Cavalor Structomix

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jonnekee

Cavalor Structomix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 13:12

Ivm alleen maar oude topics open ik even een nieuwe, iemand ervaring met Cavalor Structomix?
Ik heb van een stalgenootje wat gehad om te proberen bij mijn paard en tot nu toe eet hij het, ik zoek iets vergelijkbaars aangezien hij de Pavo's Natures Best niet lust :+ :Y)

davinci2412

Re: Cavalor Structomix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:14

Ik heb mijn shetlandpony altijd de structomix pony gegeven omdat het weinig suiker enz bevat. Hij vond het erg lekker. Ik ben zeer tevreden over het product. Ik ben nu wel overgestapt op de muesli van Action of de dieetmix van Subli puur omdat daar nog minder suikers enz in zit.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:24

Ik heb de cavalor fiberforce omdat die nog minder suiker bevat. Het wordt goed gegeten, ik ben er tevreden over.
Met de strucomix geen ervaring.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 17:01

Fiberforce hoeft hij niet heb ik al geprobeerd.
Ik heb geen zin om iedere x een zak te kopen en dan er achter te kopen dat hij het niet lust, het is nogal een piepert met eten.

Het is meer als extraatje voor tussen de middag, hetgene wat hij nu krijgt is:
S'morgens om 7.00 uur en S'middags om 17.00 uur een volle schep Pavo Energy Control aangevuld met een volle schep Hartog Grasmix
S'avonds laat rond 09.00 uur 1 schep Pavo Slobber met 200 gram Pavo Speedibeet
En natuurlijk 2x per dag een ruime hoeveelheid hooi

Ik zoek dus iets voor tussen de middag ook dit zal aangevuld worden met een schep Grasmix

Paard loopt Inter1 maar er worden ook oefeningen van de Inter2/Grandprix meegenomen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:06

Ik voerde mijn merrie de strucomix senior. Wat is ze daarvan opgeknapt! Zat goed in haar vel, glom als een spiegel en het leek alsof de spieropbouw ook beter was. Ze vond het ook heerlijk! Raad het absoluut aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 06:06

Ik heb mijn ruin de Strucomix sensitive gevoerd. Hij vond het heerlijk maar ging er enorm van schuren dus ik ben er weer mee gestopt.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 06:49

Mijn pony net een paar weken op muesli gehad. Eerst 2x 0.5 schep pavo sportfit. Energie is niet erg maar ze werd er raar van in het hoofd. Toen handjes/bodempjes strucomix. Ze ziet er nu naast de harige monsters mooi afgetraind uit maar, ik bracht een sociale pony heen en nu een pony terug die niet meer denkt voor de doet. Beukt zich ertussen om te eten, wordt dan weer weggestuurd, draaft wat op een neer en beukt er weer tussen. De kudde is heel duidelijk naar haar, dit gedrag is niet oke. Maar ik zie aan jaar dat haar spiertonus hoger is als eerst en dit ongemak doorwerkt in haar lijf en hoofd. Ben benieuwd wat haar hoeven gaan vertellen.

Wat ik verder van het voer vind:
Het ruikt naar knoflook (of iets anders sterks) er zitten ook kruiden in, waarom zou je dat willen?
Het bestaat uit graan met toegevoegde brokjes en vit/min, allemaal dingen die ik liever niet wil geven. Of in ieder geval niet dagelijks. Het maakt het lichaam lui, helpt de darmflora om zeep en daardoor het paard afhankelijk. Grotere kans op maag/darm/lever problemen. En ze hebben een tijd een niet zo fijn converteermiddel gebruikt.
Mijn vorige ervaring met cavalor (div soorten) zorgde ervoor dat alles mok had inclusief mijn veulens na een week. Na stoppen na 2 weken mok weernzo goed als over.

Maar of toch nog iets positiefs te zeggen, als je je paard dan junkfoot wilt geven zijn er zeker nog wel veel slechtere muesli's.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:20

Ik zou 4 x per dag een ruime hoeveelheid goed hooi gaan voeren en dan misschien van het een of het ander nog (kleine) aanvulling. De spijsvertering van je paard moet op gang blijven en met 2 x per dag hooi voldoe je daar niet aan. Verder is de spijsvertering van je paard er op gemaakt om energie uit ruwvoer te halen, dat is ook het gezondst voor je paard. Voerfabrikanten willen je graag anders doen geloven natuurlijk.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:50

Jonnekee schreef:
Ivm alleen maar oude topics open ik even een nieuwe, iemand ervaring met Cavalor Structomix?
Ik heb van een stalgenootje wat gehad om te proberen bij mijn paard en tot nu toe eet hij het, ik zoek iets vergelijkbaars aangezien hij de Pavo's Natures Best niet lust :+ :Y)

Welke Strucomix? De Original, Senior of Sensitive?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:01

Jonnekee schreef:
Fiberforce hoeft hij niet heb ik al geprobeerd.
Ik heb geen zin om iedere x een zak te kopen en dan er achter te kopen dat hij het niet lust, het is nogal een piepert met eten.

Het is meer als extraatje voor tussen de middag, hetgene wat hij nu krijgt is:
S'morgens om 7.00 uur en S'middags om 17.00 uur een volle schep Pavo Energy Control aangevuld met een volle schep Hartog Grasmix
S'avonds laat rond 09.00 uur 1 schep Pavo Slobber met 200 gram Pavo Speedibeet
En natuurlijk 2x per dag een ruime hoeveelheid hooi

Ik zoek dus iets voor tussen de middag ook dit zal aangevuld worden met een schep Grasmix

Paard loopt Inter1 maar er worden ook oefeningen van de Inter2/Grandprix meegenomen.

Is er ook niet een strucomix variant voor moeilijke eters? Strucomix apple? Anders even bij Cavalor vragen of je iets van een tester mag krijgen, kan vast wel!

Edit: tradition apple heet ie :)

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 17:40

flappie28 schreef:
Jonnekee schreef:

Welke Strucomix? De Original, Senior of Sensitive?

De orginal :j

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:49

Ok, de original heb ik ooit geprobeerd, maar toen had ik een stuiterbal, dus dat was geen succes.
Of dat nu komt doordat er 10% haver in zit durf ik niet te zeggen, maar zou goed kunnen.

(wat een gaaf paard heb je trouwens :j )

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 22:33

flappie28 schreef:
Ok, de original heb ik ooit geprobeerd, maar toen had ik een stuiterbal, dus dat was geen succes.
Of dat nu komt doordat er 10% haver in zit durf ik niet te zeggen, maar zou goed kunnen.

(wat een gaaf paard heb je trouwens :j )

Structomix krijgt tie nu als extraatje,

Haha dankjewel heb je mn topics gezien ( die ik het liefst wil vergeten )