Maar dat is dus als ze het zelf bedenken. Als ik iets bedenk zijn ze niet altijd even enthousiast. Je wil het beste voor je paard, dus ik had braaf Leichtgenuss gekocht. Dat ging een week lang best goed. Maar toen lustten ze het niet meer. Nou had ik pas geleden Fetura voor ze besteld. Ik braaf dat spul weken, na een halve hap kijkt mijn ruin mij vuil aan en loopt ruftend weg

Zelfde met slobber en vergelijkbare zompige dingen. Na een hap kijken ze me aan: ielll, er zit dinges in m'n eten! Uitgezonderd natuurlijk de NutriMash van Vitalbix, ik had een proefzakje daarvan voor mijn merrie, die het goed kan gebruiken. Mijn merrie is helemaal niet lastig, ook zoiets smerigs als monnikspeper krijg je d'r wel in. Maar die NutriMash hoefde ze niet. Tot mijn grote verrassing lustte mijn ruin - die verre van mager is - het wel. Als het niet voor hem is dan is het blijkbaar ineens lekker

Metazoa was ook al zo'n ding. Hij nam een hap, kauwde 1 keer en spuugde de boel weer uit. Niet lekker.
Gelukkig gaat het met Vitalbix brokjes wel al jaren lang goed. Het is niet dat ze niks lusten. Ze lusten alleen de dingen waarvan je verwacht dat het goed voor ze is niet altijd. Ik heb lang moeten zoeken naar een fijne vitaminebrok (de Vitalbix dus) en muesli die én gezond én betaalbaar én smakelijk is. Nu ik ze heb gevonden houd ik het hier maar bij. Helaas houdt dat in dat de ene een andere muesli krijgt dan de andere. Voor 2 paarden staan hier 4 voertonnen

Hebben jullie paarden ook zulke duidelijke voorkeuren?