Pavo Muesli

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JSwinkels18

Pavo Muesli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 12:43

Hallo allemaal,

ik heb een vraagje over het voer wat jullie mij aan zouden raden.
Ik heb sinds kort een Haflinger en die krijgt ongeveer 1,5 schep Pavo Nature's Best verdeeld over 4 voermomenten per dag. Daarnaast krijgt hij natuurlijk hooi (voordroog ivm minder stoffig voor zijn luchtwegen).
Nu heeft hij eigenlijk vanaf week 2 dat hij bij mij staat redelijke dikke achterbenen. Ze lijken gevoelig en met een Oedex Sachet zijn ze ook zo weg.
Ik las her en der dat Pavo muesli wel eens de boosdoener zou kunnen zijn wat betreft zijn dikke benen.

Graag zou ik dan ook (tijdelijk) willen stoppen met het geven van dit voer en kijken of dit iets oplost.
Maar... wat voer ik hem dan wel? Hij hoeft geen brokken (krachtvoer) want hij doet niet veel behalve af en toe een recreatief ritje.

Hij staat overigens van 07:15 tot 18:00 uur buiten, dus geen beweging te kort lijkt me.

Hopelijk kan iemand me helpen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:02

Klinkt meer als stalbenen.
Zou het voer zo houden als je hebt ,hoeft echt niet van pavo te komen.
Wil je toch anders dan kun je ook kiezen voor een vitaminekorrel, vitalbix, of marstall force en er zijn er wel meer
Kan net zo goed wat rijk ruwvoer zijn wat de stalbenen geeft.
Maar is het na beweging weg dan is meer buiten staan een optie natuurlijk :j

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

JSwinkels18

Re: Pavo Muesli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 15:22

Heb al heel arm geanalyseerd voordroog hooi, dus dat is het zeker niet.
Meer buiten, hoe veel langer kunnen ze buiten? Ik wil ze niet in het donker buiten hebben.

Ik ga zeker even naar de andere opties die je noemt kijken, bedankt.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 15:34

Ik zou Ind eerder een vitaminekorrel bij geven. Hebben hafjes meer dan genoeg aan

Al is nature best al een vrij arm voer. Je bijv een halve schep kunnen geven en dan aanvullen met een vitamine korrel
Laatst bijgewerkt door plutolover op 23-02-18 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Instructrice grondwerk (academische rijkunst, dressuurmatig trainen vanaf de grond.
Instagram: paard.dans.met.mij
http://www.paarddansmetmij.nl

alice0cullen

Re: Pavo Muesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 15:36

Klinkt inderdaad meer als stal benen. Haflinger hebben over het algemeen niet zo veel brok of iets nodig.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie