooi heen. Ik vind het ook nog eens heerlijk ruiken als het gestoomd is. Paard eet het netjes op. Ik zet nu elke keer vier hooinetten klaar om te stomen. So far so good. De kliko houdt het ook goed. De hoeveelheid water dat onderin zit na een week valt me heel erg mee. Zo ook de restjes hooi.
Ik denk dat ik over een maand kan zeggen hoe het effect is op zijn gestel en het hoesten.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Hooistomer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:49

Het water wel elke keer na stomen eruit en even naspoelen. Ook om schimmelvormimg tegen te gaan, maar ruikt niet lekker en is ook niet hygienisch,