Nu het weer minder wordt en de paarden minder op het gras komen heb ik een vraag over hoe ik het beste kan voeren. Ik heb een haflinger van 8 en een shetlander van 24. Beide staan 24/7 buiten in een paddock met een stal ernaast, zodat ze kunnen schuilen bij slecht weer. (Van april tot ongeveer oktober komen ze dagelijks minimaal 12 uur op de wei en daarna in de paddock met hooi.)
Omdat voorgaande jaren mijn haflinger in de winter wat afviel wil ik nu graag dat hij lekker op gewicht blijft. Hij krijgt voldoende hooi en als die gewerkt heeft een schep sportbrok (dit is 3 a 4 keer per week. Ik denk dat er meer te behalen valt, maar ik wil er niet zomaar iets in gooien dus wat zou een goede aanvulling zijn?
Als het heel koud is staat die wel onder een 200 grams deken, maar omdat die eigenlijk altijd buiten staat loopt de regen in het deken (bij de hals) en heeft het weinig nut voor mijn idee.
Wat denken jullie, met meer dekens gaan werken zodat die zijn energie niet verspild aan warm houden of meer voer erin stoppen of natuurlijk beide