Hennepzaad voeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:10

Bij mijn pony een paar dagen. Toen was het over.

Koper

Berichten: 30388
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:20

Slmt9 schreef:
Hoe lang verergerden eventuele klachten zoals jeuk bij jullie?

Mijn paard schuurt rondom zn aars en de billen heel erg. Hij heeft ook ZE, maar zn staart, manen en voorpluk zijn helemaal heel. Ik heb hem afgelopen zondag op aarswormen ontwormt, maar ik vraag me toch af of het niet door de hennep komt. Gekke is dat hij zn billen en benen ook helemaal meeneemt.

Normaal als hij jeuk krijgt van gras of eiwitrijk voer zijn de manen en voorpluk als eerste aan de beurt.

Een paar dagen. Bij mijn merrie precies de zelfde symptomen. Gisteren heb ik even een paar punten gepakt, 's avonds was het meteen al rustiger. De wonden en korsten bij de staart smeer ik in, dat helpt ook. En nu zit de jeuk inderdaad al een stuk lager. Zal de komende dagen wel via d'r benen wegzakken.

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:40

Die van mij heeft in het begin niet langer dan een week jeuk gehad. Toen ik 100 gr ging geven werd zij heel nerveus en toen weer 50 gr gegeven. Dit ging goed en toen opgebouwd naar 70 gr. Enorme jeuk aan haar manen en billen en weer extreem nerveus. Ik blijf bij 50 gr. Dan is zij heerlijk rustig en geen jeuk meer.

Slmt9

Berichten: 4867
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:38

Interessant Koper, dat is dus wat hier ook gebeurd. Begon rondom de anus en wordt nu steeds lager.
Ik maak het steeds schoon met betadine en dan vaseline (ivm mogelijke eitjes van aarswormen) en de staartwortel met derfen. Dan blijft het rustig. Maar ik begreep al niet dat het steeds lager werd de plekken. Heb jij er een verklaring voor?

@kelly: mijn paard is ook heel nerveus geworden. Ik bedenk me net dat vrij gelijk op gaat met het opbouwen van 30 naar 45. Had niet gedacht dat er bij zo’n lage dosis al jeuk kon komen.

Nu achteraf denk ik inderdaad dat het gerelateerd is aan het ophogen van de hennep. Kan zo’n lage dosis werkelijk al zo’n effect geven?

Hij knapt qua bespierig ook op. Bovenlijn en hals verbeterd. Maar ik dacht dat ik gewoon zag wat ik wilde zien :+
Waar je normaal kilo’s lucerne moet voeren, kan 45gr hennep 4x in de week al zo’n verschil maken?

Ik ga in elk geval eens terug naar 30 gram. Kijken of jeuk en dat nerveuze afnemen.

Anoniem

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:49

T kan ook gewoon alles bij elkaar in een rantsoen zijn natuurlijk...

Slmt9

Berichten: 4867
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 00:00

Mijn paard zijn rantsoen is al weken hetzelfde. Schraal hooi en 3x in de week pulp, lijzaadolie, vitaminepoeder en wat gastro. Niet zo spannend om jeuk van te krijgen en schrikkerig van te worden

Anoniem

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 00:07

Das waar. Maar soms kunnen combinaties weer net iets “ triggeren “.
Niet specifiek voor 1 iemand hier, maar algemeen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 00:12

Als je bedenkt dat dezelfde hoeveelheden dagelijks van een giftige plant je paard erg ziek kunnen maken, kun je je voorstellen dat iets anders juist goed werkt. Wij nemen toch ook een piep klein pilletje zoals paracetamol tegen pijn?

Het gaat ook om de kwaliteit van een product hoe goed het wordt gebruikt in het lichaam.

Onze overleden ruin had ernstige allergie. Die kreeg chinese kruiden die echt heel veel positief effect hadden. Kreeg ook maar een heel klein lepeltje.

Slmt9

Berichten: 4867
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 00:18

Je hebt helemaal gelijk hoor superpony. Ik ben er denk ik wat gereserveerd in gegaan door mijn eigen ervaring (misschien wel teleustelling) met cbd gebruik voor mezelf, mn moeder en mn katten.
Maar misschien moeten wij allemaal over op hennepzaad ipc cbd olie..

