Maar dat is dus als ze het zelf bedenken. Als ik iets bedenk zijn ze niet altijd even enthousiast. Je wil het beste voor je paard, dus ik had braaf Leichtgenuss gekocht. Dat ging een week lang best goed. Maar toen lustten ze het niet meer. Nou had ik pas geleden Fetura voor ze besteld. Ik braaf dat spul weken, na een halve hap kijkt mijn ruin mij vuil aan en loopt ruftend weg
Ongeweekt gáát nog, als ik niet meer dan een paar van die hompjes tegelijk door heel lekkere muesli meng. Het gaat nog lang duren voordat de bijna 20 kilo die hier nog staat op is
Het lijkt wel of die van mij kunnen lezen. Zodra er "Agrobs" op een zak staat vertikken ze het na een dag of wat. De mooie, prachtig ruikende seniorenruwvoer hoeven ze namelijk ook niet. Ik meng het nu met de kurkumapasta, daar is het heel geschikt voor. De pasta kun je op die manier mooi verdelen over het voer (ipv dat er een klont in hun bak ligt). Maar ik moet die ruwvoervervanger echt vermommen anders laten ze het liggen. Zelfde met slobber en vergelijkbare zompige dingen. Na een hap kijken ze me aan: ielll, er zit dinges in m'n eten! Uitgezonderd natuurlijk de NutriMash van Vitalbix, ik had een proefzakje daarvan voor mijn merrie, die het goed kan gebruiken. Mijn merrie is helemaal niet lastig, ook zoiets smerigs als monnikspeper krijg je d'r wel in. Maar die NutriMash hoefde ze niet. Tot mijn grote verrassing lustte mijn ruin - die verre van mager is - het wel. Als het niet voor hem is dan is het blijkbaar ineens lekker
Zélfs als het slobber is. Metazoa was ook al zo'n ding. Hij nam een hap, kauwde 1 keer en spuugde de boel weer uit. Niet lekker.
Gelukkig gaat het met Vitalbix brokjes wel al jaren lang goed. Het is niet dat ze niks lusten. Ze lusten alleen de dingen waarvan je verwacht dat het goed voor ze is niet altijd. Ik heb lang moeten zoeken naar een fijne vitaminebrok (de Vitalbix dus) en muesli die én gezond én betaalbaar én smakelijk is. Nu ik ze heb gevonden houd ik het hier maar bij. Helaas houdt dat in dat de ene een andere muesli krijgt dan de andere. Voor 2 paarden staan hier 4 voertonnen
Hebben jullie paarden ook zulke duidelijke voorkeuren?
bepaalde brokjes, sprieten of plukjes hooi die niet lekker zijn spuugt hij weer uit en/of laat hij liggen. Als er in zijn voerbak meerdere dingen tegelijk liggen (grasmix/muesli/wortel bijvoorbeeld), eet hij van meest naar minst lekker (gok ik, in ieder geval vaak soort voor soort). Gek beest.
Bleekselderij is ze bijvoorbeeld gek op, dat hadden we niet gedacht toen we het advies kregen om haar dit bij te gaan geven, de meeste andere paarden hier proeven het wel maar trekken er verder hun neus voor op. Bepaalde fruitsoorten en paardensnacks wil ze niet.
ja de cavalor structomix original vond tie erg lekker maar daar kreegt tie dikke benen van tot op heden niks gevonden wat hij wel lust. Dus als julle nog ideeen hebben brand los zou ik zeggen, wil iets wat een soort ruwvoer vervanger is maar waar wel genoeg inzit, paard loopt Lichte Tour.
Wilgentakken vind onze merrie ook zo lekker, maar gedroogde wilgenbast, mwahhhhhh
Distels geen idee, die groeien hier bijna niet.
Maar nu accepteert ze het wel.
, maar niet echt van harte . Hoeveel zakken voer ik inmiddels wel niet weg heb moeten geven, omdat hij het eerst wel lust en dan na een paar weken niet meer ook, echt gek wordt je er af en toe van. Inmiddels geef ik hem Pavo Nature's Best en dat gaat nu al een tijd goed....