Louis Venhorst hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:43

ElCid schreef:
Inderdaad, veel hooiland is koeienland met veel raaigras, weinig (on)kruid maar veel mest ( gier en kunstmest) en in sommige gevallen ook nog onkruidbestrijders. Op ons vorige adres woonden we midden tussen de koeienboeren, die soms ook hooi voor paarden te koop aanboden............ Daar werd 6 x per jaar mest gereden ( 3 x gier en 3 x kunstmest) en bij 1 van de boeren werd er ook nog zeker 2 x per jaar gesproeid met iets wat stonk en er uit zag als zeepsop. Dat weiland leek meer op een golfbaan, geen bloempje, geen kruidje, alleen maar groen ( vet) gras. Andere reden dan wel de mest maar geen "zeepsop". Veel van dat gras droogt dus nooit 100% en werd vaak gekuild voor de koeien maar soms werden er wel baaltjes van gemaakt en werd het als "paardenhooi" verkocht.
Als je als paarden eigenaar een boer vind die echt paardenhooi maakt, en daaronder versta ik dan weinig bemest land en "laat" gemaaid uitgebloeid/ bloeiend gras ( eind mei/ begin juni eerst snee afhankelijk van groei/ weer, etc)mag je heel hard juichen *\o/* . Wij hebben gezien dat er, bij mooi weer, al eind maart/ begin april gemaaid werd bij een lengte van ca. 15 cm en dan ca. om de 6 weken soms tot november aan toe en dat werd dan dus aangeprezen als paardenhooi. In o.a. Dld. gaan ze pas maaien als de nesten van de weidevogels weer leeg zijn; va. eind mei/ begin juni en dan staat er lang uitgebloeid en deel nog iets bloeiend gras wat al droger is dan veel hooi hier in Nederland.
Overigens ook wel gras gezien van natuurhooi ( 1x per jaar vast mest of gier) maar dat lag midden tussen de bomen en was dus moeilijk droog te krijgen.
Dat hooi was goedkoper dan van Venhorst maar was dus zelden droog met als gevolg snel schimmel ( wit stof).

Ben het helemaal met je eens! Hier gelukkig nog wat boeren die mee doen met de "weidevogelbescherming" en inderdaad pas laat maaien (mei/juni). Hier komt over het algemeen redelijk mooi en goed vanaf.

Gelukkig heb ik zelf 1 hectare land waar ik van kan hooien, maar ondanks het mest en onderhoudsbeleid van mijn weide, lukt het soms niet om het perfecte hooi te maken.......

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 08:51

Ik heb gisteren weer geleverd gehad.
Ja, het hooi is duur ( ik hoop dat de prijzen wel weer aangepast gaan worden in het nieuwe seizoen ), maar ik ben zóó tevreden over de kwaliteit en de service !

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:27

Ik heb donderdag voor het eerst hooi geleverd gekregen. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit. De paarden eten het graag.

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:39

Ik heb donderdag voor het eerst 2 grote balen gehad. In 1 baal zitten 3 soorten hooi. 1 super dun, lang hooi met kruiden en allemaal takjes, bruin van kleur. 1 super kort en groener (ruikt beter) en er lijken 4 plakken met prachtig lang groen hooi in te zitten. De onderkant is beschimmeld.

Hebben jullie ook meerdere soorten plakken hooi in 1 baal? Ik ga morgen maar eens bellen, want die schimmel vind ik echt niet chill :(

Afbeelding

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:27

Kelly08 schreef:
Ik heb donderdag voor het eerst 2 grote balen gehad. In 1 baal zitten 3 soorten hooi. 1 super dun, lang hooi met kruiden en allemaal takjes, bruin van kleur. 1 super kort en groener (ruikt beter) en er lijken 4 plakken met prachtig lang groen hooi in te zitten. De onderkant is beschimmeld.

Hebben jullie ook meerdere soorten plakken hooi in 1 baal? Ik ga morgen maar eens bellen, want die schimmel vind ik echt niet chill :(

[ [url=m/AhORRt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zo dat lijkt idd best verschillend hooi..
Ik had het voornemen bij hun te bestellen maar heb er vanaf gezien toen ze met de prijs omhoog gingen en er extra verzendkosten kwamen...

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 23:58

Kelly08 schreef:
Ik heb donderdag voor het eerst 2 grote balen gehad. In 1 baal zitten 3 soorten hooi. 1 super dun, lang hooi met kruiden en allemaal takjes, bruin van kleur. 1 super kort en groener (ruikt beter) en er lijken 4 plakken met prachtig lang groen hooi in te zitten. De onderkant is beschimmeld.

Hebben jullie ook meerdere soorten plakken hooi in 1 baal? Ik ga morgen maar eens bellen, want die schimmel vind ik echt niet chill :(

[ [url=m/AhORRt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze kopen in bij meerdere boeren, dus dat zou het verschil in hooi kunnen verklaren.. Maar beschimmeld hooi voor die prijs??? Bellen en zorg maar dat ze je een nieuwe baal brengen! Ze promoten ook dat ze kwaliteit leveren, dus daar heb je ook recht op. Volgens mij lossen ze dit soort dingen keurig op, dus zeker even achteraan gaan hoor! :-)

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 00:19

Inderdaad, meteen bellen. Dan wordt het, naar onze ervaring, keurig opgelost. Wij waren 1 x minder tevreden en hebben toen een hele nieuwe partij gekregen.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:06

Afbeelding

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:58

Eerlijk. Zo kunnen ze kwaliteit blijven leveren en gaan vaste klanten voor op de laatste partijen

bbeens

Berichten: 66
Geregistreerd: 26-03-16
Woonplaats: Hasselt(Overijssel)

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:22

Mijn paardje kan alleen tegen dit hooi, op al het andere (onbemest) hooi krijgt ze diarree. Meer mensen hier ervaring mee?

Op de vorige pensionstalling voerden ze voordroog wat helemaal niet goed ging en ben hier mijn eigen Duitse kruidenhooi kaan kopen. Dit is een duur grapje bovenop de kosten voor een all-in stalling en heb haar verhuisd naar een stal met heel mooi grof onbemest hooi maar helaas dit gaat ook niet goed. Ik ben
nu 3 acupuntuur behandelingen verder en vele supplementen maar dit heeft geen blijvend goed effect. Dus ik zit in dubio of ik nu weer eigen hooi moet kopen.

Ik ben heel benieuwd wat er dan in het kruidenhooi zit.. Ik vind het inderdaad ook niet erg grof meer gemiddeld.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:32

Bbeens, het heeft denk ik meer te maken met de samenstelling van de bodem en de bemesting van het land. LVH heeft meerdere partijen. De een is wat grover dan de ander. Het kan zijn dat jouw paard aan de diarree gaat van grover hooi. Mijn paard kan bv niet tegen grof hooi. Dan krijgt hij mestwater bij zijn mest en krijgt hij een opgeblazen buik.

bbeens

Berichten: 66
Geregistreerd: 26-03-16
Woonplaats: Hasselt(Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:50

damian23

Bedankt voor je reactie. Mijn paardje heeft al verschillende soorten hooi gehad, allemaal onbemest en het groffe reageert ze nog het best op.. helaas gaan de klachten niet weg. Ik heb ook hooi gehad wat qua structuur heel erg op LVH leek maar dat ging slecht.

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:29

Ik krijg inderdaad netjes een nieuwe baal en is echt dikke vette pech de schimmel. Dat er 3 soorten hooi plakken in zitten, komt doordat de weides in Duitsland zo veel verschillende soorten gras heeft.

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:16

Even een vraagje voor de klanten van Venhorst :
Kunnen jullie op dit moment contact krijgen met ze?
Ik heb een bestelling geplaatst voor morgen , maar ik heb op de bestelling geen enkele reactie gehad.
Zowel telefonisch als via whatsapp wordt niet gereageerd .
Ik zou toch wel heel graag weten of ik morgen geleverd krijg.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:50


mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:51

Ja fb is nog een idee
Van de gewijzigde openingstijden ben ik op de hoogte , maar zelfs whatsapp wordt wel gelezen , maar niet beantwoord

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:26

Heeft iemand van jullie een ontvangen partij wel eens laten analyseren?

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:25

Facebook helpt !
Er wordt mij geleverd
Nee , ik heb het nooit laten analyseren .
Wel zie ik dat mijn pony’s het er erg goed op doen.
Mijn paarden ook, maar mijn paard weigerde opeens te eten! Midden in een baal was hij er helemaal klaar mee en zette zijn mond er niet meer aan.
Voor hem heb ik uit moeten wijken naar ander hooi. En helaas voor mijn andere paard krijgt die nu ook dit andere hooi , waar hij duidelijk minder blij mee is.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:43

Ik vroeg me dat af omdat ik op een plek sta met meerdere sobere paardjes. Ik meng dit hooi met voordroog, dat voordroog gebruiken mijn stalgenoten uitsluitend.
Ik meng het voordroog dus met LV hooi en merkte dat hun nekken wat hard werden. Bij de andere paarden, die alleen het voordroog aten gebeurt dat niet.

Ze bewegen veel en krijgen verder alleen nog vitalbix en eens een drainagekuur en er ligt wat stro in hun stal.

Best een beetje gek dus, zat te denken het toch eens te laten analyseren.....

Popstra
Berichten: 13751
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:58

Krijg maandelijks hooi geleverd van Venhorst maar hier geen harde nekken bij de paarden

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:32

Volgens mij kun je een analyse opvragen bij venhorst.
Er is in dit topic eerder over gesproken.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:35

mirim schreef:
Volgens mij kun je een analyse opvragen bij venhorst.
Er is in dit topic eerder over gesproken.


Er is een globale analyse op basis van verschillende partijen. Maar geen specifieke analyse per partij.

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:44

Die van mij krijgt nu juist eindelijk een zachtere manenkam. Al dat bemeste hooi wat ik voorheen had was echt funest voor haar. Nu gaat het eindelijk goed.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:30

Hier ook nooit harde nekken, integendeel, en we voeren het hooi al ruim een jaar of 3..........

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:45

hier ook geen harde nekken, mar helaas toch weer koliek vanmorgen ;(
3 x in 1 maand koliek was de aanleiding tot overgaan op dit hooi, maar helaas....... dit is ook niet de oplossing dus.