Supplement opbouw spieren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Supplement opbouw spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 20:54

Mijn 4 jarige is erg arm gespierd en heeft daardoor problemen.

Mijn dierenarts heeft mij nu equitop myoplast aangeraden, wie heeft hier ervaring mee?

Zijn er nog andere goede supplementen en is er voer wat ik hierbij nog kan toepassen?

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Supplement opbouw spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:00

Luzerne gaan voeren, luzerne bestaat voor een groot deel uit eiwitten! Ik geef mijn haflinger ook luzerne en samen met een goed trainingsschema wordt hij steeds mooier bespierd

KPet
Berichten: 828
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:02

Merriebrok wordt veel gebruikt voor arm bespierde paarden. Heb mijn schrale oudje er ook sinds kort op staan. Wereld van verschil.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Supplement opbouw spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:06

Ik lees mee, ik heb ook een arm bespierde 4 jarige die tot overmaat van ramp ook slecht tegen suikers, zetmeel en ook lucerne kan.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Supplement opbouw spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 21:15

Luzerne krijgt hij al

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Re: Supplement opbouw spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:30

Body Builder misschien van Je Paard Gezond en Fit?

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:33

Nou was ik nieuwsgierig want ik zoek ook zoiets ,en ga kijken naar de ingedienten van equitop.
En er staat dit

Algenpoeder (40,2%), saccharose (37,3%), glucosesiroop (14,1%), maiszetmeel (8%).
Toevoegingsmiddelen: natuurlijke en natuuridentieke smaakstoffen (0,4%).

Ga ik dan zoeken op die stoffen...
Saccharose zou dan een suiker zijn, dan vind ik het wel jammer dat daar zoveel van in zit.
Algenpoeder is poeder gemaakt van algen en ga ik dan weer googlen kom ik ineens info tegen over spirulina.
En daar zit veel aminozuren in :j

Voor mijn dier zou het afvallen,die mag al zeker geen maiszetmeel en al helemaal geen suiker.
Ik kom in andere topics al veel info tegen over het geven van wheypoeder..ja dat spul wat sporters ook gebruiken.
Zou in elk geval gaan kijken naar een supplement hoog in aminozuren :j
Misschien staat hier ook nog handige info voor je
http://www.voervergelijk.nl/informatie/23/spieropbouw

ponycrosserr

Berichten: 588
Geregistreerd: 07-04-13

Re: Supplement opbouw spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:36

Kijk eens naar Lifeforce

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:39

ellepel schreef:
Nou was ik nieuwsgierig want ik zoek ook zoiets ,en ga kijken naar de ingedienten van equitop.
En er staat dit

Algenpoeder (40,2%), saccharose (37,3%), glucosesiroop (14,1%), maiszetmeel (8%).
Toevoegingsmiddelen: natuurlijke en natuuridentieke smaakstoffen (0,4%).

Ga ik dan zoeken op die stoffen...
Saccharose zou dan een suiker zijn, dan vind ik het wel jammer dat daar zoveel van in zit.
Algenpoeder is poeder gemaakt van algen en ga ik dan weer googlen kom ik ineens info tegen over spirulina.
En daar zit veel aminozuren in :j

Voor mijn dier zou het afvallen,die mag al zeker geen maiszetmeel en al helemaal geen suiker.
Ik kom in andere topics al veel info tegen over het geven van wheypoeder..ja dat spul wat sporters ook gebruiken.
Zou in elk geval gaan kijken naar een supplement hoog in aminozuren :j
Misschien staat hier ook nog handige info voor je
http://www.voervergelijk.nl/informatie/23/spieropbouw


Vrees dat er zoveel suiker in zit omdat spirulina (en algen) van zichzelf echt niet te vreten is. := Misschien dat het voor paarden anders is, dit poeder kan je als mens ook gebruiken namelijk, maar denk zelf dat een paard er algauw klaar mee is.
Maar spirulina bevat alle essentiële aminozuren.

Magnesium is ook een goede aanvulling voor spieropbouw bij paarden, vooral het herstel van de spieren.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:43

Hier goeie ervaring met myoplast (
Met meerdere paarden). Het is wel belangrijk dat je daarnaast goed traint, het is geen wondermiddel maar kan zeker bijdragen. Hieronder foto van mijn paard toen we net begonnen en foto van paar maanden later. Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:50

Hoeveel luzerne krijgt hij? En wat krijgt hij verder qua voer?

Pavo opsport doet vaak ook een hoop, andere mogelijkheden zijn marstall amino-muskel (supplement) of marstall amino sport (muesli) .

Ik weet niet hoe je ruwvoer is van kwaliteit?

Ik heb afgelopen jaar een hoop partijen ruwvoer gezien waarvan de kwaliteit echt bedroevend was, soms zag je het er niet eens echt aan af maar kwam de pavo-test heel negatief terug, soms was het van buiten al te zien.

Als je paard maar beperkt ruwvoer krijgt of je twijfelt over de kwaliteit (bij grote partijen zou ik zeker bij pavo voor 20€ laten testen, dat heb je er met supplementen al snel uit), dan kan je ook simpelweg hartog compact gras of hartog grasmix gaan bijvoeren. Bij voorkeur wel een kg of 4, maar meer mag ook. Ruwvoer is nu eenmaal de basis van het paardenvoer.

