eilleen333 schreef:In een spuit met appelstroop?
Wat zou de kurkuma moeten doen op longniveau? Ben ik benieuwd naar. Heb nog nooit gehoord van kurkuma bij longproblemeb.
Ik heb het liefst een oplossing met niet al teveel suiker. Gezien ze duidelijk gevoeligheid vertoont voor suikers probeer ik die zoveel mogelijk te vermijden.
Ik ben het gaan voeren, omdat ik zelf ook erg veel baat heb gehad bij de kurkuma op longniveau. Ik was altijd benauwd en sinds iemand me aanraadde kurkuma te nemen zijn de problemen zo goed als verdwenen. Toen ik mijn paard kocht bleek ze ook al snel van de winter last te hebben van hoesten. Het zijn onschuldige hoestjes als gevolg van een verminderde weerstand van de winter, maar wel erg vervelend voor het paard en als het te erg wordt natuurlijk niet goed voor de longen. Toen ben ik op proef kurkuma aan haar gaan voeren, gezien kurkuma eigenlijk geen bijwerkingen of nadelen heeft en zijn ook haar hoesten volledig verdwenen en zit ze een stuk beter in haar vel. Nu wilt ze het alleen niet meer eten en begint ze na een week al weer te hoesten als ze het niet krijgt.
Azmay schreef:At ze het voorheen wel normaal?
In mijn ervaring weten ze vaak heel goed wat ze nodig hebben, dus als ze het zo zonder rede laat staan zou ik het ook niet meer proberen te geven tot ze het weer normaal eet.
Dat was ook mijn eerste insteek en ik heb het daarom ook een hele tijd alleen aangeboden en als ze het niet wou weggehaald. Echter kwamen haar longproblemen daardoor al na een week weer terug en vind ik toch dat ze het eigenlijk gewoon moet eten, want zodra ze het wel eet heeft ze echt nog 0.0 last van het gehoest.