Help: verschil: vitaminebrokjes - balancer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marg

Help: verschil: vitaminebrokjes - balancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 12:37

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat is nou precies het verschil tussen de vitaminebrokjes (zoals vitalbix/metazoa) en balancers (zoals EquilinBALANCER/ dodson and horrel balancer) en dan heb je ook nog vloeibare vitaminen (zoals Liquihorse).

Wanneer kies je wat?
Ik ben bijna aan het einde van mijn EquilinBalancer zak en moet weer een keuze gaan maken wat nu aan te schaffen. Ik kom er niet goed uit.

Gaat om een 8 jarige half paint. middelmatige arbeid (aantal keren in de week rijden/longeren). Paard wordt niet snel dik, krijgt momenteel onbeperkt ruwvoer. Meestal redelijk relaxed maar kan soms wat drammerig en heet worden (bij de galop).

Wie helpt mij op weg?

Mizora

Re: Help: verschil: vitaminebrokjes - balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:13

Balancer is de engels naam voor vitaminekorrel/mineralenbrok. Vloeibare vitaminen/mineralen vinden sommige mensen fijner en sommige paarden eten het beter. Of het beter werkt verschillen de meningen over. Zowel bij de vitaminenkorrels als de balancers voegen sommige soorten ook aminozuren of eiwitten toe en sommigen niet. Dat maakt voor de naam niet uit.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:53

Sommige geef je meer en andere minder waardoor de waardes dan kan verschillen. Oo voervergelijk staat alles per kilo de verschillen, alleen wordt het aantal anders omdat je bij de 1 meer dan de andere moet geven.
Is ook al een ander topic waar dit over besproken wordt en ik daar op laatste pagina en iemand anders op pagina 29 grafieken geplaatst met wat je moet voeren en wat dan de waardes zijn.
[VS] Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:08

Er is geen verschil, alle drie zijn vitamine supplementen :)

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 19:10

Bedankt voor jullie hulp. Suf dat ik niet wist van balancer en brokjes hetzelfde is. Op dit topic mag een slotje op. Zal mij verdiepen via de andere topics