Wie voert Dengie producten? Ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:21

kiki1976 schreef:
Anick ben jij dezelfde Anick achter Dengie?


Zo komt het wel over.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:22

Stalgenoot en ik hebben allebei een soort bietenpulp geprobeerd van Dengie en onze paarden wilden het niet eten.

Anoniem

Re: Wie voert Dengie producten? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:25

Wat voor problemen??

Anick

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:31

Nathalie was mij net voor. Maar zoals hierboven staat, zo zit het. Het kan dus zijn als je naar de facebookpagina van Dengie NL gaat en daar een vraag stelt dat je van mij antwoord krijgt!

Dengie is al jaren een begrip in Engeland. De eigenaren van Dengie zitten ook daar. Ik heb zelf niks te maken met de ontwikkeling ervan. Ik ben alleen wel erg tevreden over mijn eigen paarden, en nu dus ook die van een klant van mij die ik les geef. Dat zijn mijn ervaringen.
Eén van mijn paarden wil de healty tummy niet graag eten, maar alle andere soorten eet ze wel smakelijk op. In de healty tummy zitten verschillende kruiden, dat vindt ze blijkbaar niet zo lekker. Mijn andere paardje eet het wel heel smakelijk op. En die van mijn klant dus ook.
Ieder paard is anders.

Anick

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Wie voert Dengie producten? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:33

@Darkchrystal, denk aan problemen met spijsvertering(dunne mest), paarden die heet zijn tijdens het rijden, of juist energie nodig hebben, slechte lichamelijke conditie etc. Als het eventueel met het voer te maken zou kunnen hebben kun je je 'opgeven' op de facebookpagina Dengie NL en beschrijven waarom jij Dengie paardenvoer graag zou willen proberen voor jouw paard.

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:59

NaatenTaat schreef:
Overigens:

Dengie zoekt via haar Facebook pagina 2 paarden die niet helemaal lekker in hun vel zitten, te heet zijn, problemen met de spijsvertering hebben etc.

De 2 paarden die uitgekozen worden krijgen van Dengie een voeradvies en 6 weken lang gratis desbetreffend voer.

Uiteraard zullen de eigenaren van deze paarden een eerlijk verslag schrijven met hun bevindingen.

Wellicht intressant om mee te doen?


Wat leuk! Mijn paard heeft al sinds ik hem ken last van zn spijsvertering. Daarnaast ook veel spanning door een trauma. Heb al erg veel geprobeerd maar niks lijkt 100% te werken.

Heb je een linkje? Ik zie het namelijk niet staan.

kiki1976

Berichten: 16866
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:08

Bedankt voor de uitleg, denk zo vaak hoor je die naam niet hihi

Anick

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Wie voert Dengie producten? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:27

Haha nee dat klopt! Ik ben dezelfde.

Ik weet even niet zo snel hoe ik hier een link moet plaatsen.
Als je naar de facebookpagina gaat: Dengie NL dan staat het bericht bovenaan de pagina.

Lindy, jouw paard klinkt als een goede klant voor de healty tummy!

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Wie voert Dengie producten? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:34

Ik heb inderdaad al zitten kijken naar oa healthy tummy en alfa beet.. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. :D

Hij staat nu op Gastro+, luzerne, bietenpulp en bergwiesenmash. Het helpt wel, maar nog niet genoeg.

kiki1976

Berichten: 16866
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:38

Anick schreef:
Haha nee dat klopt! Ik ben dezelfde.

Ik weet even niet zo snel hoe ik hier een link moet plaatsen.
Als je naar de facebookpagina gaat: Dengie NL dan staat het bericht bovenaan de pagina.

Ik heb haar in ieder geval opgegeven.

Anick

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Wie voert Dengie producten? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:19

Leuk Kiki!

Er zijn veel verschillende voeders. Ik snap dat je daar niet meteen wegwijs uit wordt. Daarom geven wij graag advies om een beetje structuur te bieden tussen al die producten.

Ik zou je adviseren eerst de healty tummy te proberen. Daar zit een speciale formule in dat speciaal voor de darmen in gemaakt.
Ik had één van mijn paarden en dus aan gezet. Hij had ook dunne mest en we konden geen duidelijke reden vinden. Na 2 dagen was hij er vanaf en heeft sinds die tijd goede mest gehad. Ik vind het dus echt een aanrader. Mijn ervaring was heel positief.

plukje001
Berichten: 178
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:52

Mijn ruin had sinds afgelopen zomer erg veel last van mok wat maar niet weg wilde gaan.
ik heb hem een detox gegeven om van binnen te reinigen en ben daarna van voer met melasse en granen afgestapt.
Hij krijgt nu Dengie Meadow grass met subli dieet mix. Als extra krijgt hij de Dengi Alfa beet.
Ik moet eerlijk zeggen dat voor het eerst sinds maanden de mok vrijwel helemaal verdwenen is.
Dus het weglaten van melasse en granen lijkt voor mijn paard erg goed te werken. Ik ben erg tevreden en het word met smaak gegeten.

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Wie voert Dengie producten? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:15

Klopt het dat er geen magnesium en vitamine e in de healthy tummy zit? Ik kan alleen dit vinden:

Eiwit 14%
Olie 8,5%
As 9.5%
Vezels 27%
Koper 12 mg/kg
Selenium 0.25 mg/kg
Zink 64 mg/kg
Biotine 6 mg/kg
Suiker 4,5%
Zetmeel 2%

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wie voert Dengie producten? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 21:41

Mij werd verteld dat er wel een beetje magnesium in zit ! Zag het er idd ook niet in terug

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Wie voert Dengie producten? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:51

Je hebt gelijk, net even gekeken.. op Dengie.com staat dat er wel magnesium in zit, dan zou ik graag eerst de volledige analyse zien voor ik het ga proberen.

kiki1976

Berichten: 16866
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Wie voert Dengie producten? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:41

Ik vind het idd ook erg jammer dat ik op de website niet duidelijk de gehele analyse kan bekijken om te vergelijken.
Ik wil toch wel graag weten wat er allemaal inzit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:02

De alfabeet smaakt goed.
Maarja fjord, net een kliko.
Goed om te weten dat ie t iig lust.

Anoniem

Re: Wie voert Dengie producten? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:10

Kan helaas niet editen maar:
Moet je hierbij ook fosfor aanvullen met bv zemelen?
( bij alfa beet dus)