Hennepzaad voeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:13

Mijn ruin heeft niet meer geschuurd! Zo blij mee :-)

Het is even heel heftig geweest, maar nu geen enkele schuurplek meer. Zijn wondjes helen mooi en we zijn beiden opgelucht.

Mijn merrie heb ik het ook een tijdje gevoerd, maar zij werd erg schrikkerig. Ze is al erg sensibel en dat nam heftige vormen aan, ze krijgt de CBd olie nu en daar doet ze het heel goed op

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:39

Ik heb het dan toch geprobeerd, deze winter. Paard is enorm op vooruitgegaan, was echt verrast door het resultaat. Ik heb koud geperste lijnzaadbrok gecombineerd met koudgeperste hennepbrok. De zakken zijn nu op.
Ik zou nu graag de gehele ongepelde zaden willen voeren die ik mix in een blender, of is de gepelde versie beter?

TanteFlavie

Berichten: 782
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (Belgiƫ)

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 08:26

Ik gaf ook de gehele ongepelde zaden, ik haalde ze bij een duivenvoerhandelaar (zeer goede kwaliteit) en maalde ze met een oude koffiemolen.
Vorig jaar heb ik ook een goed resultaat gezien, ik ga het herhalen (dankje om dit topic terug omhoog te brengen)

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:46

Ik voer ook de hele zaden die ik heel kort even maal in een elektrisch koffiemolentje. De hennepzaden voor vogels zijn ook prima en stukken goedkoper dan de 'speciale hennep' voor paarden. Op Duitse sites las ik vorig jaar dat het qua voedingswaarde niets uitmaakt of je speciale hennep voert of die voor vogels.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 14:22

henny_w schreef:
Ik voer ook de hele zaden die ik heel kort even maal in een elektrisch koffiemolentje. De hennepzaden voor vogels zijn ook prima en stukken goedkoper dan de 'speciale hennep' voor paarden. Op Duitse sites las ik vorig jaar dat het qua voedingswaarde niets uitmaakt of je speciale hennep voert of die voor vogels.

Hartelijk dank, waar vind ik goed en goedkoop aub?

TanteFlavie

Berichten: 782
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (Belgiƫ)

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:33

ik haal het bij Van Tilburg in Baarle Hertog (Zondereigen). Een 5 kg voor enkele euro's. Zeer goede kwaliteit. Mensen kopen er van heinde en verre voer voor hun wedstrijdduiven.

Ongetwijfeld zijn er in uw buurt ook zulke winkels te vinden!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 01:13

Bij Welkoop ligt het inderdaad bij vogelvoer. Ik had de gepelde, dus heb geen idee of ze ongepelde hebben, maar online als vogel voer wel goedkoop te vinden.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:36

Ik bestel bij Baroen.
Ook niet duur en ze verkopen nog veel meer kruiden die ik gebruik, ook lijnzaad en brandnetels en zo

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:39

Met hoeveel gram moet je beginnen? Ik heb vanochtend voor het eerst gegeven en heb 15 gram gedaan.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:16

Carl123 schreef:
henny_w schreef:
Ik voer ook de hele zaden die ik heel kort even maal in een elektrisch koffiemolentje. De hennepzaden voor vogels zijn ook prima en stukken goedkoper dan de 'speciale hennep' voor paarden. Op Duitse sites las ik vorig jaar dat het qua voedingswaarde niets uitmaakt of je speciale hennep voert of die voor vogels.

Hartelijk dank, waar vind ik goed en goedkoop aub?


Ik haal het bij de Obie in Almelo. https://www.obie.eu/
Ze hebben meestal meerdere soorten hennepzaad op voorraad. De goedkopere is wat kleiner qua zaad maar er is ook een duurdere variant omdat die makkelijker kiemt voor bepaalde vogels.

Ik heb beide al geprobeerd maar de goedkopere werkt ook prima. Ik bel wel altijd van tevoren of het op voorraad is en neem dan gelijk 25 kilo mee.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 01:07

Thx! Ik heb nu 4kg van de dierenzaak gekocht, ga de links eens bekijken