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 00:21

CBD moet je als mens of voor kleine huisdieren ook echt goed opbouwen. Er is geen standaard dosering, dus dat is het probleem. Het hangt echt van de persoon en dieren af. Daarnaast ligt het aan de kwaliteit cbd.
Naast cbd doe ik de hennepzaad door ons eten vaak, maar meer als extra gezond.

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:24

Ik had ook zeker niet verwacht dat zo'n klein beetje zoveel effect heeft. Ze loopt beter op 100 gr, maar dat is gewoon echt te veel. Ik ben ook verbaasd hoe snel spieren groeien en hoe weinig spierpijn ze heeft met 50 gr. Er zater met 70 gr gewoon allemaal schilvers in haar manen die nu weer allemaal weg zijn.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:12

Kelly08 schreef:
Ik had ook zeker niet verwacht dat zo'n klein beetje zoveel effect heeft. Ze loopt beter op 100 gr, maar dat is gewoon echt te veel. Ik ben ook verbaasd hoe snel spieren groeien en hoe weinig spierpijn ze heeft met 50 gr. Er zater met 70 gr gewoon allemaal schilvers in haar manen die nu weer allemaal weg zijn.


45 tot 50 gram hennepzaad per dag is een hele goede onderhoudsdosis voor een paard van 500 - 600 kilo.
Ik ben ook verbaasd hoe snel de bespiering is toegenomen. Zelfs bij mijn 'oudjes' van 20 en 21 jaar oud.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58030
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:27

Hier sinds kort (bijna drie weken denk ik) ook met 50gr hennepzaad door het voer bezig. Heb hier eentje staan die erg schraal blijft. Hij heeft flinke achterstand en dat laatste stukje wil hij maar niet "inhalen". (enfin, het heeft weinig met willen te maken gok ik maar jullie begrijpen me wel.) en vandaag zat ik hem te bekijken, het is me al eerder op gevallen dat ze allebei veel meer glanzen, ook de schrale glanst nu prachtig. Maar vandaag viel me ook op dat hij zowaar meer als een "normaal paard" gaat uit zien. Weet niet goed hoe ik het moet om schrijven... Hij bleef ondanks dat ie op zich niet meer mager te noemen was wel hoekig (zoals oude paarden ook wel hoekig kunnen ogen ondanks dat ze niet mager zijn.), en dat hoekige is er nu van af aan het gaan. Hij is er nog lang niet, maar ik begin nu wel kleine veranderingen op te merken.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:52

Leuk resultaat Ayasha. Op de Duitse sites over paardenhennep wordt door meerdere paardeneigenaren genoemd dat vooral bij paarden die niet 100% in hun vel zaten binnen enkele weken de vacht prachtig begon te glanzen :)

Koper

Berichten: 30388
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:29

Slmt9 schreef:
Interessant Koper, dat is dus wat hier ook gebeurd. Begon rondom de anus en wordt nu steeds lager.
Ik maak het steeds schoon met betadine en dan vaseline (ivm mogelijke eitjes van aarswormen) en de staartwortel met derfen. Dan blijft het rustig. Maar ik begreep al niet dat het steeds lager werd de plekken. Heb jij er een verklaring voor?

Ik weet niet beter dat bij dit soort dingen de jeuk of ander ongemak steeds verder naar de buitenkant/periferie zakt op het moment dat de behandeling aanslaat. Zal wel iets zijn met lymfebanen ofzo. Ik heb het zelf een keer gehad toen mijn lichaam een oud virus ging opruimen. Ik kon precies voelen waar die lymfen liepen en de jeuk ging zeg maar als een soort riviertje door mijn lichaam en verdween uiteindelijk. Na een reis door mij heen. Soort afscheidstournee denk ik :+
Ondertussen mag ik niet meer aan de staartwortel van mijn pony komen, het is één en al korst maar wel rustig, geen nieuwe wonden. De jeuk zit nu bij de uier en hoog tussen d'r achterbenen, bij die plooien zeg maar. Zeer genant gezicht wanneer ik d'r daar krab. Ze is fokmerrie geweest dus ze is wel wat gewend daarzo maar ik zal blij zijn als 't over is. Ook omdat ik d'r liever heb zonder jeuk natuurlijk. Je kunt goed voelen dat 't aan het verminderen was, gisteren voelde het jeukgebied kouder aan dan vandaag.

