Alternatief voor Equiral Stud?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kendra

Alternatief voor Equiral Stud?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 12:35

Onlangs is bekend geworden dat Equiral/PAVO nu definitief stopt met de productie van Equiral Stud. Ik voer dat al meer dan 20 jaar - naar volle tevredenheid.
Ik moet dus op zoek naar ander krachtvoer. Wat is een goed alternatief?

Matheno

Re: Alternatief voor Equiral Stud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:50

Wat doe je met je paarden?
Je zou gewoon over kunnen gaan op de Pavo Basic+ of de Pavo AllSports bijvoorbeeld.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 21:45

Wij hebben springpaarden in alle soorten en maten: 3 jaar en onbeleerd, 4 jaar en net zadelmak, een paar die in de sport lopen en 2 fokmerries. Ik heb de afgelopen jaren het een en ander uitgeprobeerd maar eigenlijk heb ik nooit een andere allround brok kunnen vinden die geschikt was voor alle soorten en maten en waar ze't echt goed op doen. Wij voeren beperkt krachtvoer en supplementen als dat nodig is (vooral voor de fokmerries). Ben eigenlijk nooit zo enthousiast over PAVO...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:46

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:47

Kijk eens op voervergelijk.nl, daar kun je de voeren op voedingswaarde vergelijken.

fotoshoot van mijn knappe ventje !!

[ITP] hop hop hop quarter in galop, dankzij emdr!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:30

Kendra schreef:
Wij hebben springpaarden in alle soorten en maten: 3 jaar en onbeleerd, 4 jaar en net zadelmak, een paar die in de sport lopen en 2 fokmerries. Ik heb de afgelopen jaren het een en ander uitgeprobeerd maar eigenlijk heb ik nooit een andere allround brok kunnen vinden die geschikt was voor alle soorten en maten en waar ze't echt goed op doen. Wij voeren beperkt krachtvoer en supplementen als dat nodig is (vooral voor de fokmerries). Ben eigenlijk nooit zo enthousiast over PAVO...

Mijn pensioen paard maar ook mijn KWPN'er krijgen gewoon dagelijks een handje Metazoa (vitaminekorrel) en een schep luzerne. Doen ze het beide prima op! :j

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:59

Ik heb denk ik zo'n 20 jaar geleden ook Equiral gevoerd. Was ik ook tevreden over, maar mijn verkooppunt ging er toen niet mee verder.
Ik ben toen overgestapt op Havens (ben ook niet zo'n Pavo-fan) en dat voer ik sindsdien naar volle tevredenheid.Ik ben vooral ook fan van de Havens muesli's.

Je zou naar de Basis Sportbrok kunnen kijken.

De lieve <:) laat je weer genieten; Iedereen houdt wel van zoet; Dus geven de :D{ :D{; [&] [&] en strooigoed!

Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]
Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 18:49

troi schreef:
Kijk eens op voervergelijk.nl, daar kun je de voeren op voedingswaarde vergelijken.

Weet ik, maar wil ook wel even wat horen van anderen :-)..

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 18:50

Roodvos schreef:
Ik heb denk ik zo'n 20 jaar geleden ook Equiral gevoerd. Was ik ook tevreden over, maar mijn verkooppunt ging er toen niet mee verder.
Ik ben toen overgestapt op Havens (ben ook niet zo'n Pavo-fan) en dat voer ik sindsdien naar volle tevredenheid.Ik ben vooral ook fan van de Havens muesli's.

Je zou naar de Basis Sportbrok kunnen kijken.

Dank, ik neig ook naar muesli - wij hebben één paard op de Cavalor hier ivm insulineresistentie en ik vind dat wel mooi voer. Ga eens kijken bij havens.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 08:46

Ik heb het ook jaren gevoerd, tot twee jaar terug mijn paard ineens mok kreeg (nooit eerder last van gehad). Ik had het idee dat Pavo toen al met de receptuur aan het rommelen was. Overgegaan op muesli (Balance van Hartog, en Leisure mix van Dodson and Horrell), mok weg en bevalt prima.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie