hoogte drinkbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kippetje2007
Berichten: 156
Geregistreerd: 17-06-12

hoogte drinkbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 20:57

bij mijn nieuwe stalling ben ik vandaag gaan kijken maar daar hangen de drinkbakken precies erg hoog voor paarden.
Welke hoogte mag een drinkbak maximaal hebben bij een pony van schoft 1m40?

Koper

Berichten: 30311
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:38

Zo laag mogelijk. Een paard hoort op grondniveau te drinken. Ik weet dat voor hooinetten je ze zo moet hangen dat ze niet boven schofthoogte hoeven te eten. Dus de mond is dan maximaal zo hoog als de schoft.

Is het zo'n elektrische drinkbak? Dan zou ik 'm sowieso niet willen gebruiken. Ik wil weten hoe veel ze drinken. Zo'n elektrisch bakje zou ik een steen onder de lepel leggen en dan een bak neerzetten en die handmatig vullen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:41

In de stallen hangen ze bij ons vrij hoog. Voorkomt voornamelijk dat er troep in komt en het gaat verstoppen. Ik denk dat ze bij de pony's borsthoogte hangen en bij de paarden nog wel iets hoger. Buiten hangen ze laag denk op ongeveer kniehoogte maar dat is in de stal gewoon niet handig zo laag.

Koper

Berichten: 30311
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:45

Tigra_ schreef:
IBuiten hangen ze laag denk op ongeveer kniehoogte maar dat is in de stal gewoon niet handig zo laag.

Niet handig voor de mensen bedoel je dan denk ik ;)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:10

Koper schreef:
Tigra_ schreef:
IBuiten hangen ze laag denk op ongeveer kniehoogte maar dat is in de stal gewoon niet handig zo laag.

Niet handig voor de mensen bedoel je dan denk ik ;)


Nou ik zou niet willen dat ze in de stal de knieën stoten of als ze willen liggen in een kleine ruimte en de waterbak dan in de weg zit. Verder is het voor de paarden ook niet fijn als hij laag hangt en ze mesten in hun eigen waterbak dan gaan ze ook niet drinken. Dus nee ik zou hem dan wel hoger willen voor de paarden niet voor mezelf. Heb weinig met de waterbakken te maken buiten het schoon maken dus zie niet in wat voor voordelen het voor mij zou hebben eigenlijk. Of die nu laag of hoog hangt schoonmaken moet toch gebeuren.

Koper

Berichten: 30311
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:20

Die van mij hebben bakken staan maar daar hebben ze nog nooit in gemest. Of ze hun knieën stoten weet ik niet, maar als ze dat doen moeten ze beter uit hun doppen kijken. Ze zijn niet van suiker hoor. Die bakken staan altijd op de zelfde plek, en elk paard is intelligent genoeg om te snappen dát ze daar staan en dat ze er niet doorheen moeten willen lopen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:22

Die van mij is wel van suiker. Wij hebben automatische en dat vindt ik gewoon fijner dat ze hoog hangen.
Maar goed ze staan al jaren niet meer op stal maar mijn voorkeur in stal is gewoon hoger.

Koper

Berichten: 30311
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:26

Tigra_ schreef:
Die van mij is wel van suiker. Wij hebben automatische en dat vindt ik gewoon fijner dat ze hoog hangen.

Precies. Dat vind (zonder t) JIJ.

Wat vindt je paard???

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:28

Koper schreef:
Tigra_ schreef:
Die van mij is wel van suiker. Wij hebben automatische en dat vindt ik gewoon fijner dat ze hoog hangen.

Precies. Dat vind (zonder t) JIJ.

Wat vindt je paard???


Dat weet jij ook nied. Moeilijk om te accepteren dat ik een andere mening heb? Ik hou het hier bij.

Bowo
Berichten: 2826
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:32

Bij ons hangen ze ook op ongeveer boeghoogte. Lager hangen met automatische drinkbakken is volgens mij gewoon niet veilig. Dan slaan ze een keer naar een vlieg en zitten ze misschien met hun voet in een bak. Hoger is inderdaad niet fijn drinken, maar op boeghoogte hebben ze er echt geen probleem mee. Buiten drinken ze uit bakken gevuld met water, dan drinken ze ook op kniehoogte omdat er gewoon een flinke laag water in zit. Tussen knie en boeg zit nou ook niet mega veel verschil, maar vind boeg wel een stuk veiliger als ze naar vliegen slaan of een rondje lopen oid.