Ik open dit topic omdat ik zelf door de bomen het bos niet meer zie en hoop dat er een aantal Bokkers met kennis van zaken zijn die mij willen helpen. Vorige week heb ik te horen gekregen dat mijn ene pony hoefbevangen is en de ander op het randje zit, beide pony's zijn Shetlanders. Op dit moment staan zij dus beide op de paddock, met onbeperkt hooi in slowfeeders, maar ben ik op zoek naar een goed voeder dat ik bij kan voeren zodat eventuele tekorten worden voorkomen.
Mijn pony's kregen dagelijks een handje muesli van Subli, maar hier zitten veel te veel suikers in waardoor zij dit niet meer mogen. De dierenarts heeft wel een aantal opties genoemd, maar door alle informatie die op me af kwam ben ik het grootste gedeelte weer vergeten en om nu wéér aan de telefoon te hangen met vragen ging mij even te ver.
Zelf had ik bedacht om over te stappen op Vitalbix Daily Complete voor beide pony's. Is dit een goed voeder? Wat zijn de ervaringen hiermee? Is dit - zoals Vitalbix zelf beweerd - geschikt voor hoefbevangen pony's?
Daarnaast las ik dat het, ook voor bevangen pony's, goed kan zijn Vitalbix Linseed Oil + Vitamin E hieraan toe te voegen. Raden jullie dit aan? En waarom wel/niet?
Als laatste zit ik ook nog een beetje met mijn merrie (die dus op het randje van hoefbevangenheid zit) in mijn maag. Zij wordt in de winter altijd al vrij schraal dus ik wil haar het liefst nog iets extra's bijvoeren. Hiervoor zat ik te denken aan Vitalbix NutriMash slobber. Is dit een goed idee? En kan ik dit naast de Vitalbix Daily Complete gaan voeren of krijgt zij dan weer teveel binnen?
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen dit duidelijk te krijgen. Bij voorbaat dank.