Koeien magnesiumoxide 90%.. hoeveel voeren?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Donna0202x

Koeien magnesiumoxide 90%.. hoeveel voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 19:20

Hoihoi,

Ik heb een zak koeien magnesiumoxide 90% gehaald op aanraden, weet iemand hoeveel ik hiervan aan mijn paard (paardgefokte e pony, 154 cm) moet voeren? Ik heb gelezen dat iemand schreef: 7 gram per 100 kilo lichaamsgewicht, en 1 eetlepel = -/+ 15 gram. Zou mijne dan ongeveer 2/2,5 eetlepel moeten krijgen? (450 kilo gok ik dat ze is? ) Of weet iemand een andere berekening?

Groetjes

tinkersjakie

Re: Koeien magnesiumoxide 90%.. hoeveel voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:12

Is dit de magnesium van de welkoop?

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

tinkersjakie

Re: Koeien magnesiumoxide 90%.. hoeveel voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:22

Zoja....Op mijn zak staat ook 90%, maar als je verder kijkt staat er ergens 54% magnesium oid, geen idee waar die 90% voor staat

Even stukje gekopieerd van topic over magnesium

Komt ie:
Paard heeft behoefte aan 0,015(basis)/0,030(werkend) gram magnesium per kilo lichaamsgewicht. Zie http://www.voervergelijk.nl/kennisbank/ ... -mineralen
Dan kan je uitrekenen hoeveel hij per dag zou moeten krijgen.

De magnesium van de Welkoop bevat 54,5% magnesium.

Voor jouw paard:
450kg x 0,03 = 13,5 gram magnesium per dag. Betekend dat je ongeveer het dubbele daarvan zou moeten voeren om aan de behoefte te voldoen. Tussen de 13,5 en 27 gram

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie