Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 11:47

Afbeelding

Ik heb voor onze 2 paarden nu een jaar deze hooinetten maar ze hebben er al 8 versleten.

Of de zij-naad gaat er helemaal af of de touwen gaan gewoon door waardoor er een groot gat ontstaat.

heeft er iemand ervaring met sterkere netten?

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:17

Ik zie op Bokt vaak veel positieve berichten voorbij komen over de slowfeeders van Equiculinair. Duur maar vooral duurzaam.

Edit: dit topic is ook wel een bezoekje waard denk ik. tamary @ [VSW] [Centraal] Slowfeeders

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:27

Equiculinair inderdaad. Dat zijn hele sterke netten. Ze zijn er in verschillende maten en met verschillende mazen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:28

Ìk heb de extra sterke versie van Equiculinair en wil niks anders meer. Mijn net heeft 2 jaar lang buiten gehangen waarbij er door 4 paarden/pony's uit gegeten werd en is afgelopen herfst meeverhuisd naar onze huidige stal waar hij nu in de box hangt en ziet er nog steeds uit als nieuw (ruikt alleen niet meer zo ;) ).

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:30

Ik heb eerder ook de netten gehad uit je openingspost, gingen er idd snel doorheen. Heb nu netten van Nedlandic, gaan al ruim 2 jaar mee :)

PFT
Berichten: 64
Geregistreerd: 30-09-17

Re: Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:55

De nette van Equiculinair zijn goed of hooinet.nl ook.
De versie die jij hebt is goedkoop, maar kwalitatief dan ook matig :)

Anoniem

Re: Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:56

Ik heb er 1 van paardendrogist
Al jaar of 2

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:00

Ik heb ze van Epplejeck, in verschillende kleurtjes en die gaan idd een stuk langer mee, die van jou heb ik ook gehad, waren idd binnen een week kapot.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:12

Ik heb echt al jaren de netten van ej. Gewoon de xl in het zwart en zwart met blauw. De oudste is denk ik 5 of 6 jaar oud. Eentje heb ik vervangen en 2 wil ik nu gaan vervangen. Maar met 4 paarden die 24/7 hooi eten, mag ik dan niet klagen.

Heb duurdere netten gehad, maar die waren zo stuk helaas.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 15:14

Ik wil wel vierkante netten zoals deze dus niet de bekende netten zoals die in de trailer hangen.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 15:15


Laurievc

Berichten: 4425
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:16

Ik ben zo te zien de enige die super tevreden is van die netten :+ Gaan al anderhalf jaar mee haha. Equiculinair zie ik hier ook vaker aangeraden worden :)

Caresse07

Berichten: 9413
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:17

Ik heb er eentje van EJ, maar heb hem nog niet zo heel lang dus kan nog niks zeggen over de duurzaamheid :+

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 15:18

We hebben wel een lomp trekpaard erbij staan }:0

Caresse07

Berichten: 9413
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:21

Hij voelt en lijkt wel heel stevig, maar de tijd zal het uitwijzen.

En ervaring met lompe trekpaarden heb ik ook al niet :n :D

Eigenlijk heb je weinig aan mijn posts als ik het zo eens nader bekijk :+

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:48

Die van ons van ej zijn niet vierkant, maar ik doe er wel een baal hooi of minder in en hang ze in ibc vaten. Ene kant ring vast aan een touw met sluiting en andere kant trek ik het koord aan. In de stallen hangen ze aan een oog, maar doe ik er geen hele baal in.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:52

Deze hebben wij nu ook in gebruik, maar dan wel voor 2 Shetlanders :+ tot nu toe tevreden!

Deze had extra kleine gaten, want bij de andere viel er meer uit dan dat ze aten... 8)7
Volgens mij waren de gaten 3x3 cm ofzo dat ik me zo nog kan herinneren van de verpakking

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:55

Die witte daar hoor ik heel veel klachten over inderdaad....

Ik ga altijd het liefst voor PP netten en zo dik mogelijk koord als er verkrijgbaar is in de maaswijdte die je zoekt.

Jammer genoeg zijn die van ons zeer ervaren hooinet-eters en die hebben echt kleiner dan 25 mm nodig om niet enorm te verspillen, en van die maat hooinetten is draaddikte altijd minder dan van bvb. 45 of 30 mm netten. Die witte uit de openingspost zijn echt heel dun :=

Maar het is maar net of je geluk hebt met je paard(en) hoe lang ze netten heel houden.
Waar het ene clubje jaren mee doet, moet bij het andere clubje elk jaar vernieuwd worden :(:)

Laurora

Berichten: 2642
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:06

Ik volg, ik zoek nog een slowfeeder net waar een hele ronde baal voordroog in past die minstens een jaar meegaat. In het verleden zelf gefabriceerd van aanhangernetten, maar daar zaten meer reperatiekosten (touw) aan dan wanneer ik nieuwe netten had gekocht :+
Zelf fabriceren vind ik geen probleem, maar waar vind ik goede netten!?

tengeltje11
Berichten: 7140
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:14

het is idd enorm paard-afhankelijk ook.

hier bv met mijn netten 5j gedaan.
wilde ik ze deze winter vernieuwen(allemaal grote netten van 3m lang).

er zijn deze zomer enkele nieuwe paarden aangekomen,die dus nog niet uit netten gegeten hadden.

de netten hebben er 2 weken gehangen....identiek dezelfde als mijn vorige die er 5j gehangen hebben....
geen idee wie,maar een paard knabbelt ze compleet stuk,ik vond letterlijk proppen net-draad op de grond en de volledige lengte was opengeknabbeld....

uit veiligheidsvoorzorgen de netten weggehaald,op de meeste plekken,viel het hooi zo erdoor op de grond en het laatste wat je wil is een koliek door stukken hooinet....

dus ik denk dat je ook gewoon 'geluk' moet hebben met wat voor paard(en) je te maken hebt.....

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:59

Het gaat niet zozeer om de netten maar om hoe je ze ophangt. Als je een net op meerdere punten fixeert kunnen ze veel meer kracht zetten en trekken ze het hooi er soms met geweld uit. Als je het net maar aan 1 haak ophangt, type boksbal, moeten je paarden er wel subtieler mee omgaan en gaan je netten veel langer mee.

Daarnaast spelen inderdaad dingen als het individuele paard en maaswijdte en type hooi nog mee. Hoe grover het hooi hoe grotere mazen je kunt gebruiken. Mijn ruin eet nogal onrustig, die maakt soms echt een puinhoop van zo'n net. Hij maakt het niet kapot maar gooit het wel nogal heen en weer. Met de netten van 30mm mazen doet hij dat meer dan met het ene net met 45 mm mazen. Voor 20 mm is hij te ongeduldig, dat is in zijn geval echt paardjepesten.

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:02


tengeltje11
Berichten: 7140
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:51

@ koper,maar grote netten(bv 3m lang of 4m lang),kan je gewoon niet ophangen aan 1 punt.
hooi,netten,....bleven allemaal hetzelfde.
een kudde doet 5j met een net,een paard sloopt ze allemaal in 2 weken.
heeft niets met hoe ophangen of welk hooi te maken,puur met een paard die ze letterlijk in stukjes knaagt.

annemerel

Berichten: 590
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:54

friesam schreef:


Ik heb deze in de dunnere variant en ben er erg tevreden over! Een vriendin heeft dezelfde dikte als die van de post, maar dan een lange smalle. Oerdegelijke netten, ook voor slopers!

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:56

tengeltje11 schreef:
@ koper,maar grote netten(bv 3m lang of 4m lang),kan je gewoon niet ophangen aan 1 punt.
hooi,netten,....bleven allemaal hetzelfde.
een kudde doet 5j met een net,een paard sloopt ze allemaal in 2 weken.
heeft niets met hoe ophangen of welk hooi te maken,puur met een paard die ze letterlijk in stukjes knaagt.

Nee dat klopt. En komt goed uit, aangezien ze met grote netten met z'n allen om zo'n net gaan hangen en niet zo veel meer bewegen.