Paard valt af na verhuizing? Mensen met ervaring hiermee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 22:18

Aguamenti schreef:
Wat vervelend dat je paar het zo moeilijk heeft! Aan de ene kant kan nu weer verhuizen extra stress opleveren, maar als hij dan op een fijnere plaats terecht komt is die stress misschien wel weer snel verdwenen. Zijn er in de buurt geen andere opties? Even rondkijken waar jij je prettig voelt en waar je het goed geregeld vindt kan zowel voor jou en je paard een hoop rust opleveren, al is de keus natuurlijk wel lastig.


Ik ben nieuw in deze omgeving. Ik woon hier pas 3 weken. Totaal onbekend nog.. Dus het is even lastig waar alle plekjes zijn..

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:26

Vervelende situatie TS, zeker met voernijd van een ander paard en minder oppervlakte.

Maar ben ik hier de enige die dan ook denkt: geef je paard even de tijd? Zeker in een kudde en samenstelling als deze. De overgang is ook even groot. Daarnaast kost het even tijd om aansluiting met de rest van de kudde te vinden. Ik vind het persoonlijk veelste snel qua introductie. Hoe staat jouw paard in rang met de kuddeleider en in verhouding tot de rest van de groep.

Ik weet niet je medische achtergrond van je paard, maar als het kan, begin gewoon basic met dagelijks een halve kg biks bij (t)e laten voeren.

Zou niet gelijk verhuizen of je paard moet echt totaal invallen. Communicatie met pensionhouder lijkt mij handig voor overleg. Vaak is er meer mogelijk dan je denkt. Stel je vraag ook even in ''omgang'' wellicht hier op bokt. Weet even zo de juiste tab niet uit mijn hoofd.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 22:30

Willekes schreef:
Vervelende situatie TS, zeker met voernijd van een ander paard en minder oppervlakte.

Maar ben ik hier de enige die dan ook denkt: geef je paard even de tijd? Zeker in een kudde en samenstelling als deze. De overgang is ook even groot. Daarnaast kost het even tijd om aansluiting met de rest van de kudde te vinden. Ik vind het persoonlijk veelste snel qua introductie. Hoe staat jouw paard in rang met de kuddeleider en in verhouding tot de rest van de groep.

Ik weet niet je medische achtergrond van je paard, maar als het kan, begin gewoon basic met dagelijks een halve kg biks bij (t)e laten voeren.

Zou niet gelijk verhuizen of je paard moet echt totaal invallen. Communicatie met pensionhouder lijkt mij handig voor overleg. Vaak is er meer mogelijk dan je denkt. Stel je vraag ook even in ''omgang'' wellicht hier op bokt. Weet even zo de juiste tab niet uit mijn hoofd.


Ik sta inmiddels bijna een maand op deze stal. Toen ik hem kocht kwam hij ook op een nieuwe stal. Daar zijn nooit problemen geweest.. Daar werd hij zelfs dikker. Daar is hij ook vrij snel in de kudde gegaan en dat ging goed. Nooit problemen gehad met dunner worden of een gestresst paard. Hij wordt maar door 1 paard weggejaagd. De rest accepteert hem.

Mijn paard krijgt inmiddels meer dan 2kg aan slobber, muesli, bietenpulp, vitalbix en lucerne. Ik houd hem anders niet op gewicht.. Hij is totaal ingevallen. daarom ben ik dit topic gestart. Ik ben ook het gesprek aan gegaan met de pensionhouder. Zij voert maar 2 plakken hooi aan vier paarden. Dat baart mij zorgen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Paard valt af na verhuizing? Mensen met ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:45

Ik denk eerlijk gezegd dat als er niks in het voerbeleid of in de samenstelling van de groep veranderd ,dat je paard de dupe blijft.Het grote paard blijft zijn voedselnijd houden doordat er eigenlijk altijd voedsel te kort gaat zijn.Dus hij gaat altijd een poging doen jou paard zijn eten te pakken.Ik heb er ook zo'n etterbak tussen lopen en los dat op door op hele verschillende plekken te voeren en ze heel veel ruimte te even. Daarom vind ik inscharen in het weideseizoen zo ideaal.

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 23:00

och arme Gizeppie : 2 plakken hooi voor 4 paarden.....
Ik vind het niet zo gek dat dat "grote paard" wat kennelijk niet dik mag worden, dan zijn best doet om dat allemaal voor zich alleen te houden.
Dit gaat hem niet worden voor je paardje, op deze manier krijg je hem niet op zijn oude gewicht en in zijn oude goede doen. Zoek alsjeblieft op marktplaats e.d. waar er in epe e.o. nog wat anders te vinden is a.s.a.p. Jouw paard mag niet de dupe worden van het "dieetprobleem" van de stalbaas. Ik zie dat wel vaker tegenwoordig, het lijkt wel mode.
Eén ding wil ik je nog meegeven: je bent geweldig goed in het luisteren naar je paard! Hij geeft het haarfijn aan. En jij luistert haarfijn! Je maakt je niet voor niets zorgen!
aanvulling:
Ga een rondje fietsen/autorijden en kijk goed rond er zal best anders te vinden zijn, waaar een wil is een weg. Succes!

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard valt af na verhuizing? Mensen met ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 23:22

Ik denk niet dat deze stalling het is voor je paard. Ik zou rond kijken voor iets anders waar hij wel gewoon lekker kan eten en uitrusten. Hier heeft hij duidelijk geen rust, geen genoeg voer en voelt hij zich niet op zijn gemak. Maar fijn dat jij zo goed op hem let! Succes.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 23:23

beatje schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat als er niks in het voerbeleid of in de samenstelling van de groep veranderd ,dat je paard de dupe blijft.Het grote paard blijft zijn voedselnijd houden doordat er eigenlijk altijd voedsel te kort gaat zijn.Dus hij gaat altijd een poging doen jou paard zijn eten te pakken.Ik heb er ook zo'n etterbak tussen lopen en los dat op door op hele verschillende plekken te voeren en ze heel veel ruimte te even. Daarom vind ik inscharen in het weideseizoen zo ideaal.


Ze krijgen wel op vier plekken te eten.. Maar goed het is niet voldoende.. Niet voldoende voor mijn pony. Dat gaf de stalbaas ook al wel aan hoor. Dat die van mij dus meer te eten mag krijgen.. Maar haar paarden niet te dik mogen worden..

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 23:28

elbony schreef:
och arme Gizeppie : 2 plakken hooi voor 4 paarden.....
Ik vind het niet zo gek dat dat "grote paard" wat kennelijk niet dik mag worden, dan zijn best doet om dat allemaal voor zich alleen te houden.
Dit gaat hem niet worden voor je paardje, op deze manier krijg je hem niet op zijn oude gewicht en in zijn oude goede doen. Zoek alsjeblieft op marktplaats e.d. waar er in epe e.o. nog wat anders te vinden is a.s.a.p. Jouw paard mag niet de dupe worden van het "dieetprobleem" van de stalbaas. Ik zie dat wel vaker tegenwoordig, het lijkt wel mode.
Eén ding wil ik je nog meegeven: je bent geweldig goed in het luisteren naar je paard! Hij geeft het haarfijn aan. En jij luistert haarfijn! Je maakt je niet voor niets zorgen!
aanvulling:
Ga een rondje fietsen/autorijden en kijk goed rond er zal best anders te vinden zijn, waaar een wil is een weg. Succes!


Dank voor je reactie.. Mmm ja ben al contact aan het zoeken met de omgeving. Het jammere is dat ik zo weinig mensen ken.. Ik woon hier pas een maandje.. Ik krijg hem idd niet met een halve plak hooi op gewicht. Dat wordt hem ook niet.. Want nu geef ik nog eens 2 kg erbij daarmee krijg ik hem ook niet mee op gewicht.. Zeker voor de winter periode baart mij dat zorgen.. Ik heb hem al dekens op, zodat hij niet afvalt zeg maar. Maar ik denk dat hij nu alsnog wel afvalt als hij te weinig binnen krijgt. De pony's laten hem er wel bij, maar de grote als het voer bij hem op is, dan heeft hij het op mijn pony gemunt. Daar maak ik mij zorgen om. Ik durf dus niet hem een dag te laten staan, omdat ik bang ben dat hij te weinig krijgt. Ik ga nu 2 keer per dag naar hem toe om hem bij te voeren. Ik mag hem nu wel overdag op een ander stuk hoog gras zetten, zodat hij wel even kan rusten en bij kan eten..

