welk voer tinker met pssm1??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharoncaith

welk voer tinker met pssm1??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 19:08

helaas te horen gekregen dat mijn tinker pssm1 heeft...
nu is mijn vraag wat geven jullie je paard met pssm1 qua muesli/ brokken??
Ik ben me namelijk suf aan het zoeken naar brokken of muesli met weinig zetmeel en suiker maar toch hoog in vitamines... ze heeft een tijdje op pavo sport muesli gestaan en daar deed ze het goed op weinig stijf genoeg energy etc.. toen over gegaan op voermeestersd efficiënt en sindsdien erg stijf stram weinig energy etc... wat to do... terug gaan op de pavo sport muesli waar ze het goed op deed... of heeft iemand nog een andere tip???

Obelix95

Re: welk voer tinker met pssm1??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:22

Metazoa brok?

SDLT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:24

Wij zijn gestart met het voeren van Vitalbix na dat er bij mijn paard hoefbevangenheid was geconstateerd, de brok ziet er goed uit. Alleen is het zo dat niet elk paard het met plezier eet, zo at mijn paard de slobber van Vitalbix niet.

Waar je ook eventueel naar zou kunnen kijken is pavo care 4 life, momenteel mix ik deze twee samen om zijn medicijnen makkelijker te kunnen mixen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:26

Ik geef die van mij:

-150-200 gram balancer van je paard gezond en fit.
-Onder de 100 gram faser light van marstall (voor de vulling en smaak). Als dit op is wil ik gemicroniseerd lijnzaad uitproberen.
-+/- 8 gram magnesium poeder.
-Equimins Vitamine E olie 2,5 ml (2500 IU), toen hij last had zat ik op 5000 IU vit.E, toen hij nog geen last had op 1,5 ML.
-En voor nu geef ik ook even 50 gram lijnzaad bij, tot ik de gemicroniseerde lijnzaad heb.
-Verder onbeperkt ruwvoer.

Op het moment wandel ik om de dag. Eerste 2 rondjes waren +/- 5-10 minuten, daarna 10 minuten, 15 en zit nu op 15 en 20 minuten. Ik had een tijdje minder gedaan met hem en hij kreeg last. Toen de vitamine E verhoogd (magnesium 1 dag verhoogd met paar gram, maar toen moest hij zijn eten niet meer. :')) en bedacht wat ik zou doen. Besloten om het wandelen weer op te pakken, want toen ik iedere week 1-3 keer wandelde was er niks aan de hand. En hij gaat al snel vooruit!
Hij staat verder 24/7 buiten met schuilmogelijkheid.

Elano wordt in april 3, dus rijden zit er nog niet in. Maar energie heeft hij niks te kort. Eerder te veel.
Ik geloof dat vetten ook goed zijn voor energie, denk aan (lijnzaad)olie. Maar die van mij heeft dat (nog) niet nodig, dus verder geen ervaring mee.

Op facebook is er een groep 'PSSM forum - Nederlands'. Daar kan je je ook aanmelden. :)