Mijn paard staat nu al een half jaar vrijwel stil. Hij was heel arm bespierd (eind december gekocht) en zit nu goed in de spieren, is één van de meest bespierde paarden van stal. Dat is puur spier door voeding en vrije beweging.

Hij is een Groninger, 1.80m, nu 5 jaar en heeft een ideaalgewicht van zo'n 800kg.
Hij krijgt 12/7 rijk ruwvoer (zelf ingekocht, de andere 12/7 schraal ruwvoer in de groep).

Toen ik hem net kocht had hij veel last van een tandprobleem, dus heb ik hem op 10kg subli seniores priores en 3.5kg subli basisbrok gezet. Dat heb ik afgebouwd toen hij goed op gewicht was tot op dit moment 3.5kg pavo nature's best (4.5 schep). Hij groeit nog steeds met zijn spieren. Qua gewicht is hij nu iets aan de ruime kant, dus we zijn het voer nog verder aan het afbouwen, maar dat is bij een paard dat van ver moest komen altijd even zoeken. De eerste keer met afbouwen viel hij opeens weer in (naar 6.5kg SP en 2kg basisbrok, dus nog ruim meer dan dat hij nu krijgt). Want ook het darmstelsel is van belang.

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:13

Rehab paardendrogist. Ik heb het mogen testen, maar hierna nog 2 potten aangeschaft. Ik rij nu even niet en ben daarom even gestopt hiermee. Daarna ga ik zeker weer starten met rehab.

Afbeelding

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 22:21

luffwinny schreef:
Hier goeie ervaring met myoplast (
Met meerdere paarden). Het is wel belangrijk dat je daarnaast goed traint, het is geen wondermiddel maar kan zeker bijdragen. Hieronder foto van mijn paard toen we net begonnen en foto van paar maanden later. [ [url=m/k5MbNa.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XE1b17.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/X8VUgy.png]Afbeelding[/url] ]



Jeetje wat een verschil!!!

Ja ik moet ook 4 weken powertraining erbij gaan doen en dan opnieuw beoordelen.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Supplement opbouw spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 05:31

Mocht je myoplast gaan voeren, op internet is het een stuk goedkoper dan dat je het bij de dierenarts haalt. En foto's maken, zelf zie je het minder snel omdat je zelf elke keer je paard ziet.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Supplement opbouw spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 06:28

Myoplast is een pot met suiker. Er zijn betere alternatieven: luzerne voeren, coolstance copra voeren of een supplement als muscle impuls

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Supplement opbouw spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:43

ik hoor ook goede resultaten met creatine van Pharma horse! Zelf ervaring met Myoplast na opbouw was erg tevreden over het resultaat!

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Supplement opbouw spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 18:04

Ik ben voor nu voor de myoplast gegaan, ben ik er niet tevreden over dan wat anders zoeken er worden inmiddels verschillende alternatieven hier aangeboden dus die ga ik zeker uitzoeken.

Welk voer is aan te raden bij zulke paarden? Wat ook spieren op bouwt

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Supplement opbouw spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:19

Wat voer je nu?

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Supplement opbouw spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:22

Ik zweer bij de Amino van Marstall! Binnen een week of 3 kun je al verschil waarnemen. Meerdere stalgenoten voeren het nu ook aan hun paard en zijn er allemaal over te spreken:)

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Supplement opbouw spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 20:32

Ik vier nu Equifyt maar geen voer speciaal voor paadden met deze problematiek, ja en losse luzerne maar dat eet hij slecht.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 14:42

Ik vind de hoeveelheden die je van marstall moet voeren echt schrikbarend....

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Supplement opbouw spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:45

Amino hoef je niet zoveel bij te voeren. Het is echt een supplement :j
Deze is dat: http://www.marstall.nl/pdf/marstall_ami ... l_plus.pdf

Je kan ook eens naar Agrobs Fetura kijken, dat staat ook hoog in de eiwitten en helpt mijn haf enorm in de ondersteuning bij spieropbouw. Maar dit is geen supplement, dit is een soort van grasbrok die je moet weken.

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:58

Muscle build van pavo heb ik zelf ook goede ervaringen mee. Daarnaast idd luzerne door het voer en weidegang doet een hoop. En kijken naar bijv omega oliën met aminozuren. https://www.paardendrogist.nl/product/p ... ld/108212/

Rechts was ie 3,5, links net 4. In ieder geval al een mooi verschil.
Afbeelding

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:21

Loes'sCorner schreef:
Ik vind de hoeveelheden die je van marstall moet voeren echt schrikbarend....


Schrikbarend? Het is echt maar een mini schepje(zal zo'n 50 gram zijn denk ik?) dat je na het rijden moet voeren :j

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Supplement opbouw spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:39

Luzerne los of luzernebrok en creatine van pharmahorse gebruiken we hier. voordeel van pharmahorse is dat er geen suiker in zit. Ze hebben trouwens ook spirulina te koop, zag ik ook hierboven voorbij komen, mocht je dat puur willen proberen en niet met suiker toegevoegd