Metazoa grove en fijne korrel

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nant

Metazoa grove en fijne korrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 23:25

Sinds eind 2017 voer ik ipv Vitalbix nu Metazoa vitamine korrel, ivm een allergie van mijn paard. (Niet zeker dat t van Vitalbix is trouwens)

De eerste zak Metazoa die ik kocht, daar stond een bruin paard op. In deze zak zat een grove korrel, mijn paard at het goed en deed het er goed op.
Nu kreeg ik vorige week een nieuwe zak Metazoa en hier zat een fijne korrel in. Echter vind mijn paard dit minder lekker. Kwa energie etc merk ik na zo kort voeren nog geen verschil.
Op deze laatste zak stonden allerlei dieren afgebeeld.

Heb ik de eerste keer iets anders gevoerd? Is de superfit broxx nu een fijne of een grove korrel? De fijne korrel eet mijn paard echt heel slecht namelijk.

Beide keren heb ik Vitaminekorrels besteld bij mijn voerleverancier. Maar wat er precies voor tekst op de eerste zak stond weet ik niet meer.

Kan iemand mij helpen?
Ik zou graag weten wat die eerste zak geweest is, voerleverancier zegt gewoon hetzelfde als wat ik nu heb. Is het recept en de korrel dan veranderd?

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:31

De superfit broxx is er inderdaad in twee verschillende formaten. Een in kleine biksjes en een ter grootte van snoepjes. Kleine zijn zo'n 3mm breed en snoepjes 12 mm. De lucernebrok van metazoa is 6mm breed. Hoop dat dit helpt.
Laatst bijgewerkt door maya12333 op 22-01-18 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:32

Kickin' my can all over the place
Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 23:41

Koper schreef:
Zo te zien zijn het verschillende producten: http://www.voervergelijk.nl/voer/vrij,m ... formatie...

Wat heb je voor die twee verschillende zakken betaald?

Beide keren €30,- en de laatste zak is inderdaad die met die dieren er op. Dus waarschijnlijk lucerne korrel? Dan ben ik nog opgelicht ook :')
Volgende keer beter opletten.

Edit: afgaand op de eerste reactie zou metazoa een grotere korrel moeten zijn :o?
Ik weet zeker dat de eerste zak met paard was en grotere korrel.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:52

Met de luzerne heb ik geen ervaring. Maar de gewone metazoabrok (superfit broxx) zijn niet echt dikke korrels eigenlijk vind ik. De snoepjes zijn wel dikker (mss ietsjes dunner dan ander paardensnoep).
Op mijn zakken staat altijd een hoop dieren op de achterkant, nu twijfel ik een beetje of ik aan de voorkant een paard heb staan of niet.
Maar aan de onderkant staat toch een sticker met wat erin zit?

Edit: superfit broxx zijn er wel in twee varianten: de superfit broxx (met luzerne) en dan superfit broxx timothee (zonder luzerne met timothee dus). Daar zit wel smaakverschil op. Maar die zijn dezelfde grootte

[o]Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gehad..
Rust zacht mijn lieve kanjers! Ilja R.I.P. 30-7-2013 en Cayetano 26-6-2014

maya12333

Re: Metazoa grove en fijne korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 00:02

Even op de site van metazoa gekeken. Je hebt de broxx van 4mm breed. De snaxx, zelfde samenstelling als de broxx maar dan 12mm breed. De lucernebrok van 6mm breed. De timotexx van 6mm breed. De normale broxx is op basis van lucerne, maar je hebt nog een versie op basis van timothee.

Nant

Re: Metazoa grove en fijne korrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 10:13

Thanks!
Dan heb ik de eerste keer denk de timotheegras gehad of de lucernebrok. Ik snap wel dat hij dat liever eet.
Ik ga nog even aankijken of hij dit nog wilt eten en anders even verder zoeken naar een andere vitaminekorrel. %)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie