Welk voer voor 5jarige Tinker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sharoncaith
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-05-17

Welk voer voor 5jarige Tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 10:34

Ik zie door de bomen het bos niet meer... Mijn Tinker merrie kreeg de dietmix van subli wilt ze niet meer en viel er ook wel vanaf.... Over gegaan op voermeesters sport ivm meer trainen voor der conditie. Die vindt ze erg lekker maar sinds die tijd staat ze dus te schuren... Heeft iemand een idee welke brokken ik WEL kan geven? Liefste niet te veel suiker en zetmeel maar wel met iets erin wat er voor zorgt dat ze meer energie en uithoudingsvermogen vermogen gaat krijgen... :-| ze heeft al eerder op de pavo sport fiets muesli gezeten.. maar daar werdt ze heel dik van en ze zit nu op gewicht dus dikker mag ze niet worden... Ze staat nog wel overdag op het land snachts op stal met kuil voer... Wie oh wie heeft de gouden tip?

Kimley

Berichten: 9148
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Welk voer voor 5jarige Tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:48

Ik geef hier cavalor Fiberforce. Heel tevreden over :)
Ze krijgt verder geen krachtvoer bij, wel heel goed ruwvoer. Ze ziet er goed uit, mijn pony word ook gauw heet van ander soort voer en bij deze merk ik dat niet :)
Ik heb een bijna 5 jarige tinker merrie.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:54

Ik heb dezelfde ervaring als Kimley. Fibra mix ging hij van schuren, van veel soorten voer werd hij snel heet of ging hij ook schuren, maar op Fiber force doet hij het erg goed icm genoeg ruwvoer :)
Trouwens ook op Pavo Care4Life, vooral als de trainingen zwaarder (of meer) worden en hij wel wat meer energie nodig krijgt.
In beide voer zitten weinig suikers en zetmeel.
Hij is net 6.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: Welk voer voor 5jarige Tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:01

Kijk uit voor voer waar luzerne in zit, dat kan ook klachten geven.
Ik gaf Marstall Vito (graanvrij, suikerarm) maar sinds een paar maanden Marstall Optimal. Hij hoeft er maar 400 gram van te hebben, voldoende energie en geen jeuk.