Ik vind hem anders geworden in zijn karakter. Normaal is hij best relaxt. Is graag bij me maar ook graag bij de kudde. En nu is hij te graag bij mij.. Staat al te springen bij het hek. Dat is geen goed teken.. Heb ik nog nooit mee gemaakt met hem.. Hij staat ook meer op snooze stand, dat doet hij als hij spanning moet af laten glijden.. Dit is meer dan hij voorheen ooit deed. Dat zijn signalen dat het niet oke is.. Hij wilt ook niet terug naar de weide.. Dat had hij hiervoor wel als hij klaar was dan met zijn hapje liep hij zelf al naar het hek van breng me maar terug. Doet hij nu ook niet.. Dat zijn gewoon tekenen dat het niet goed gaat.. :(

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Paard valt af na verhuizing? Mensen met ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 23:33

Ik kom uit epe. Waar sta je nu? Misschien kan ik met je meedenken..

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 23:51

Otti1977 schreef:
Ik kom uit epe. Waar sta je nu? Misschien kan ik met je meedenken..


Je hebt PB ;)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:29

12Magic schreef:
Het blijft lastig om een keuze te maken tussen weggaan of blijven. Wij hebben ons paard vijf jaar terug gekocht en vrijwel meteen verhuisd naar een PP. Helaas was de 'leider' geen echte leider maar een groot paard met een enorme kronkel in zijn kop. Ons paard heeft het goed opgelost door zichzelf goed aan te passen maar als we toen een andere plek hadden kunnen vinden hadden we daar niet langer blijven staan. Vorig jaar kwam er ineens een nieuwe PP naast het bos, Iets verder rijden maar dat hadden we er voor over.
We zijn meteen verhuisd. De kudde daar bestond toen uit 10 paarden, genoeg voerplekken en heerlijk veel rust. Ons paard deed het meteen geweldig. Helaas hebben de eigenaren begrepen dat er geld viel te halen en zijn ze de kudde aan het uitbreiden naar 16 paarden. Niets dan ellende. Vandaag een merrie door een andere merrie aangevallen, hele vulva lag open.

De dingen die jij beschrijft hebben imo meer te maken met de manier van paarden houden dan met de paarden zelf.
Paarden kunnen heel veel zelf oplossen als ze maar de kans krijgen.
Toen onze pony kwam heeft die heel duidelijk laten zien hoe je als buitenstaander een bestaande groep kan binnenkomen. Pony (toevallig ook Connemara) is als 3-jarig ruintje bij ons gekomen. Er waren al 3 grote (volwassen) paarden. Pony kwam rechtstreeks van de fokker en die heeft hem ook gebracht. Op aanraden van de fokker hebben we de pony onmiddellijk bij de andere paarden in de wei gezet. Pony ging een eindje in de richting van de paarden die duidelijk lieten merken dat hij niet welkom was en niet dichterbij moest komen. Pony hield afstand, stond er wat op te kijken en ging grazen. Af en toe ging hij wat dichter naar de paarden toe, maar zogauw er eentje dreigde naar hem vergrootte hij de afstand terug. Als de paarden naar een andere plek gingen, volgde de pony op afstand, als een soort sattelietje. Hij zorgde er zo voor dat ze hem gewoon werden. Na een paar dagen hoorde hij er helemaal bij, niemand heeft ook maar één schrammetje opgelopen.
Maar als je hetzelfde doet in een beperkte ruimte en met smalle doorgangen geef je de paarden geen kans om dit op hun manier op te lossen en heb je veel meer kans op verwondingen.
We hebben ook een grote ruin die de andere paarden regelmatig wat opjaagt. Prima hoor, dan lopen die wat en zo blijven ze allemaal in conditie. We noemen hem onze stapmolen ;) Zou je hem in een PP steken, dan zou die ook voor heel wat ellende zorgen en dan zouden mensen waarschijnlijk ook van hem zeggen dat hij een kronkel in zijn kop heeft. Terwijl het gewoon een groot stoer paard met een peperkoeken hartje is en behoefte aan beweging heeft.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 18-05-18 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:30

4 paarden en dan 2 plakken hooi dat is veel te weinig, ik voer op 4 paarden 2 balen hooi van 36 kg per dag. Dat wil zeggen ik vul 2 keer per dag de slowfeeders en kijk dan of er nog genoeg in zit zo nee vul ik aan zo ja vul ik niet aan dan heb ik gemiddeld 2 balen per dag in de zomer is dat 1 baal per dag omdat ze ook op de wei staan. Zo heb ik veel meer rust in de groep en wordt er niet gejaagd om te eten mijn vosje was een echt kreng en joeg alles weg nu ik meer ben gaan voeren heeft ze meer rust omdat er altijd voer is. Ze stopt ook sneller zodat een ander ook kan eten. Toen ze op een plek stond waar er per paard 1,5 plak gevoerd werd at ze eerst alles op en ging dan de rest wegjagen om daar alles op te eten. Dit doet ze nu niet meer

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 08:38

Sclimpre schreef:
12Magic schreef:
Het blijft lastig om een keuze te maken tussen weggaan of blijven. Wij hebben ons paard vijf jaar terug gekocht en vrijwel meteen verhuisd naar een PP. Helaas was de 'leider' geen echte leider maar een groot paard met een enorme kronkel in zijn kop. Ons paard heeft het goed opgelost door zichzelf goed aan te passen maar als we toen een andere plek hadden kunnen vinden hadden we daar niet langer blijven staan. Vorig jaar kwam er ineens een nieuwe PP naast het bos, Iets verder rijden maar dat hadden we er voor over.
We zijn meteen verhuisd. De kudde daar bestond toen uit 10 paarden, genoeg voerplekken en heerlijk veel rust. Ons paard deed het meteen geweldig. Helaas hebben de eigenaren begrepen dat er geld viel te halen en zijn ze de kudde aan het uitbreiden naar 16 paarden. Niets dan ellende. Vandaag een merrie door een andere merrie aangevallen, hele vulva lag open.

De dingen die jij beschrijft hebben imo meer te maken met de manier van paarden houden dan met de paarden zelf.
Paarden kunnen heel veel zelf oplossen als ze maar de kans krijgen.
Toen onze pony kwam heeft die heel duidelijk laten zien hoe je als buitenstaander een bestaande groep kan binnenkomen. Pony (toevallig ook Connemara) is als 3-jarig ruintje bij ons gekomen. Er waren al 3 grote (volwassen) paarden. Pony kwam rechtstreeks van de fokker en die heeft hem ook gebracht. Op aanraden van de fokker hebben we de pony onmiddellijk bij de andere paarden in de wei gezet. Pony ging een eindje in de richting van de paarden die duidelijk lieten merken dat hij niet welkom was en niet dichterbij moest komen. Pony hield afstand, stond er wat op te kijken en ging grazen. Af en toe ging hij wat dichter naar de paarden toe, maar zogauw er eentje dreigde naar hem vergrootte hij de afstand terug. Als de paarden naar een andere plek gingen, volgde de pony op afstand, als een soort sattelietje. Hij zorgde er zo voor dat ze hem gewoon werden. Na een paar dagen hoorde hij er helemaal bij, niemand heeft ook maar één schrammetje opgelopen.
Maar als je hetzelfde doet in een beperkte ruimte en met smalle doorgangen geef je de paarden geen kans om dit op hun manier op te lossen en heb je veel meer kans op verwondingen.
We hebben ook een grote ruin die de andere paarden regelmatig wat opjaagt. Prima hoor, dan lopen die wat en zo blijven ze allemaal in conditie. We noemen hem onze stapmolen ;) Zou je hem in een PP steken, dan zou die ook voor heel wat ellende zorgen en dan zouden mensen waarschijnlijk ook van hem zeggen dat hij een kronkel in zijn kop heeft. Terwijl het gewoon een groot stoer paard met een peperkoeken hartje is en behoefte aan beweging heeft.



Hij beweegt idd heel veel.. Het is niet zo dat hij uithaalt. Maar het paard wat erbij staat.. Die bijt hem in zijn rug.. Omdat er gangen zijn kan hij alleen maar rennen.. Ik merk dat hij bang is.. Hij houdt die grote continue in de gate.. Dat baart me zorgen, daarnaast valt hij enorm af.. Ik heb echt nooit problemen gehad met het samenvoegen ooit. Ook niet in een grote kudde.. Hij deed het toen super (had wel meer dan 3 hectare grond). Als ik niet naar Epe ging verhuizen zelf, was ik nooit met hem verhuisd.. Mijn pony zit onder de wonden zeker de eerste avond.. Hele rug en billen lagen open.. Heb hem nog nooit zo gezien.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 08:39

zacharyhill schreef:
4 paarden en dan 2 plakken hooi dat is veel te weinig, ik voer op 4 paarden 2 balen hooi van 36 kg per dag. Dat wil zeggen ik vul 2 keer per dag de slowfeeders en kijk dan of er nog genoeg in zit zo nee vul ik aan zo ja vul ik niet aan dan heb ik gemiddeld 2 balen per dag in de zomer is dat 1 baal per dag omdat ze ook op de wei staan. Zo heb ik veel meer rust in de groep en wordt er niet gejaagd om te eten mijn vosje was een echt kreng en joeg alles weg nu ik meer ben gaan voeren heeft ze meer rust omdat er altijd voer is. Ze stopt ook sneller zodat een ander ook kan eten. Toen ze op een plek stond waar er per paard 1,5 plak gevoerd werd at ze eerst alles op en ging dan de rest wegjagen om daar alles op te eten. Dit doet ze nu niet meer


Zoals jij beschrijft hoort het in mijn ogen ook. En daar heeft mijn pony ook behoefte aan..