Jonnekee
Berichten: 757
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:57

Misschien helemaal over heen gelezen maar waarom zou je hennepzaad voeren en wat doet het precies?

Anoniem

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:00

Voor mij/
Wat extra aminozuren, eiwitten, goede vetzuren.
Wat extra magnesium.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:02

Ik voer sinds twee weken hennepzaad aan mijn "gezonde" paard zonder klachten. Dwz geen eczeem of andere grote problemen. Wel staat hij flink in het werk en 24/7 buiten. Hij is nogal een krachtpatser en ik geef het inderdaad ook voor wat extra eiwitten en magnesium.
Ben gestart met 15 gram en zit nu ongeveer op 20/30 gram. Merk geen verschillen, maar goed paard had ook geen klachten natuurlijk.

Als het wat doet voor zijn hoefgroei en kwaliteit zou ik wel heel blij zijn, dat is namelijk flink knudde bij hem.

Anoniem

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:05

Wij hebben arm ruwvoer en ik heb een sober paard ( fjord). Voer m verder ook arm: marstall force, wat agrobs groenvoer en wat magnesium ( en nu nog lijnzaadolie) dus ook daarom vond ik dit product mooi.
Anders kom je voor eiwit gauw op soja uit of op wheypoeder

Koper

Berichten: 30388
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:05

Jonnekee schreef:
Misschien helemaal over heen gelezen maar waarom zou je hennepzaad voeren en wat doet het precies?

Je hebt er denk ik inderdaad overheen gelezen. Zo heel lang is het topic niet, op pagina 1 en 2 kun je de meeste info al vinden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58030
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:15

henny_w schreef:
Leuk resultaat Ayasha. Op de Duitse sites over paardenhennep wordt door meerdere paardeneigenaren genoemd dat vooral bij paarden die niet 100% in hun vel zaten binnen enkele weken de vacht prachtig begon te glanzen :)

Deze is dus ook zo eentje, hij is door meerdere DA's binnenstebuiten gekeerd, elk bloedonderzoek dat je kan bedenken is gedaan maar nooit gevonden waarom hij nu "blijft hangen". Noem het en ik heb het geprobeerd kwa voer.
En nu lijkt hij eindelijk weer een stapje vooruit genomen te hebben. Een klein stapje, maar het is er weer eentje!

Wicky
Berichten: 937
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:15

Ik voer nu een week of vijf hennepzaad. Ook mijn schraal blijvende paardje lijkt voller te worden en glimt als een spiegel. Het is even meer paard.

Helaas hebben de vogels ook ontdekt dat ik hennepzaad voer, ze pikken de mest erg uiteen. Helpt het malen van de zaadjes daartegen?

Divers

Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:29

Wicky schreef:
Ik voer nu een week of vijf hennepzaad. Ook mijn schraal blijvende paardje lijkt voller te worden en glimt als een spiegel. Het is even meer paard.

Helaas hebben de vogels ook ontdekt dat ik hennepzaad voer, ze pikken de mest erg uiteen. Helpt het malen van de zaadjes daartegen?

Als je er zelf voor open staat zou je een voerplek voor de vogels kunnen maken, misschien hebben ze dan minder de neiging om uit de mest te eten.

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:44

Wicky schreef:
Ik voer nu een week of vijf hennepzaad. Ook mijn schraal blijvende paardje lijkt voller te worden en glimt als een spiegel. Het is even meer paard.

Helaas hebben de vogels ook ontdekt dat ik hennepzaad voer, ze pikken de mest erg uiteen. Helpt het malen van de zaadjes daartegen?


gemalen heb ik er geen last van

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:07

Wicky schreef:
Ik voer nu een week of vijf hennepzaad. Ook mijn schraal blijvende paardje lijkt voller te worden en glimt als een spiegel. Het is even meer paard.

Helaas hebben de vogels ook ontdekt dat ik hennepzaad voer, ze pikken de mest erg uiteen. Helpt het malen van de zaadjes daartegen?


Dat is dus de reden dat ik het maal :D Werkelijk elke mestbult werd door de vogels uit elkaar gepikt toen ik het nog niet maalde.