Geen paardenbloemen, dat is zeker, zit houtige stengel aan, heeft een paardenbloem niet. Foto is niet duidelijk, kijk eens of je één bloem met stengel en blaadjes kunt uitpluizen zodat zichtbaar is hoe de bloem en het blad er uit ziet en aan de stengel zit. Denk niet dat het JJK is, daar zijn de bloempjes te groot en te weinig voor (een scherm jjk bloemen bevat meer en kleinere bloempjes en die schieten bij maaien en drogen meestal in het zaad)
Francis nee paardenbloem lijkt me ook erg onwaarschijnlijk, het is echt heel houtig op de stengel namelijk. Blij te horen dat niemand in ieder geval JKK denk bij dit plaatje! Ik heb nog nooit gedroogd JKK in het echt gezien dus ik was er even bang voor!(en de foto's die google opleverde zouden nog wel kunnen matchen ook)
Goudsbloem zou qua bloemknop zeker kunnen maar heb geen idee hoe de rest van de plant er gedroogd uit ziet
Geen JKK hoor.. ik heb t helaas wel gedroogd in mn hooi gehad maar dat ziet er toch anders uit dan dit
Ilsey
Geplaatst: 28-02-18 15:20
dieseltje09 schreef:
Goudsbloem zou qua bloemknop zeker kunnen maar heb geen idee hoe de rest van de plant er gedroogd uit ziet
Dat weet ik ook niet, 't is ook puur door de bloemblaadjes die er hetzelfde uit zien dat ik daar aan moest denken. Je kan in de fb-groep 'determinatie van planten en dieren' eens proberen?
Goudsbloem groeit doorgaans niet in een normale weide, tenzij je ze uitgezaaid hebt. De meeste soorten zijn niet zo hoog opgaand maar het kan zijn dat je in een wildbloemenmengsel een soort hebt die wat hoger wordt, die heeft ook wat meer blad aan de stengel waar de bloem aan zit en meer getand blad. De cultivars voor in de tuin hebben meer een pol blad bij de grond en blad met gladdere randen. Theoretisch zou het dus kunnen...
oomens
Geplaatst: 28-02-18 18:01
Doet mij op het eerste gezicht heel erg aan Droogbloem (Gnaphalium spec.) denken.