Voer voor hoefbevangen pony

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SweetVanille

Voer voor hoefbevangen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-18 10:56

Vorig jaar is mijn pony hoefbevangen geraakt.
(Natuurlijk hoefsmid en dierenarts erbij gehad)

Nu mag ze niet meer op gras (Dus ze staat buiten op zand)

Ik heb Glucobalance van Phytonics voor haar, dit lijkt te werken, minder harde manenkam en ze loopt beter.

Ik twijfel alleen over de muesli die ik erbij heb. Glucobalance moet je mengen door het voer, in de wintermaanden is er niks aan de hand dus voer ik haar niks bij, nu al een tijdje weer Pavo Natures Best (Omdat hier weinig suikers, vooral fructaan, in zouden zitten) en Gluco Balance, met een scheutje lijnzaadolie.

Nu is mijn vraag, wat voeren jullie als brok of muesli aan je hoefbevangen paard/pony, en is er iets wat ik als vervanging beter kan voeren dan Pavo Natures Best?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:01

Alleen een balancer om je hooirantsoen een beetje in evenwicht te brengen. Verder niks.
En beperkt hooi. Anders blijven ze alsnog te vet.
Als je hem goed op gewicht krijgt ( liever iets te dun dan iets te dik :D ), heb je grote kans dat je die Glucobalance ook kan weglaten.
Scheelt weer wat euries in de portemonnee :+

UMayDream

Re: Voer voor hoefbevangen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:13

Evt. van die vitamine/mineraal koeken van Pavo? Die heb ik ook gevoerd aan mijn paard toen ze destijds hoefbevangen raakte, want met een karig rantsoen ligt een tekort al gauw op de loer. Pavo Speedibeet mocht ik ook voeren, het bevat nauwelijks suikers e.d. maar wel geschikt om er medicatie door te mengen of te geven ter vervanging/aanvulling van ruwvoer.

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Ipsilonka

Re: Voer voor hoefbevangen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:51

Vitalbix Daily Complete, Marstall Force, Pavo vital zijn zomaar wat dingen waar je aan kan denken?

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Joze B + 5 en veel plezier!
Banjer, een kanjer van Shetlander

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie