welke meusli ???

Moderators: Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Iriswolf

welke meusli ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 16:22

wie weet er een goede meusli voor mijn 11 jarige topper?
hij staat de hele dag op de weide in groepsverband en krijgt daarna smiddags en savonds nog hooi.
2 keer per dag krijgt hij basis brok van horse food .
het is een paard van 1.74 cm groot.
hij is al lekker fris van zichzelf.
hij heeft al diverse soorten voer gehad maar iedere keer is het het net niet, ik zoek iets ter aanvulling van wat hij nu krijgt/de prestatie die hij moet leveren. hij valt snel af maar is nu goed op gewicht en bespiering.
hij krijgt normaal slobber maar hier krijgt hij water van bij zijn mest we zijn hier nu een week mee gestopt en ook geen water meer bij de mest en dus ook een geen vieze benen meer, dit krijgt hij van al het voer wat hij nat krijgt.
wie o wie weet er een goede meusli?

Mr.Blue sky
dressuur , springen, eventing, jacht :)

san4nie

Re: welke meusli ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:27

Ik ben op aanraden van Mizora hier op bokt pavo nature's best gaan voeren, om mijn paard op gewicht te houden maar niet heter te maken. Was hier erg tevreden over, mooi gezond, rond en glanzend paard.
Als ik je verhaal goed begrijp hoeft jouw paard ook niet heter en zal ik eens naar die muesli kijken.

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 16:29

san4nie schreef:
Ik ben op aanraden van Mizora hier op bokt pavo nature's best gaan voeren, om mijn paard op gewicht te houden maar niet heter te maken. Was hier erg tevreden over, mooi gezond, rond en glanzend paard.
Als ik je verhaal goed begrijp hoeft jouw paard ook niet heter en zal ik eens naar die muesli kijken.

dankjewel voor het reageren, deze meusli heeft mijn paard al gehad hier merkte ik geen verschil op.

Mr.Blue sky

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:31

Oké. En je enige doel is dat hij dikker wordt? Weet niet hoe veel je er van voerde?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:32

Iriswolf schreef:
san4nie schreef:

dankjewel voor het reageren, deze meusli heeft mijn paard al gehad hier merkte ik geen verschil op.

Even voor mijn beeld, wat voor verschil ben je naar op zoek? Je zegt dat hij nu eigenlijk goed is qua vacht, bespiering en gewicht. Hij hoeft niet meer energie. Dus wat zoek je dan precies wel? Als het alleen gaat om een vitamine/mineralen aanvulling dan zou ik niet voor een muesli gaan, maar voor een balancer/vitaminkorrel.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:01

Ik zou het zoeken in de lijn van horsefood, is van goede kwaliteit en staat onder scherpe controle wat betreft schimmels en bacterieeën.
Wat bij andere merken vaak niet het geval is.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:15

Ik gebruik de muesli van cavalor.
Ben hier erg tevreden over.

Als aanvulling krijgt hij multivit van phytonics.

Strooigoed
Mando woont langs de A7 bij HMpaaltje 187,6.;-)

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:16

Hoi TS
Misschien is het een goed idee om te vermelden wat je allemaal al geprobeerd hebt en waarom dat net niet beviel? Zoek je een muesli als aanvulling op je brok? Of in plaats van de brok? Als je meer eiwit wilt voeren, kun je kijken naar een merriemuesli zoals cavalor probreed. Tevens heeft pavo heeft een hele mooie muesli waar je maar weinig van hoeft te geven, de topsport. Deze kun je als aanvulling op je brok gebruiken. Er zitten vooral eiwit en vet in en weinig suiker. Ik was er erg tevreden over. Over het algemeen worden paarden er niet heter van. Maar misschien heb je dit al geprobeerd ook ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:02

Hier al jarenlang de Mijten Gerstemix als basis voer voor zowel jonge pony's als pony's die topsport doen.
Ook een tijdje HerbaMix gegeven voor pony met gevoelige luchtwegen, maar Gerstemix blijft favoriet.

www.MelanievandeBunt.com Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid | Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019
Jimmy/Tommy 2 span: Drs ZZ+32 | Vdh Z+3
Jimmy | Tommy | Herbie | Carlin | Charlie | Matcho | Santos

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 20:07

Hoi! Ik heb op advies nu pavo sportfit meusli

Mr.Blue sky

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie