Paardensnoepjes oude pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Paardensnoepjes oude pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:11

Beste bokkers,

Zo af en toe beloon ik mijn 32jarige verzorgpony met een paardensnoepje. Want ja, stukjea appel etc zijn niet handig om in je rijbroek mee te nemen :D


Begin dit jaar merkte ik dat ze de welbekende subli smikkels lastig vond om weg te krijgen. (Lang eten, en het hoofd af en toe schudden).

Nu zeer tevreden over de paardensnoepjes van fouganza, welke ze heel makkelijk eet:
https://www.decathlon.nl/p/snoepjes-voo ... &fl=Wortel

Maar ik vroeg me af of er meer snoepjes (of alternatieven) bestaan voor oudere paarden. Alvast bedankt!



het blijft bokt :D
Disclaimer: paardentandarts geeft aan dat het door ouderdom komt. Zolang ze nog gras en hooi eet zonder problemen 'is er niets aan de hand'. Natuurlijk houden we het in de gaten ;)

gigikuhh

Berichten: 162
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: limburg

Re: Paardensnoepjes oude pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:14


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:17

Op Equitana heb ik bij zo'n kraampje snoepjes geschept. Daar zaten ook brossere snoepjes tussen, beetje plat. Mijn merrie (22) heeft met hele harde snoepjes ook wat moeite, maar die brossere gingen prima.
Kan vast niet meer vinden welke het waren :7

Edit: dreesy.de :j
Maar dit lijkt erop: http://www.paardensnoepjes.kiwi/paardensnoepjes.html

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Paardensnoepjes oude pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:28

Ik geef zelf aan mijn 31 jarige pony de paardensnoepjea uit mijn eigen assortiment. Dit zijn niet zulke harde snoepjes en ook handig om een pilletje (prascend) in te verstoppen :-)

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Paardensnoepjes oude pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:46

Heb hier t zelfde probleem. Paard mist ondertussen wat kiezen dus snoepjes komen soms zo weer uit de mond rollen
Ik had van equitana een bak met waaronder platte brosse schijfjes. Die gingen goed als ze ook nog even door midden werden gebroken.

Maar toen die op waren heb ik uiteindelijk m'n verzorgster op pad gestuurd en die is met wat thuis gekomen wat redelijk lukt.
Verder heb ik van horse event zakken mee genomen die ze heel goed weg kreeg.hypolyt. Alleen 1 smaak was duidelijk harder weet alleen niet meer welke.

MarisschaaR

Berichten: 3
Geregistreerd: 10-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:35

Hoe neem je de snoepjes mee?

Je kan kleine stukjes wortelen en appels snijden en in een zakje doen? Dat is misschien makkelijker mee te nemen. Misschien goedkope biscuitjes of suikerklontjes? :)

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Paardensnoepjes oude pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:41

Ik pluk altijd rozenbottels van de struiken, zijn ze hier gek op en in een bakje vrij lang te bewaren.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Paardensnoepjes oude pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:56

Ik geef mijn dame van 34 Melba toast van de Aldi/Lidl.Er zit bijna geen zout en suiker in en je kan er ook van meesnoepen.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Paardensnoepjes oude pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:00

Metazoa Supersnacks. Deze krijgen de bejaarde shetten bij ons op stal heel goed weg. Ze volgen me de hele wei door, dus ze zullen wel goed smaken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:40

Bedankt voor alle tips! Ik zal eens kijken wat ze lekker en makkelijk te eten vindt :) Dankjulliewel!


Ik heb zelf een zadelkastje op stal staan. Dus mijn snoepjes bewaar ik mooi op stal. ;)


Britta31 schreef:
Ik geef mijn dame van 34 Melba toast van de Aldi/Lidl.Er zit bijna geen zout en suiker in en je kan er ook van meesnoepen.

Dat laatste is inderdaad ook erg leuk! Paardensnoepjes vind ik zelf niet zo lekker :P

Suusjepluus

Berichten: 788
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Paardensnoepjes oude pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:06

Je kunt in de supermarkt ook gedroogde schijfjes appel en wortel kopen. Misschien is dat iets om te proberen of zou dat te hard zijn?