Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Change3x schreef:Udo2001 schreef:Hoe uitgebreid en duur is dan zo'n bloedonderzoek wel niet. Als je niet specifiek ergens op wil testen? En zit stijfheid in gewrichten of spieren?
Een bloedonderzoek is rond de €150.
Stijfheid zit zover ik weet in spieren.
Udo2001 schreef:Mijn paard is 13 jaar oud. Loopt ZZL en de bedoeling is richting ZZZ. In hoe verre heeft een paard baat bij een supplement en waar begin je?
Spieren? Gewrichten? Of door elkaar? Ik weet het niet goed, kan ik het hem gemakkelijker maken? Of moet het lijf zelf sterk genoeg worden? Zin of onzin? Waarom ik dit schrijf? Soms oogt hij moe en wat stijfjes. Maar zie door de bomen het bos niet, elk merk claimt iets fantastisch te hebben.. En honderden euro's uitgeven heb ik ook geen zin in. Wie heeft de tip?
Change3x schreef:Udo2001 schreef:Hoe uitgebreid en duur is dan zo'n bloedonderzoek wel niet. Als je niet specifiek ergens op wil testen? En zit stijfheid in gewrichten of spieren?
Een bloedonderzoek is rond de €150.
Stijfheid zit zover ik weet in spieren.
SaraB schreef:De meeste supplementen gericht op spieren bevatten Vitamine E, selenium en/of magnesium. Belangrijke nutritenten voor spieren maar andere nutrienten zoals spoorelementen (zinc, koper) en essentiele aminozuren spelen ook een groot role bij de stoffwisseling in de spieren. Daarom mijn comment van eerst na de hele rantsoen kijken.