Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Koper schreef:Een warmbloed is per definitie een kruising, anders is het geen warmbloed. We weten nu nog steeds vrij weinig. Een warmbloed (wat dus een kruising is) x haflinger is zomaar een andere pony dan een warmbloed (wat dus een kruising is) x draver.
Als ik het zo lees zou ik het niet zoeken in het voer maar in de afwisseling en kwaliteit van het rijden. Zijn dingen als zadel, fysieke kwesties enz. al uitgesloten?
Koper schreef:Dus geen warmbloed maar een Brits mengelmoesje. Je zou toch denken dat die met het juiste werk wel te motiveren is. Maar jij zult 'm beter kennenMooi ook dat hij verder in orde is. Wie heeft dat geconstateerd?
Gentlegiant schreef:Hoeveel is 4 plakken hooi? Ik gok kleine pakjes?
Krachtvoer is junkfood met veel rotzooi als ik al wat zou geven zou ik kiezen voor metazoa zit alles in wat ze nodig hebben zonder al te veel rommel
Maar met 4 dagen in de week rijden zou die het toch echt goed moeten doen op kwalitatief goed hooi met eventueel een vitamine korrel
Mits alles goed is dus alles uit sluiten qwa tekorten enz enz
Wat doe je met rijden allemaal?
Gentlegiant schreef:Maar hoeveel kg is het hooi dan? Meten is weten?
Het rijden is voor mij niet dusdanig veel en intensief het paard krachtvoer nodig heeft
Ga het aub ergens anders zoeken
Is het paard netjes op gewicht? Eventueel foto?
Tanden? Door een goede tandarts njet door een dierenarts en heb je al eens bloed getrokken
Zoja hoe lang is dit allemaal geleden
kvika schreef:je zou goede kwaliteit lijnzaadolie bij kunnen voeren, daar halen ze ook energie uit.
Je kan ook op https://www.vitalbix.com een voerscan uitvoeren.
Gentlegiant schreef:Als het werkelijk 3 kilo hooi is dan snap ik wel waarom die traag is jij kunt toch ook niet leven op een boterham op een dag?
Een paard hoort minimaal 1% van zijn lichaamsgewicht aan droge stof te krijgen en moet minimaal 16u per dag kunnen eten
Probeer het eens in het hooi te zoeken 24/7 hooi aanbieden
LaraXBboy schreef:Koper schreef:Dus geen warmbloed maar een Brits mengelmoesje. Je zou toch denken dat die met het juiste werk wel te motiveren is. Maar jij zult 'm beter kennenMooi ook dat hij verder in orde is. Wie heeft dat geconstateerd?
Ja inderdaad. Daar gaat het nu toch helemaal niet over? Hij is prima in orde dusja