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:34

Op zoek TS, ik duim dat je snel wat vind.

Met dit voerbeleid en de beschikbare ruimte blijft jouw paard altijd de dupe.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 10:49

BMHP schreef:
Op zoek TS, ik duim dat je snel wat vind.

Met dit voerbeleid en de beschikbare ruimte blijft jouw paard altijd de dupe.


Dankjewel!

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:40

BMHP schreef:
Op zoek TS, ik duim dat je snel wat vind.

Met dit voerbeleid en de beschikbare ruimte blijft jouw paard altijd de dupe.


Dit inderdaad. Het klinkt alsof je paard echt niet op de juiste plek is. Ik hoop dat je snel iets vindt waar zowel jij als je paard zich prettig bij voelt!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Paard valt af na verhuizing? Mensen met ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 22:10

Lieve bokkers! Ik ben heel blij met jullie reacties! Ik wil jullie heel graag bedanken voor het mee denken..

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:36

Toen ik mijn vorige paard kocht en hij dus op een nieuwe stal kwam, was hij erg nerveus. Hierdoor ook flink vermagerd in een maand tijd. Het heeft wel 3 maanden daarna geduurd voordat ik alles er weer een beetje bij had. Heb ook een tijdje gemodderd met voer etc. Ik gaf hem uiteindelijk regelmatig lijnzaadolie door het voer, dat hielp het beste.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Paard valt af na verhuizing? Mensen met ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 18:17

Lieve bokkers,

Dank voor het meedenken in mijn situatie. Ik heb afgelopen zaterdag mijn pony opgehaald en naar een andere stal gebracht. Hier staat hij weer op de weide en gaat na 20:30 uur op stal. In twee dagen heb ik een andere pony terug gekregen.. Hij wordt weer zoals hij was (ook weer qua postuur)..



Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Paard valt af na verhuizing? Mensen met ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:27

Super fijn! Zo zie je maar :) beestje laat het wel goed weten wanneer het niet goed is

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Paard valt af na verhuizing? Mensen met ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:33

Zo dat is fijn. Ook dat je zo snel een nieuwe stalling kon vinden. :)
Hoe voelt deze beslissing?

Anoniem

Re: Paard valt af na verhuizing? Mensen met ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:45

Geweldig!
Ik ben nog steeds voorstander van 24/7 buiten houden, maar heb net als jij in praktijk gemerkt dat dat voor de meeste paarden alleen goed is als alle omstandigheden 100% zijn: dus altijd ruwvoer op meer plekken dan er paarden zijn, de voerplekken ver genoeg van elkaar af zodat 1 paard de anderen niet tijdens het eten van de andere plekken weg kan dreigen, ruime en vooral brede paden, een schuilstal waar iedereen tegelijk in kan schuilen/liggen en een paddock die ruim genoeg is waardoor de ene helft kan spelen terwijl de andere helft gewoon kan verder gaan met slapen of suffen.
Heb je dat, dan heb je goud in handen. Heb je dat niet, dan gaat het met de wat zelfverzekerdere paarden waarschijnlijk ook nog redelijk goed, maar de ranglaagsten zoals de onze krijgen dan een stressvol en ellendig leven, hoe goed de bedoelingen ook allemaal zijn. :(

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Paard valt af na verhuizing? Mensen met ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:50

Goede beslissing, ik ben ook voor 24/7 buiten maar dan wel alles op orde zoals xyzutu2 uitlegt!
Beetje jammer van je vorige pensioneigenaar.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 19:29

justkid schreef:
Zo dat is fijn. Ook dat je zo snel een nieuwe stalling kon vinden. :)
Hoe voelt deze beslissing?


Als ik hem nu zie, voelt dit mega goed. Hij is zelfs al dikker geworden in die twee dagen.. Hij komt wel bij mij kijken, maar hij staat niet bij het hek te dringen. Doet mij goed met vriendjes in de weide.. Die hem niet opjagen..