Voeren met dit weer

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne, SayaJones, Nicole288, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

GuusjeBloks

Voeren met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 21:43

Heyhey!

Ik heb een vraag. Wat voeren jullie je paarden met dit weer?

Onze wei is, net als bij jullie waarschijnlijk, een zandbak/Sahara geworden.
Wij voeren nu: overdag ‘n volledige baal hooi verdeeld over 2 momenten en dan ieder twee plakken hooi voor de nacht + brok.

Ik heb gehoord dat er mensen hun paarden luzerne bijvoeren. Maar hoe moet ik dit zien? Geef je dan gewoon wat extra bij de brokken of moeten ze een bepaalde hoeveelheid krijgen?

Ik ben razend benieuwd hoe jullie dit nu doen :j

Perdje 1: Havana v/d Beverzak
Perdje 2: Pucky Alfa

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:11

Of je veel voert is niet te zeggen omdat we niet weten hoeveel paarden je hebt :o ...

Ik voer op het oog op dit moment, sommige stukjes land staat toch nog wat gras dus die krijgen niet zoveel hooi...Ik voer niet meer dan anders want ze werken ook niet zo heel hard op dit moment.
Onze zogende merries geef ik lucerne bij vanwege een aantal berichten dat daar eiwit-tekort kan dreigen. De andere paarden niet, zou niet weten waarom....

Verder geef ik elektrolyten en een paar maal in de week slobber (die van Havens met veel lijnzaad).
En ik controleer de mest regelmatig op zand.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:17

Ruwvoer geef ik nu ongeveer hetzelfde als in de winter. Normaal krijgen ze in de zomer 1x per dag ruwvoer bij. Maar nu het gras eigenlijk nauwelijks groeit moet ik wel meer ruwvoer geven. De rest is gelijk gebleven.
Ben altijd bang om te weinig te voeren maar ze 2 van de 5 zijn aangekomen. Hebben minder beweging gehad. Dus te weinig krijgen ze hier wel niet.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

palousa_boy

Re: Voeren met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:24

Hier hebben ze buiten het beetje eetbare gras op de wei om onbeperkt hooi staan maar dat eten ze nog niet. Schijnbaar staat er nog genoeg eetbaar spul :+

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

RoyceMack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:28

Onze krijgen sochtends slobber en musli met luzerne erin.
Dan lekker de hele dag grasjes peuzelen op de weide en iedere avond krijgen ze drie volle hooinetten bijgevoerd. Dat ligt er altijd de volgende dag nog deels. Dus dat peuzelen ze dan de volgende dag mooi op.
Veel zand inderdaad dus vanaf zaterdag krijgen ze een zandweg kuurtje.

29032015 <3 // 19092015 <3

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:31

Hier nog gras genoeg maar kan mijn ponies er helaas niet opzetten. Ze worden moddervet en komen met een harde nek ‘s avonds van wei. Ik snapte er niks van tot ik las dat het fructaangehalte nu erg hoog is.. Dus hier staan ze op de paddock met hooi zoals in de winter.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:09

Paarden krijgen hier onbeperkt ruwvoer. Overdag op stal en ‘s nachts naar buiten in de weide (met onbeperkt hooi).
Daarnaast wat krachtvoer en elektrolyten.

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:23

Mijn paard van 700 kg krijgt ochtend half plakje hooi, daarna hele dag wei op want we hebben gras, in de avond weer op stal met half plakje hooi en voor de nacht een dikke plak hooi... en twee keer per dag halfje suikervrije muesli. Hij is eigenlijk beetje te dik.... :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 18:38

Mijn weitjes zijn te klein om genoeg gras te houden dus ik moet altijd hooi voeren.
Ik voer 3x per dag hooi en 1x per dag 1/3 brok met vitaminenkorrel.Daar kan ik dan de nodige supplementen doorheen doen.
Ze zien er goed uit, in de winter voer ik vaak meer brok.Dan zijn ze geschoren en hebben ze duidelijk meer energie nodig om warm te blijven en dus ook op gewicht.
Het gaat hier om 2 4 jarige paarden, een 16 jarige PRE die snel te vet is en dus ook minder hooi krijgt en een 2 jarige die onbeperkt hooi krijgt en alleen vitaminen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie