kitlover schreef:Voor zo ver ik weet zijn brandnetels gewoon allemaal hetzelfde. Er zal misschien wel een soort verschil zijn maar niet in werking geloof ik.
Ik droogde ze altijd in keukenpapier omdat ze dan ook niet wegwaaien of verkruimen als ze droog zijn. Gaf ze altijd aan de konijnen en cavia's
Festeropre schreef:kitlover schreef:Voor zo ver ik weet zijn brandnetels gewoon allemaal hetzelfde. Er zal misschien wel een soort verschil zijn maar niet in werking geloof ik.
Ik droogde ze altijd in keukenpapier omdat ze dan ook niet wegwaaien of verkruimen als ze droog zijn. Gaf ze altijd aan de konijnen en cavia's
Ah ok handig idee!
Wil wel een groter voorraadje maken als ik toch ga plukken.
Heb thuis van die soort zeefkratten staan waar ze bloembollen/uien mee oogsten ben benieuwd of dat goed gaat werken.
Kan het allicht proberen.
kvika schreef:hi, ik heb zelf kleefkruid gedroogd en vermalen. dit wil ik straks als kleefkruid in bloei en niet meer te vinden is gaan geven.
Nu krijgt mijn paard vers kleefkruid.
Brandnetel en andere dingen zijn ook goed te drogen. Paardenbloem echter lastig omdat deze snel verder gaat in pluis, je moet dan de bloem zo snel mogelijk van de steel en kop halen en deze laten drogen, als je hem als bloem heel houdt heb je binnen een dag of 3 pluis ipv gele blaadjes.
Festeropre schreef:TS waarom wil je buiten het seizoen planten voeren? Het groeit toch met een reden wanneer het groeit? Bij voorbeeld in het voorjaar en begin zomer heeft de lever wat extra aandacht nodig, en dan zijn er paardenbloemen. Tegen de tijd dat die over hun piek heen zijn (eind mei) komen de distels, die je kunt gebruiken. In het najaar kunnen ze wat extra vitamine C gebruiken en kijk, daar zijn de rozenbottels al.
Kuggur schreef:Festeropre schreef:TS waarom wil je buiten het seizoen planten voeren? Het groeit toch met een reden wanneer het groeit? Bij voorbeeld in het voorjaar en begin zomer heeft de lever wat extra aandacht nodig, en dan zijn er paardenbloemen. Tegen de tijd dat die over hun piek heen zijn (eind mei) komen de distels, die je kunt gebruiken. In het najaar kunnen ze wat extra vitamine C gebruiken en kijk, daar zijn de rozenbottels al.
Dit is een nogal magische kijk op hoe de natuur werkt. Paardenbloemen groeien echt niet wanneer ze groeien omdat paardenlevers dan " wat extra aandacht" nodig zouden hebben ( wist overigens niet dat levers zulke primadonna's zijn).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers