Pavo Condition of Basic Plus?

Moderators: Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

PaardjesFan1

Pavo Condition of Basic Plus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 18:48

Hallo,

Een lange tijd ben ik al opzoek naar het verschil tussen Pavo Condition of Pavo Basic plus. Heeft iemand ervaring met deze brokken? Ik kan het niet vinden op de site en de inhoud verschilt ook niet zoveel dacht ik. Ik ga binnenkort overstappen van basis sportbrok naar een mix van Pavo Natures Best en Condition/Basic plus. Nu weet ik niet welke van de twee er beter bij gaat aansluiten. Het gaat om een 6 Jarige KWPN die 3/4x in de week gereden zal worden.

Groetjes,
Laura

~

CoRiNa1983

Re: Pavo Condition of Basic Plus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:56

Kwaliteit hoef niet altijd duur te zijn!
Sorry voor de spelfouten of verkeerde zinsopbouw, ik heb daar vaak moeite mee.

_Lies13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:57

Ik zou ze inderdaad ook vergelijken en dan kijken welke het beste bij je paard past :)

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 19:43

_Lies13 schreef:
Ik zou ze inderdaad ook vergelijken en dan kijken welke het beste bij je paard past :)

CoRiNa1983 schreef:
vergelijk ze eens op http://www.voervergelijk.nl dan kun je al zien wat er verschil maakt kwa inhoud ed.

Zal ik meteen even doen!

~

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:29

Ik zou zelf volledig pavo nature's best voeren. Maar anders gaan voor Condition, Basic+ vind ik zelf niet zo'n geschikt voer. Het is niet alleen iets lager in energie, maar ook lager in de vitaminen en mineralen waardoor je er eigenlijk weer meer van moet voeren.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-17 22:47

Mizora schreef:
Ik zou zelf volledig pavo nature's best voeren. Maar anders gaan voor Condition, Basic+ vind ik zelf niet zo'n geschikt voer. Het is niet alleen iets lager in energie, maar ook lager in de vitaminen en mineralen waardoor je er eigenlijk weer meer van moet voeren.

Waarom zou je volledig gaan voor de nature's best? Condition was nu ook mijn voorkeur inderdaad door het verschil in mineralen.

~

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:04

Omdat ik Nature's best het mooiste voer vind van deze voercategorie.
- Het is zo goed in balans dat het zo nodig zelfs als ruwvoervervanger ingezet kan worden (ruwe
celstofgehalte is gelijk aan subli seniores priores).
- Verteerbaar eiwit is hoger,
- vet is hoger,
- zetmeel en suiker is juist lager,
- mineralen zijn (op jodium na) gelijk of hoger.
- De vitaminen zijn gelijk aan condition (en hoger dan Basic+).

En muesli's hebben een vergrote kans om goed verteert te worden vanwege dat er meer kauwwerk aan zit en daardoor meer speekselvorming. Ook ligt het dichter bij de natuur van het paard.

Het enige nadeel is dat het duurder is. Er gaan ongeveer evenveel scheppen uit een zak, maar per schep zit er minder gewicht in omdat muesli's minder compact zijn. Bij mij is een schep gemiddeld 0.8-0.85kg en brok gemiddeld 1.1kg. 4 scheppen muesli (3.2-3.4kg) staat dus gelijk aan 3 scheppen brok (3.3kg).

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie